پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

ترفندهایی در ویندوز 7 (قسمت پایانی)

 به گزارش پایگاه خبرفناوری گرگان کامپیوتر وبه نقل از ماهنامه شبکه در این مقاله می‌توانید ترفندهای جالبی برای کار با سیستم‌عامل ویندوز 7 را فرا بگیرید و در نتیجه بهتر و سریع‌تر با سیستم کامپیوتر خودتان کار کنید.


8- در هر پوشه‌ای Command Propmpt باز کنید.
آیا دلتان برای خط‌فرمان (Command Propmpt) تنگ شده؟ هنگام راست کلیک روی یک فولدر دکمه Shift را فشار دهید تا گزینه مربوطه در منو نشان داده شود. این ترفند را روی صفحه نمایش هم می‌توانید انجام دهید.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید





9- منوی ‘Send To’ پیشرفته را ببینید.
هنگام راست کلیک روی یک پوشه، دکمه Shift را فشار دهید تا در منوی خود Send To پیشرفته‌ای ببینید

10- متن صفحه را توسط Clear Type تنظیم کنید
برای نمایش بهتر متن روی LCD مانیتور یا صفحه نمایش لپ‌تاپ از Clear Type Tuner استفاده کنید. برای این کار در کادر جست‌وجوی منوی استارت، متن cttune.exeرا جست‌وجو کنید و برنامه را اجرا کنید یا به کنترل پنل،‌ آیکون Display بروید و از گزینه‌های سمت چپ Adjust ClearType text را انتخاب کنید.

11- از رنگ‌های مناسب برای صفحه خود استفاده کنید
اگر هنرمند هستید یا با رنگ‌ها کار می‌کنید از گزینه Calibrate Color که در کنترل پنل در آیکون Display قرار دارد استفاده کرده یا برنامه dccw.exe را از قسمت جست‌وجوی منوی استارت اجرا کنید. می‌توانید میزان روشنایی‌، کنتراست‌، گاما و تعادل رنگ‌ها را تنظیم کنید تا مطمئن شوید بهترین رنگ‌ها روی صفحه، نمایش داده می‌شوند.

12- تعداد آیتم‌های لیست پرشی و منوی استارت را سفارشی کنید
با راست‌کلیک روی گوی استارت در نوار ابزارو انتخاب Properties، روی Customize کلیک کرده و تعداد آخرین برنامه‌های که می‌خواهید در منوی استارت نمایش داده شود و تعداد آیتم‌های قابل نمایش در لیست پرشی را انتخاب کنید.

13- اینترنت را از طریق منوی استارت جست‌وجو کنید
قابلیت جست‌وجوی اینترنت از طریق منوی استارت را با استفاده از مرورگر پیش فرض خود فعال کنید. با استفاده از کادر جست‌وجوی منوی استارت، دستور GPEDIT.MSC را اجرا کنید تا برنامه مدیریت Group PoliEditor باز شود. از پنل سمت چپ گزینه User Configuration ← Administrative Templates ← Start menu and Taskbar را انتخاب و از پنل سمت راست روی گزینه Add Search Internet link to Start Menu راست کلیک‌کرده و با استفاده از گزینه Edit این ویژگی را فعال (Enable) کنید.

14- به منوی استارت گزینه Videos اضافه کنید
ویندوز 7 به طور پیش فرض گزینه Videos را روی منوی استارت قرار نداده. جهت اضافه‌کردن لینکی به ویدیوهایتان‌، روی گوی استارت در نوار ابزار راست کلیک کرده و با انتخاب Properties روی Customize کلیک کنید.

در قسمت Videos که در پایین صفحه قرار دارد Display as a link را انتخاب کنید.همان‌طور که می‌دانید از سه‌کلید Ctrl + Alt + Del برای باز‌کردن Task Manager استفاده می‌کنند. اما در ویندوز 7 با فشردن این سه کلید ترکیبی،‌ صفحه‌ای نمایش‌داده خواهد شد که با انتخاب گزینه Start Task Manager می‌توان به این پنجره دسترسی داشت. در نتیجه برای باز‌کردن آن باید دو مرحله طی کرد. اما شما می‌توانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc به طور مستقیم Task Managerرا باز کنید.


قسمت اول مقاله


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد