پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

کره جنوبی و اتحادیه اروپا در حال کار بر روی شبکه های ارتباطی نسل پنجم

دولت کره جنوبی امروز اعلام کرد است در طی یک همکاری مشترک با اتحادیه اروپا در جهت توسعه فناوری قصد دارد بر روی نسل بعدی شبکه‌های تلفن همراه و ارتباطات یعنی 5G کار کند.

طبق این همکاری دوطرفه یک تیم مشترک باهدف تحقیق و توسعه پروژه نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه ایجاد خواهد شد. هدف از این سرمایه‌گذاری مشترک معرفی شبکه 5G به‌عنوان استانداردی جهانی است که قادر به تأمین خدمات مراکز ITC (مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات) از قبیل ارائه اینترنت و ذخیره‌سازی مجازی باشد.






برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید


 

 

کره جنوبی همواره پیشرو در صنعت تلفن همراه بوده است و اولین کشوری بوده است که در اوایل سال جاری شبکه LTE-A (نسل چهارم ارتباطات بی‌سیم) را در سراسر کشورش پیاده‌سازی کرده است. بااین‌حال دولت کره جنوبی اعلام کرده است شبکه 5G در اوایل 2020 به‌صورت تجاری در دسترس خواهد بود.


سازندگان تلفن همراه نیز در حال کار بر روی شبکه 5G هستند، از جمله سامسونگ که در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده است به پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه دست‌یافته و موفق شده است حجم زیادی از اطلاعات را در یک باند فرکانسی بالا انتقال دهد.


علاوه بر تولیدکنندگان گوشی مانند سامسونگ و ال جی، شرکت‌های تلفن همراه مانند SK Telecom، KT و LG Uplus سخت در حال تلاش‌اند تا تبدیل به اولین شرکتی شوند که خدمات شبکه 5G را ارائه می‌دهد. به‌هرحال پیش‌بینی‌شده است تا هفت سال آینده بیش از 1.57 میلیارد دلار بر روی پروژه نسل پنجم شبکه تلفن همراه سرمایه‌گذاری خواهد شد.


مشارکت اتحادیه اروپا عامل مهمی بود تا کره جنوبی ترغیب به کار بر روی نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه شود، گرچه این همکاری برای هر دو طرف مفید است. یکی از مسئولان اتحادیه اروپا Neelie Kroes دراین‌باره می‌گویید "این اولین باری است که اتحادیه اروپا پس از سال 1990 که شبکه GSM را معرفی کرد، حرفی برای گفتن در زمینهٔ ارتباطات دارد و امیدوارم با مشارکت در پروژه نسل پنجم شبکه تلفن همراه اتحادیه اروپا بتواند به جایگاه اصلی خود برگردد." با وجود اینکه اتحادیه اروپا در پیاده‌سازی استاندارد شبکه 4G عملکردی ضعیفی داشت، اما مبلغی بیش از 948 میلیون دلار بر روی  پروژه شبکه 5G سرمایه گذاری خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد