پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

۵ توصیه ساده برای داشتن عکس‌های بهتر از روزهای سفر

در کنار اینکه باید توانایی عکاسی از مردم، بناها، غذا و طبیعت را داشته باشید، باید به عناصر کار نیز مسلط باشید. گرفتن عکس خوب در سفر کار ساده‌ای نبوده و شانسی نیست. باید برای گرفتن نمای دلخواه خود بسیار تلاش کنید.

در این مقاله ۵ توصیه برای عکاسی در سفرارائه می‌شود تا با تکیه بر آنها بتوانید در این زمینه توانایی‌های خود را ارتقا دهید.




برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 

۱ . درباره مقصد سفر خود تحقیق کنید

خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که تحقیق کردن و به دست آوردن اطلاعات درباره یک مسئله خاص بسیار ساده است. پس قبل از اینکه بار و بندیل خود را ببندید و به سمت مقصد خود حرکت کنید، درباره آنجا اطلاعات کافی بدست آورید. عکس‌های کافی از مکان‌های معروف مقصد خود جمع آوری کنید و از قبل برنامه ریزی کنید که از آن محل قصد گرفتن چگونه عکس‌هایی را دارید. در مورد زمان خوب برای عکاسی از محل مورد نظر برنامه ریزی کنید و ببینید که مثلاً در ساعات غرب آفتاب عکس‌های بهتری خواهید داشت یا در ساعات طلوع آفتاب نتیجه بهتری می‌گیرید. شاید نمای شبانه آنجا زیباتر باشد.
 با استفاده از «گوگل مپس» به راحتی می‌توانید عکس‌های کافی از محل مورد نظر را پیدا کنید تا قبل از رفتن به محیط آنجا اشراف کامل داشته باشید. هر قدر اطلاعات بیش‌تری در مورد مقصد داشته باشید، قطعاً شانس گرفتن عکس‌های بهتری خواهید داشت.

۲ . به اولین عکسی که می‌گیرید راضی نشوید

با تجربه‌ای که در عکاسی کسب کرده‌ام، به این نتیجه قطعی رسیده‌ام که اولین عکسی که از یک سوژه خاص می‌گیرم بدترین آن است. بنابراین هنگام گرفتن عکس از یک سوژه یا محل خاص، به اولین عکسی که می‌گیرید بسنده نکنید. چندین عکس بگیرید و چندین بار جای خود و قاب و ترکیب‌بندی خود را تغییر دهید تا به عکس بهتری دست پیدا کنید.




در نمونه بالا، عکس سمت چپ اولین عکسی بود که گرفتم و عکس سمت راست پس از بیست دقیقه از عکس اول و پس از چندین عکس بدست آمده است. برای گرفتن عکس خوب باید وقت بیش‌تری بگذارید.


در نمونه بالا نیز تجربه متفاوتی رقم خورده است. عکس سمت چپ عکس خوب و قدرتمندی است، اما عکس سمت راست و با حضور آن دو فرد و قاب بندی متفاوت، روایت کاملاً متفاوتی را از آن فضا می‌دهد.

۳ . به نور فکر کنید

نور یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده عکس بوده و به واقع می‌تواند به ساختن فضا و روایت عکس کمک فراوانی کند. اگر کمی در مورد مقصد مورد نظرتان تحقیق کنید، به ایده‌های خوبی برای بهترین زمان برای گرفتن عکس از آنجا خواهید رسید. با این حال وقتی به محل مورد نظر خود رسیدید، در مودر تاثیر نور در آنجا فکر کنید.


با نور «تیز» طرف هستید یا نوری «نرم» بر محیط حاکم است؟ نور از چه زاویه‌ای می‌تابد؟ آیا نور به بهتر دیده‌ شدن سوژه شما کمک کرده‌است؟ پاسخ این سوالات نتیجه نهایی عکس شما را مشخص می‌کند. اگر نور مناسبی بر محیط حاکم نبود، در صورت امکان بهتر است زمان دیگری از آن محل عکاسی کنید.




در عکس بالا زاویه تابیده شدن نور آفتاب، به زیباتر دیده شدن منظره مورد نظر کمک بسیاری کرده‌است.

۴ . غیر معمول باشید

حتماً این اصطلاح را شنیده‌اید : «فکرت را آزاد کن». این اصطلاح بیش‌تر از هر زمان دیگری امروزه کاربرد دارد. با جست و جوی نام برج ایفل در «گتی ایمیجس» با ۱۷ هزار و پانصد عکس روبرو می‌شوید. چالشی که عکاسان در مورد اینگونه مناطق با آن مواجه هستند گرفتن عکسی خلاقانه و نوآورانه و ارائه دیدی متفاوت است.

 بنابریان زمانی که در یک منطقه و یا بنای معروف حضور دارید، فکر کنید که چگونه می‌توان عکسی متفاوت و نو ثبت کرد. آیا باید زاویه خاصی را انتخاب کنید، یا مردم را هم در قاب قرار دهید؟ شاید باید در زمان خاصی از روز عکس خود را ثبت کنید. دوباره باید متذکر شوم که تحقیق درباره مقصد قبل از حضور در آنج به این مسئله هم کمک زیادی می‌کند.



۵ . سبک شخصی خود را پیدا کنید

مسئله مهمی که در مورد عکاسی وجود دارد این است که سبک درست و سبک غلطی وجود ندارد، بلکه سبکی که شما آن را ترجیح می‌دهید برای شما بهتر است. بنابراین تلاش کنید با گرفتن عکس‌های زیاد و پیدا کردن توانایی‌ها و استعدادهای هنری و دید ویژه خود، سبک خود را در عکاسی پیدا کنید.


فارنت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد