پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

گوشی هایی که همیشه خریدار دارد +عکس

ایسنا نوشت:

پرفروش‌ترین موبایل دنیا در طول تاریخ این تکنولوژی یک گوشی هوشمند با صفحه لمسی و امکان برقراری ارتباطات متنوع نیست.

به گزارش ایسنا، صحبت از تلفن‌های همراه که به میان می‌آید همگی به یاد موبایل‌های با صفحه‌های بزرگ و قابلیت‌هایی می‌افتیم که هر روز پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، اما زمانی تنها کاربرد این ابزار هوشمند امروزی، برقراری تماس و فرستادن پیامک بود



برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید


  


و در عین حال هیچ یک از این موبایل‌های هوشمند آیفون یا سامسونگ نتوانسته‌اند برای سال‌های متمادی پرفروش و محبوب بمانند.


یکی از کارخانه‌هایش را تعطیل می‌کند، 8000 کارگرش بیکار می‌شوند، ورشکسته شده است و به زودی نامش از لیست برند موبایل‌های هوشمند و رده بالای تولیدی حذف می‌شود؛ اما نام پرفروش‌ترین موبایل دنیا را یدک می‌کشد؛ نوکیا 1100 تا به حال 250 میلیون نسخه را به فروش رسانده است.


با فروش بیش از 250 میلیون نسخه در جهان، نوکیا 1100 بیشترین فروش را در بین موبایل‌هایی که تا به امروز تولید شده داشته است و همچنان نیز طرفداران خود را دارد. این موبایل که در سال 2003 برای نخستین بار تولید شده است همواره توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند و به عنوان محبوب‌ترین موبایل جهان شناخته شود.


اما راز موفقیت این تلفن همراه ساده در چیست؟ قیمت بی‌اندازه ارزان، ساخت مقاوم، عملکرد عالی و مقاومت نوکیا 1100 این موبایل را بین خریدارن تلفن همراه به خصوص جوانان محبوب کرده است. به جز برقراری تماس تلفنی تنها کارهای دیگری که می توان با یکی از این تلفن ها انجام داد فرستادن پیامک، انجام بازی معروف «مار» (Snake) و استفاده از ماشین حساب آن است.


صفحه نمایش 1100 ها تنها یک صفحه سیاه سفید 96*65 پیکسلی است و این درحالیست که داشتن همین ویژگی های محدود باعث شده بود که این تلفن همراه در زمان خود یکی از پیشرفته ترین موبایلها باشد.


اگرچه ممکن است شرکت نوکیا در حال حاضر با مشکلات زیادی در بازار رقابتی موبایل دست و پنجه نرم کند اما این برند موبایل سازی در اواخر دهه 90 میلادی و در اوایل سال 2000 بزرگترین کارخانه موبایل سازی در تمام دنیا به شمار می‌آمد. با گذشت زمان پافشاری این برند بر استفاده از سیستم عامل Symbian OS باعث شد نتواند در مقابل غول‌های بزرگی که وارد عرصه ساخت تلفن های هوشمند شده بودند دوام بیاورد و در نهایت پس از قبول نصب سیستم عامل ویندوز موبایل روی جدیدترین مدلهای تلفنش به قیمت 7.2 میلیارد دلار تسلیم شرکت مایکروسافت شد.



در کنار تمام مشکلاتی که نوکیا برای حفظ نام خود در سال های اخیر متحمل شده است اما همچنان از بین 10 موبایل پرفروش هفت موبایل نخست جدول از این برند است. 6 موبایل پرفروش دیگر پس از نوکیا 1100 مدل های 1110، 1200، 5230، 3210، 6600 از همین برند هستند.


اگرچه شرکت اپل در همان ابتدای ورودش به صنعت تلفن همراه با مدل iPhone 3G توانست ضربه سهمگینی به شرکت نوکیا وارد کند اما به نظر می رسد این کمپانی و دیگر مدعیان عرصه تلفنهای هوشمند مانند سامسونگ راه درازی برای شکست رکورد فروش نوکیا 1100 را در پیش داشته باشند.


در جدول پرفروش‌های تلفن همراه iPhone 4S با فروش 60 میلیون نسخه، Sumsunge S3 با فروش بیش از 50 میلیون نسخه و Motorola Razr با فروش 130 میلیون نسخه همچنان فاصله زیاد با فروش 250 میلیونی نوکیا 1100 دارند.












نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد