پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

آشنایی بیشتر با تنظیمات منوی Start

 این هفته می‌خواهیم درباره تنظیماتی صحبت کنیم که شاید کمی پیش پا افتاده به نظر برسند، اما بسیاری از شما عزیزان تا به امروز با آن سر و کار نداشته‌اید. می‌خواهیم در رابطه با Properties در منوی استارت صحبت کنیم. منویی که همیشه در مقابل چشمان کاربران ویندوز قرار دارد اما بسیاری از کاربران، توجه‌ چندانی به آن نشان نداده و تنها برای خاموش کردن ویندوز روی آن کلیک می‌کنند.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

نکات عنوان شده در این مطلب درباره ویندوز 7 است که البته تفاوت چندانی با این تنظیمات در ویندوز اکس‌پی نیز ندارد.


یک کلیک‌راست ساده

روی منوی استارت راست‌کلیک کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. با انجام این کار پنجره مربوط به تنظیمات Taskbar and Start Menu Properties نمایش داده می‌شود. این پنجره از 3 زیرشاخه تشکیل شده است. این شاخه‌ها شامل تنظیمات مربوط به قسمت‌های نوار وظیفه یا همان Taskbar، منوی آغاز یا همان Start Menu و نوار ابزار یا همان Toolbars هستند.

تنظیمات نوار وظیفه

در اولین قسمت از تنظیمات این بخش عبارت Lock the Taskbar را مشاهده می‌کنید. علامت‌دار کردن این گزینه سبب ثابت ماندن نوار وظیفه ویندوز می‌شود. لازم به توضیح است که در شرایط معمول شما می‌توانید با عمل کشیدن و رها کردن، محل قرار گرفتن نوار ابزار ویندوز را در چهار سمت بالا، پایین، چپ و یا راست صفحه‌نمایش جابه‌جا کنید که این کار جذابیت ویژه‌ای در صفحه‌نمایش شما ایجاد می‌کند. علامت‌دار کردن عبارت دوم سبب می‌شود تا نوار وظیفه ویندوز شما حالت مخفی پیدا کند. در این شرایط هر زمان که ماوس را روی محل نوار وظیفه قرار دهید، این نوار فعال و در سایر شرایط محو می‌شود. گزینه سوم این بخش نیز اندازه نمایش آیکون‌ها در نوار وظیفه را کوچک می‌کند تا تعداد آیکون‌هایی که در این قسمت نمایش داده می‌شود، بیشتر شود.

تنظیمات منوی Start

اولین گزینه این بخش مربوط به جزئیات نمایش برنامه‌ها، لینک‌ها و آیکون‌ها در منوی استارت است. روی Customize که کلیک کنید پنجره مربوط به این تنظیمات باز می‌شود. در این پنجره گزینه‌های مختلف مربوطه به بخش‌های گوناگون منوی استارت را مشاهده خواهید کرد. بخش اول مربوط به آیکون My Computer است که گزینه‌های نمایش به‌صورت تک آیکونی، فهرستی از درایوها و یا عدم نمایش را به کاربر ارائه می‌کند. بخش دوم مربوط به نمایش دادن و یا ندادن Connect to در منوی استارت است که برای اتصال به شبکه‌ و اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این فهرست تنظیمات مربوط به نمایش Control Panel ،Default Program ،Devices And Printers ،Documents ،Downloads و موارد دیگر قرار دارد که مشابه دو مورد ذکر شده است.

یکی از قسمت‌هایی که در این بخش می‌تواند برای شما عزیزان مفید باشد، Favorites menu است. با فعال کردن این قسمت گزینه‌ای به منوی استارت ویندوز شما اضافه خواهد شد که می‌توانید در آن، تمامی علاقه‌مندی‌های خود را فهرست کرده و دسترسی به آن‌ها را افزایش دهید. پس از فعال کردن این بخش، روی نام کاربری خود که در سمت راست و در ردیف اول منوی استارت قرار دارد کلیک کنید. حال وارد پوشه علاقه‌مندی‌ها و یا همان Favorites شوید. در این پوشه می‌توانید تمامی اطلاعات فعلی را حذف و بر اساس نیاز و علاقه‌مندی خود، کلیدهای میان‌بری را طبق آن‌چه در شماره گذشته آموزش داده شد، برای دست‌یابی به علاقه‌مندی‌های خود (از قبیل فایل‌ها، پوشه‌ها و برنامه‌ها) ایجاد کنید. سپس می‌توانید با مراجعه به منوی علاقه‌مندی‌ها در استارت، نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

با خروج از پنجره Customize و مشاهده پنجره قبل، می‌توانید تنظیمات مربوط به کلید Power ویندوز را تغییر دهید. این بخش به شما امکان می‌دهد تا نحوه عملکرد کلید خروج از ویندوز را تعیین کنید. این کلید می‌تواند وظیفه قرار دادن سیستم در حالت خاموش کامل، خاموش موقت، راه‌اندازی مجدد و یا استراحت را بر عهده داشته باشد. بنابراین شما باید بر حسب نیاز خود، نحوه عملکرد آن را تعیین کنید. با تغییر دادن این گزینه و تایید آن، گزینه مورد نظر شما به عنوان گزینه اصلی در منوی استارت و در آخرین قسمت از نوار سمت راست در نظر گرفته شده، نمایش داده خواهد شد. سایر گزینه‌ها نیز با کلیک کردن روی فلش مقابل آن قابل مشاهده و انتخاب است.

تنظیمات نوار وظیفه

اگر تمایل داشته باشید می‌توانید بر قدرت نوار ابزار ویندوز خود بیفزایید. این کار با علامت‌دار کردن گزینه‌هایی که در این بخش از تنظیمات وجود دارد انجام می‌شود. استفاده از گزینه Address برای ساده‌ و سریع‌تر شدن دسترسی به بخش‌های مختلف، قرار گرفتن فهرست متعلقات صفحه زمینه ویندوز در نوار ابزار، از جمله تنظیماتی است که کاربر می‌تواند بر حسب نیاز از آن‌ها استفاده کند.

مصطفی عبدالهی

مجله بایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد