پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مقایسه آی فون ۶ یا آی فون ۶ پلاس، کدامیک برای خرید مناسب تر است؟

به گزارش پایگاه خبری گرگان کامپیوتروبه نقل از برسام :شاید از داغ ترین و خبرساز ترین گوشی های سال ۲۰۱۴ بتوان به نام گوشی های دوگانه اپل موسوم به ای فون ۶ و ای فون ۶ پلاس اشاره کرد. هر دو گوشی به اندازه کافی بزرگ هستند و سرعت آنها نیز عالی است و به نحوی هر دو را می توان اپدیت هایی موفق از ای فون ۵ اس به حساب آورد اما سوال اینجاست که این دو گوشی چه تفاوت هایی با هم دارند و اصولا برای شما به عنوان خردیدار، کدامیک خرید بهتری محسوب می شود؟




برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید
  

به گزارش پایگاه خبری گرگان کامپیوتر وبه نقل از برسام ، های انجام شده روی این دو گوشی را اینجا بیان می کنیم تا به شما کمک کنیم تا انتخاب مطمئن تری در خرید خود داشته باشید و تفاوت های دو گوشی را به خوبی درک کرده و تلفن بهتر را انتخاب کنید.
مقایسه های انجام شده در زمینه طراحی و کیفیت ساخت، صفحه نمایش، دوربین، عملکرد و سخت افزار و همچنین ویژگی های دو گوشی انجام شده است.

طراحی:

ابعاد: ای فون ۶ با ابعاد ۱۳۸٫۱ در ۶۷ در ۶٫۹ میلی متر، در مقایسه با مدل ۵ به اندازه کافی بزرگ هست. ای فون ۶ پلاس با ابعاد ۱۵۸٫۱ در ۷۷٫۸ در ۷٫۱ میلی متر از آن نیز بزرگتر است. اختلاف این دو چندان هم روی کاغذ زیاد نیست، ای فون ۶ پلاس به اندازه ۰٫۲ میلی متر ضخیم تر و ۱۰٫۸ میلی متر گسترده تر و ۲۰ میلی متر بلند تر از ای فون ۶ است. این بزرگ بودن باعث نمی شود که ۶ پلاس برای حمل و استفاده نا مناسب باشد و اگر ای فون ۵ اس داشته اید بهتر است بدانید همان احساس، عینا در این گوشی نیز تکرار می شود. حمل و جایگیری ای فون ۶ پلاس در دست به همان راحتی ای فون ۶ است.






وزن: قطعا تفاوت در اندازه سبب ایجاد تغییر در وزن نیز می شود. وزن ای فون ۶ پلاس برابر ۱۷۲ گرم است این در حالی است که ای فون۶ دارای ۱۲۹ گرم وزن می باشد. این دو عدد نشان می دهد که هر دو گوشی چندان سنگین نیستند و در محدوده اندازه خود، وزن متعادلی دارند و با گوشی های هم اندازه خود برابری می کنند.

مواد سازنده: ای فون ۶ و ۶ پلاس هر دو دارای پنل آلومینومی هستند که در کنار آن، سطح شیشه ای پشتی و آرم ضد زنگ اپل زیبایی خاصی به گوشی بخشیده اند. انها عملا در این زمینه یکسان هستند و تفاوتی بین آنها نیست و به گفته سازنده هر دو گوشی دارای سطح یکسان و یکدست هستند و احساس پیوستگی در آنها به راحتی قابل لمس است
و به نظر این حرف تا حدودی قابل باور است چرا که به سختی می توان این احساس را پیدا نکرد که صفحه نمایش و بدنه به هم پیوسته هستند. صفحه نمایش منحنی مانند ای فون جدید بسیار زیباست و از نظر کمک به حمل بهتر گوشی نیز بسیار کمک کننده است و در کنار این، به خوبی با بدنه گوشی هماهنگ شده است.




صفحه نمایش:

آی فون ۶ دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۴٫۷ اینچی است که به نظر یکی از بهترین و عملی ترین اندازه صفحه نمایش های در حال حاضر است که بهترین ترکیب بین اندازه گوشی و صفحه نمایش محسوب می شود در آی فون ۶ پلاس صفحه نمایش باز هم بزرگتر است و به ۵٫۵ اینچ می رسد که می توان آن را نوعی فبلت دانست با این حال دسترسی به صفحه نمایش این گوشی با یک دست کار خیلی سختی نیست اما راحت هم نیست! و احتمال افتادن گوشی از دست می رود.

برخی ویژگی ها در هر دو گوشی قرار داده شده است. با دوبار تپ کردن بر روی تاچ آی دی کل صفحه نمایش به پایین کشیده می شود.








وضوح صفحه نمایش آی فون ۶ برابر ۱۳۳۴ در ۷۵۰ است در حالی که آی فون ۶ پلاس دارای وضوح کامل فول HD می باشد. البته رزلوشن بالا به این معنا نیست که صفحه نمایش بهتر است با این حال آی فون ۶ دارای تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است که همچنان در رده صفحه نمایش های رتینایی دسته بندی می شود و در محدوده تراکم پیکسلی اس ۵ است.

با این حال تراکم پیکسلی آی فون ۶ پلاس برابر ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ است که بالاتر از مدل ۶ است و از نوع رتینای HD می باشد. زمانی که دو صفحه نمایش را کنار یکدیگر می گذارید ۶ پلاس تصویری واضح تر و بهتری نسبت به ۶ دارد.




صفحه نمایش برای هر دو گوشی بسیار باکیفیت است و هر دو تقریبا مشابه یکدیگر هستند. هر دو دارای زاویه دید بسیار عالی هستند و به لطف پیکسل های دامین-دوگانه زاویه دید صفحه نمایش IPS بسیار عالی است. صفحه نمایش آی فون ۶ دارای کنتراست ۱:۱۴۵۶ است که دارای ۹۵٫۱ درصد sRGB است و دارای روشنایی ۵۴۳ سی دی/متر مربع است.

گوشی ای فون ۶ پلاس دارای کنتراست صفحه ۱:۱۴۰۳ است و دارای ۹۵% از سنجش رنگ sRGB است و وروشنایی آن ۵۷۲٫۱ سی دی / متر مربع است. هر دو صفحه نمایش دارای کیفیت فوق العاده ای هستند و تولید رنگ ها در آن روشن و پر جنب و جوش است و در نور روشن به راحتی قابل دید است.



دوربین:

هر دو گوشی دارای وضوح یکسانی ۸ مگاپیکسلی هستند که دقیقا به مانند ای فون اس ۵ است با این حال لنز ۱٫۵ میکرو متری و سنسور آن بهبود یافته و بهینه سازی شده است.
واضح است که در دوربین جدید فوکس سریعتر و بهتر انجام می گیرد که به این معناست که شما عموما صحنه های مهم زندگیتان را از دست نمی دهید چرا که دوربین آن سریع آماده می شود. کیفیت تصویر در نور روشن بین دو گوشی تقریبا مشابه است که در عکس ها زیر قابل مشاهده است، با این حال به نظر تعادل رنگ بین ای فون ۶ و ای ۶ پلاس کمی متفاوت است با این حال کیفیت هر دو عکس درجه یک است و جزئیات و رنگ ها در هر دو دوربین شفاف و واضح است. در مواقع کم نور اوضاع کمی متفاوت تر است در واقع آی فون ۶ پلاس بدلیل بزرگتر بودن به نظر مجهز تر است.
این گوشی ۵٫۵ اینچی دارای تثبیت کننده اپتیکال تصویر است که در آی فون ۶ وجود ندارد. این بدان معناست که شما می توانید یا ۶ پلاس عکس های شفاف تر و بدون تاری بگیرید که در آی فون ۶ کمتر میسر است. در کل می توان گفت کیفیت عکس برداری در نور کم نیز مشابه است با این حال ۶ پلاس دارای وضوح بهتر و نویز کمتر نسبت به ای فون ۶ است.







عکس فوق نمونه کیفیت آی فون ۶ و عکس زیر نمونه کیفیت برای آی فون ۶ پلاس:


پوشش لنز هر دو آنها از نوع کریستال یاقوت کبود می باشد که در برابر خراشیدگی، از لنز دوربین محافظت می کند. هر دو دوربین قادر به فیلم برداری فول HD در چند نوع فریم مختلف هستند. شامل ۳۰ فریم بر ثانیه، ۶۰ فریم بر ثانیه همچنین با ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری اسلوموشن امکان پذیر است.
عملکرد و سخت افزار:

چیپ: هر دو نسخه ۶ و ۶ پلاس از تراشه جدید A8 اپل بهره می گیرند که پردازنده ای ۶۴ بیتی محسوب می شود. هر هسته این پردازنده دو هسته ای می تواند تا ۱٫۴ گیگاهرتز تولید سرعت می کند. البته این سرعت شاید در ظاهر و در مقایسه با گوشی های چهار هسته ای اندرویدی کمتر باشد اما باید توجه کرد که هسته و سرعت در iOS بسیار کارآمدتر از اندروید است و iOS چندان به هسته و سرعت بالاتر نیاز پیدا نخواهد کرد مگر برای اجرای اپ ها و بازی های سنگین که در مورد آن نیز باید متذکر شویم که این پردازنده قادر به اجرای روان تمام بازی ها و اپ های موجود در اپ استور، تاکنون است. در بنچ مارک ۳DMark هر دو گوشی رتبه مشابه ۱۷۵۰۹ را کسب کردند.



باتری: در مورد باتری باید گفت که اپل هیچگاه از مقیاس میلی آمپر برای توجیه مصرف و دوام باتری و حتی معرفی گوشی استفاده نکرده است و واقعیت هم این است که مصرف باتری در یک دستگاه اندرویدی کاملا متفاوت از محصولات اپل است. دوام باتری برای آی فون کوچکتر برابر ۱۱ ساعت در پخش مداوم ویدئو و یا ۱۴ ساعت مکالمه تحت شبکه ۳g و برای گوشی بزگتر برابر ۱۴ ساعت در پخش ویدئو مستمر و یا ۲۴ ساعت مکالمه تحت شبکه ۳G می باشد.





با این حال ما می دانیم آی فون ۶ دارای باتری ۱۸۱۰ میلی آمپری و ۶ پلاس دارای باتری ۲۹۱۵ میلی امپری است و هر دو گوشی در کل، مدت بیشتری را نسبت به اس ۵ اماده به کار باقی می مانند و با توجه به چیپ A8 بهینه شده، انتظار آن نیز می رود مصرف این گوشی ها کمتر شود و با مصرف بهینه و استاندارد، می توان گوشی را تا یک روز و بیشتر از آن اماده به کار داشت.

ظرفیت ذخیره سازی: آی فون ۶ و ۶ پلاس در این زمینه متنوع ظاهر شدند. هر دو گوشی دارای ظرفیت های ۱۶ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت هستند و عجیب این است که نسخه ۳۲ گیگابایتی ما بین انها نیست. هر دو گوشی از میکرو SD و حافظه خارجی ساپورت نمی کنند پس باید حین خرید به این موضوع دقت کنید.




دیگر ویژگی ها:

دقیقا به مانند اس ۵ هر دو گوشی پیش رو دارای اسکنر اثر انگشت موسوم به تاچ آی دی هستند که به شما اجازه می دهد برای باز کردن گوشی و یا برخی برنامه های مختلف تنها از اثر انگشت خود بهره بگیرید. همچنین پرداخت اپ ها در استور اپل با اسکنر اثر انگشت نیز انجام می شود. تاچ آی دی یکی از معدودترین سیستم هایی است که اپل آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است لذا باید شاهد ورود اپ هایی بی شماری باشیم که با کمک اسکنر، هویت شما را شناسایی می کنند.



در هر دو گوشی تراشه NFC کار گذاشته شده است و شما با کمک آن قادر خواهید بود تا پرداخت های خود را انجام دهید با این حال این موضوع در گرو راه افتادن اپل پی است.

هر دو گوشی همچنین دارای سنسورهای حرکتی فوق العاده ای هستند که می توانند گام های شما را رصد نمایند و به کمک بارومتر نیز امکان ارتفاع سنجی فراهم می شود، که باعث دقت بیشتر در اپ های سلامتی iOS می شود. هر دو گوشی همچنین دارای پردزانده کمکی M8 هستند.
همچنین هر دو انها با سیستم عامل iOS 8 پا به بازار گذاشتند که آخرین نسخه این سیستم عامل است. iOS8 در واقع آپگرید بزرگی از iOS7 است که با چند ویژگی مهم همراه است: قابلیت پاسخ دهی به تلفن از طریق آی پد، ارسال و انتقال تسک ها یا همان وظایف بین دستگاههای اپلی مثلا اگر شما نوشتن ایمیل را در آی فون آغاز کنید می توانید ان را آی پد تمام کنید!
یکی از ویژگی های منحصر بفرد برای آی فون ۶ پلاس لند اسکیپ (افقی) شدن تصویر هوم و در برخی اپ ها همچون ایمیل و سافاری است که اطلاعات بیشتری را در یک لحظه به شما منتقل می کند.



هر دو گوشی به طور کامل با ساعت هوشمند سمارت واچ اپل سازگار هستند. این ساعت تنها با دستگاههای iOS خور کار میکند.
جمع بندی:


گوشی های ای فون ۶ و ۶ پلاس تلفن های باور نکردنی سالب ۲۰۱۴ هستند که از نظر طراحی، امکانات، عملکرد و ذخیره سازی کاملا مشابه هستند و ممکن است در برخی موارد تفاوت های کوچکی داشته باشند. با این حال صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی ۶ پلاس و ۴٫۷ اینچی آی فون ۶ را باید در نظر داشته باشید.
علاوه بر این صفحه نمایش ۶ پلاس به دلیل تراکم پیکسلی بیشتر دارای وضوح و کیفیت بهتر است. دوربین و سیستم GPS ای فون ۶ پلاس نیز کمی بهتر از ای فون ۶ کار می کند چرا که به لطف اندازه بزرگتر تعداد برخی سنسورها و تجهیزات در ۶ پلاس بهتر از نمونه کوچکتر است. در زمینه باتری نیز ای فون ۶ پلاس با وجود بزرگ بودن، قوی تر است.



پس می توان گفت، تنها موردی که می تواند شما را در خرید یکی از این دو گوشی مردد کند علاقه شما به بزرگتر بودن و یا کوچک تر بودن گوشی بر می گردد هر چند که با توجه به مشکل خمیدگی که آی فون ۶ پلاس دارد باید این مشکل را نیز مد نظر قرار دهید.
برسام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد