پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

ایران کمترین سرعت اینترنت ثابت و همراه را دارد

بر طبق تازه‌ترین گزارش موسسه Akamai Technologies سرعت شبکه تلفن همراه ایران و همین طور اتصالات اینترنتی در این کشور از تمامی کشورهای مورد بررسی پایین‌تر است.
به گزارش پایگاه خبری گرگان کامپیوتر وبه نقل از فارس به نقل از مارکت واچ، این گزارش نشان می‌دهد که سرعت متوسط جهانی اتصال به اینترنت ۱.۸ درصد افزایش یافته، اما متوسط حداکثر سرعت جهانی اتصال به اینترنت ۸.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.


برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید
  
کشورهای اروپایی در زمینه به کارگیری پروتکل اینترنتی IPV6 سریع‌تر از بقیه قاره‌های جهان عمل کرده و ۸۰ درصد از آنها از IPV6 استفاده می‌کنند.
همچنین میزان حملات DOS در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ نسبت به سه ماه قبل از آن ۲۰ درصد کاهش نشان می دهد، اما در بررسی سالانه ۲۷ درصد افزایش یافته است.

در صفحه ۵ این گزارش که نسخه‌ای از آن از آدرس http://www.akamai.com/stateoftheinternetقابل دسترس است، به کیفیت پایین خدمات اینترنت همراه در ایران اشاره شده و آمده است: در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ متوسط سرعت اینترنت همراه(محاسبه در سطح کشوری) از ۱۴.۷ مگابیت در ثانیه تا یک مگابیت در ثانیه برای آرژانتین در نوسان بوده است.
در مقابل حداکثر سرعت اینترنت همراه از ۱۱۴.۲ مگابیت در ثانیه برای استرالیا تا حداقل ۵ مگابیت در ثانیه برای ایران در نوسان بوده است.

در صفحه ۱۷ این گزارش هم تصریح شده: ایران کماکان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ از پایین‌ترین حداکثر سرعت ارتباط به طور متوسط برخوردار بوده و در این زمینه جایگزین کنیا شده است.
متوسط حداکثر سرعت اینترنت در ایران برابر با ۶ مگابیت در ثانیه بوده و این رقم نسبت به سه ماه قبل ۸.۲ درصد و نسبت به سال قبل ۸۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
این نرخ رشد امیدوارکننده ممکن است به ایران کمک کند تا در آینده رتبه خود را بهتر کند.

مهم ترین یافته های دیگر این گزارش به شرح زیر است:

هم اکنون متوسط سرعت اتصال به اینترنت در جهان ۳.۹ مگابیت در ثانیه است که تا سه ماه آینده به ۴ مگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد.
در این زمینه کره با کره جنوبی با متوسط سرعت ۲۳.۶ مگابیت در ثانیه در رتبه اول و ژاپن با سرعت ۱۴.۶ مگابیت در ثانیه در رتبه دوم است.

متوسط سرعت جهانی اتصال به اینترنت هم ۲۴ درصد رشد داشته که از ۰.۷ درصد افزایش در پاناما و رسیدن به سرعت ۲.۶ مگابیت در ثانیه تا افزایش ۱۹۶ درصدی در سودان و رسیدن به سرعت ۳.۲ مگابیت در ثانیه در نوسان است. رقم رشد کره جنوبی در این بخش ۱۴۵ درصد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد