پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

انویدیا کارت گرافیک 2 هسته‌ای GTX TITAN Z را رونمایی کرد

کارت گرافیک TITAN مدت‌ها پیش پا به عرصه‌ی ظهور گذاشت و انویدیا با معرفی نسخه‌ی کامل‌تر و قوی‌تر آن در فوریه‌ی 2014 یا بهمن 92، نام تایتان را به عنوان یک پردازنده‌ی گرافیکی فوق‌العاده زنده نگه داشت. امروز نسخه‌ی دیگری از تایتان در نشست سالانه‌ی تکنولوژی‌های مرتبط با GPU یا به اختصار GTC 2014 معرفی شده که یک محصول 3000 دلاری فوق‌العاده سریع است و در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.


برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  


GTC 2014 هم مثل هر سال شاهد رونمایی از آخرین دستاوردهای مرتبط با کارت گرافیک و پردازنده‌های گرافیکی است. انویدیا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پردازنده‌های گرافیکی کارت گرافیک GTX TITAN Z را در این نشست سالانه رونمایی کرده که ترکیبی از دو پردازنده‌ی گرافیکی با معماری Kepler است.

معماری کپلر در تراشه‌های گرافیکی کارت گرافیک‌های سری 700 انویدیا به کار گرفته شده و نامی کاملاً آشنا است اما دو کپلر که هر یک دارای 2880 هسته‌ی پردازشی CUDA باشند و 12 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 با فرکانس موثر 7 گیگاهرتز، دور از ذهن است.

برای روشن شدن موضوع بیشتر توضیح می‌دهیم، کارت گرافیک تک هسته‌ای GTX 780 Ti و همچنین GTX TITAN Black که حدود 2 ماه از رونمایی آن گذشته، هر دو به عنوان سریع‌ترین کارت گرافیک‌های تک‌هسته‌ای انویدیا شناخته می‌شوند. هر دو دارای 2880 واحد CUDA بوده اما در فرکانس هسته و حافظه متفاوت هستند. به هر صورت، تایتان جدید یا TITAN Z یک کارت گرافیک 2 هسته‌ای است و در عمل اگر درایور عرضه شده توسط انویدیا به شکل خوبی بهینه باشد، کارایی آن حدود 2 برابر یک GTX 780 Ti خواهد بود که البته در عمل ممکن است به 1.5 برابر هم محدود شود.

اما به جزئیات بیشتر در مورد فرکانس کاری و دیگر پارامترهای مهم این کارت گرافیک توجه کنید. انویدیا مدعی است که تایتان زد بگونه‌ای بهینه شده که با همان سرعت کلاک یک کارت گرافیک تک‌هسته‌ای کپلر کار کند و توازن توان مصرفی بین دو پردازنده‌ی گرافیکی هم به شکل پویا تغییر می‌کند تا هیچ کدام از هسته‌ها در عملکرد خود با گلوگاه مواجه نشوند.

با استفاده از این کارت گرافیک قدرتمند می‌توان بازی‌های سنگین را به راحتی و روانی اجرا کرد، مثلاً یک بازی مبتنی بر موتور گرافیکی Unreal Engine 4 در رزولوشن 5K هم احتمالاً به خوبی روی این کارت گرافیک اجرا می‌شوند. توجه کنید برای اجرا در این رزولوشن به چند مانیتور نیاز است.

قیمت محصول 3000 دلار اعلام شده که 3 برابر بیشتر از تایتان بلک و حدود 4 برابر GTX 780 Ti است، آن هم در حالی که قدرت پردازشی آن حدود 2 برابر است. بنابراین روشن است که این محصول برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده و عموم کاربران به آن نیازی ندارند.

زومیت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد