پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

معرفی کارت گرافیک های GTX 870 و GeForce GTX 880 در زمستان 2014

سایت سوئدی SweClockers که یک مرجع خبری – تحلیلی میباشد به نقل از همکاران تجاری خود اعلام کرد شرکت NVIDIA دو نمونه از قدرتمند ترین کارت گرافیک های خود را که بر اساس معماری Maxwell طراحی شده اند (GeForce GTX 880 و GTX 870) در ماههای پایانی 2014 به بازار معرفی خواهد کرد.

بسیاری از علاقمندان بازیهای رایانه ای مدتهاست به انتظار کارت گرافیک جدیدی که از معماری Maxwell بهره ببرد نشسته اند. 

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 

این معماری اولین بار بر روی GTX 750 Ti در ماه فوریه امسال معرفی شد که نظر بسیاری از گیمر های حرفه ای را به خود جلب کرد.

طبق نظر کارشناسان، کارت GTX 750 Ti توانست رتبه بسیار خوبی را ار نظر کارآیی بدست آورد و در عین اینکه توان مصرقی پایینی دارد، حرارت کمی نیز تولید میکند و بسیار بیصدا کار میکند. این کارت نمونه بارزی از کیفیت و بازدهی معماری Maxwell است و انتظار میرود محصولات دیگر دارای این نوع معماری، در اواخر امسال سر و صدای زیادی در بازار براه بیاندازند. این سایت سوئدی ابراز اطمینان کرد که پردازنده گرافیکی این دو مدل کارت گرافیک، یعنی NVIDIA GeForce GTX 880 و GTX 870 که توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته خواهد شد، از ریز فناوری 28 نانومتری بهره خواهد گرفت.

طبق اعلام کارشناسان فنی، انتظار نمیرود شرکت TSMC تا سال آینده از ریز معماری 20 نانومتری در ساخت پردازنده های گرافیکی جدید استفاده کند. ویژگیهای پیشرفته ای نظیر دمای کاری پایینتر و بازدهی بالاتر که در تولید پردازنده های گرافیکی سال آینده بوجود خواهد آمد، بازار داغ و سود کلانی را برای هر دو شرکت NVIDIA و AMD بهمراه خواهد داشت. ظاهراً شرکت NVIDIA تصمیم ندارد تا سال آینده صبر کند و تمایل دارد با عرضه کارتهای سری 800 در پایان سال، یک گام از حریف خود جلوتر باشد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت اگر تولید کارتهای گرافیک بر اساس ریز فناوری 20 نانومتری در سال آینده آعاز شود، NVIDIA محصولات جدید خود را تحت نام 800 Ultra به بازار معرفی خواهد کرد.


طبق پیش بینی های انجام شده، پردازنده گرافیکی این دو کارت جدید از مدل GM204 خواهد بود که این پردازنده، جانشین مدل قبلی یعنی GK104 است. به طور کلی پردازنده های گرافیکی نسل دوم سری Maxwell گذشته از بازدهی بسیار بالا، ویژگیهای منحصر بفرد دیگری نیز خواهند داشت که طی خبر های آینده به اطلاع خوانندگان و علاقمندان خواهد رسید. طبق اخبار رسیده، کارتهای گرافیکی سری 800 بین ماههای اکتبر و نوامبر معرفی خواهند شد و مطمئناً هر چه به این زمان نزدیکتر میشویم، اخبار موثق تری درباره خصوصیات فنی و مشخصات سخت افزاری آنها بدست خواهیم آورد.

شهر سخت افزار 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد