پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

۳ دلیلی که نباید به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرد!

به گفته مایکروسافت، نسخه نهایی ویندوز ۱۰ مخصوص استفاده بر روی سیستم‌های رومیزی، تبلت و کامپیوترهای یک پارچه تابستان پیش رو از راه خواهد رسید، این در حالیست که نمونه گوشی‌های هوشمند و ایکس باکس ویندوز ۱۰ کمی پس از آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر ما تنها بر اساس شواهدی که از نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ در اختیار داریم، می‌توانیم در رابطه با قابلیت‌ها و امکانات آن قضاوت کنیم،


برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 


این در حالیست که برخی کاربران این قابلیت‌ها را برای مهاجرت به آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز کافی نمی‌دانند. در همین رابطه ما در ادامه قصد داریم ۳ دلیل که نباید سیستم‌عامل خود را بنا به آن‌ها به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید را بازگو کنیم.

نباید سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید، زیرا از یک پارچه سازی خدمات خوشتان نمی آید


اپل با معرفی گوشی هوشمند آیفون، بازار سایر گوشی‌های همراه را ویران کرد. از جمله عوامل افزایش محبوبیت این محصول را می‌توان به پشتیبانی عالی نرم‌افزاری، به‌روزرسانی‌های متوالی و از طرفی وجود فروشگاه نرم‌افزاری غنی یاد کرد. مایکروسافت نیز قصد دارد فروشگاه نرم‌افزاری یک پارچه‌ای را همچون آیتونز در هنگام عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ رونمایی کند.


بدین ترتیب تمامی برنامه‌های عرضه شد در این فروشگاه نرم‌افزاری، قابلیت نصب بر روی انواع گجت ها همچون سیستم‌های رومیزی، تبلت، گوشی هوشمند، کنسول بازی ایکس باکس و یا هر محصولی که مبتنی بر ویندوز ۱۰ کار کند را خواهد شد. ارائه خدمات یک پارچه یکی عواملیست که اپل موفقت خود را مدیون آن بوده؛ ساکنین ردموند نیز در تفکر عرضه این گونه خدمات به کاربران خود هستند. به طور معمول، این شرکت برنامه‌های کمکی ویندوز را در نسخه اصلی قرار نمی‌دهد، بدین ترتیب کاربر مجبور به مراجعه به وب‌سایت این شرکت و دانلود دستی آن‌ها می‌گردد.




در سال‌های اخیر استفاده‌کنندگان از نسخه‌های مختلف ویندوز، برای بهره بردن از برنامه‌هایی همچون Photo Galleryیا Movie Maker مجبور بودند به صورت مستقیم به وب‌سایت مایکروسافت مراجعه کنند. سرویس ذخیره‌سازی فضای ابری وان درایو نیز در ابتدا تنها به صورت یک اپلیکیشن جانبی برای سیستم‌های رومیزی عرضه شد، این در حالیست اکنون می‌توانید از آن بر روی تمامی پلتفرم‌های رایج و حتی بر روی مرورگر خود بهره ببرید.

در ویندوز ۱۰ شما مشکلی با دریافت برنامه‌های دلخواه از وب‌سایت مایکروسافت نخواهید داشت، زیرا این نسخه نیز از رویه ویندوز ۸ پشتیبانی خواهد کرد. از نسخه ۸.۱ ویندوز، اسکای درایو به وان درایو تغییر نام یافت و به صورت یکپارچه با ویندوز ادغام گردید؛ البته امکان غیرفعال کردن آن نیز بسیار ساده است. مایکروسافت سعی کرده در نسخه نهایی ویندوز ۱۰ اکثر برنامه‌های کاربردی خود را به صورت پیش‌فرض در آن قرار دهد. پشتیبانی از سرویس ذخیره‌سازی ابری وان درایو، دستیار صوتی کورتانا، نسخه جدید اوت‌لوک ایمیل و تقویم از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.






دستیار کورتانا درواقع نسخه ردموندی سیری اپل محسوب می‌شود و این سرویس اکنون درون نسخه دسکتاپ نیز گنجانده شده است. کورتانا مایکروسافت ویژگی‌هایی دارد که در سیری نمی‌یابید؛ یکی از وظایف اصلی این سرویس، کسب اطلاعات فزاینده درباره کاربر و ویندوز است.

نباید سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید، زیرا به استفاده از ویندوز مدیا سنتر عادت کرده‌اید


ویندوز مدیا سنتر حدود یک دهه پیش به منظور نفوذ بیشتر مایکروسافت به اتاق نشیمن کاربران به ویندوز اضافه گردید. مدیا سنتر یک ایده بسیار ساده از سوی مایکروسافت به منظور اجرای فایل‌های مدیا بود. با بهره‌گیری از این برنامه سازندگان سخت‌افزار و تلویزیون می‌توانستند از ویندوز مدیا سنتر به منظور جایگزینی برای ستاپ باکس در راستای ضبط برنامه‌ها استفاده کنند؛ این در حالیست که سازندگان کامپیوتر دل چندان خوشی از این برنامه به دلیل پشتیبانی نه چندان خوب از فرمت‌های مختلف ندارند.




مایکروسافت از سال ۲۰۰۸ و پیش از معرفی رسمی ویندوز ۸، توسعه و پشتیبانی از ویندوز مدیا سنتر را متوقف کرد، با این حال کماکان این برنامه به صورت پیش‌فرض بر روی نسخه‌های جدید ویندوز برای اجرای فایل‌های مدیا وجود دارد، اما شرایط در ویندوز ۱۰ تغییر خواهد کرد و برنامه نوینی با قابلیت‌های فراوان از جمله پشتیبانی از فرمت دی‌وی‌دی جایگزین آن خواهد شد. از طرفی ردموندی ها در چند سال اخیر با معرفی دریافت کننده دیجیتال جدیدی با نام Xbox، توانسته‌اند کسب و کار خوبی ایجاد نمایند، از این رو Xbox One می‌تواند در نسخه نهایی ویندوز ۱۰، نقش جایگزینی شایسته‌ای با توجه به قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های تلویزیونی را به جای ویندوز مدیا سنتر ایفا نماید.

نباید سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید، زیرا انتشار وصله های امنیتی برای ویندوز ۷ هنوز خاتمه نیافته است


یکی از بزرگ‌ترین محرک‌ها برای ارتقاء نرم‌افزاری از دست دادن حمایت شرکت سازنده است. مایکروسافت به آرامی در این راه قدم می‌گزارد. این شرکت به قدری مصمم به پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های خود است که تا آخرین روز حمایت، وصله‌های امنیتی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، البته این وصله‌ها هیچ قابلیت جدیدی را به سیستم‌عامل اضافه نمی‌کنند. ردموندی ها همچون سایر غول‌های فناوری به منظور ارتقا سطح کیفی خدمات و ایجاد عامل محرکی در جهت به‌روز کردن سیستم‌های کاربران، پس از مدتی به طور کامل پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز را متوقف می‌کند.

به گفته ساکنین ردموند، در نسخه نهایی ویندوز ۱۰ بسته‌های به‌روزرسانی به شیوه جدیدی عرضه خواهد شد و این امکان وجود دارد که کاربران این بسته‌ها را در قالب فایلی فشرده ذخیره و با یک دیگر به اشتراک گذارند. انجام این آپدیت‌ها برای تمامی استفاده کنندگان‌ از نسخه‌های خانگی ویندوز ۷ و ۸.۱ رایگان خواهد بود، این در حالیست که سخت‌افزار شما نیز باید قابلیت پشتیبانی از آخرین ورژن ویندوز را دارا باشد.




ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و ظرف شش ماه بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این نسخه کماکان نیز بیشترین تعداد کاربران را در میان نسخه‌های مختلف ویندوز دارد. ویندوز ۷ نسخه‌ای بسیار پایدارتر از ویندوز ویستا بود که در طراحی ویندوز ۸ نیز از بسیاری از المان‌های گرافیکی آن استفاده شد.

پشتیبانی رسمی ردموندی‌ها از این نسخه حدود یک سال پیش متوقف شد و این بدان معناست که به ویندوز ۷ دیگر هیچ قابلیت جدیدی افزوده نخواهد شد، اما تا تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۸ کماکان وصله‌های امنیتی برای آن منتشر می‌شود.به گفته مایکروسافت، کاربران صرفاً در جهت لذت بردن از فضای مدرن و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰ به آن مهاجرت می‌کنند، زیرا استفاده از ویندوز ۷ کماکان هیچ مشکل امنیتی برای آن‌ها در پی نخواهد داشت. این موضوع نشان می‌دهد که ویندوز ۷ هنوز قدیمی نشده است.

منبع: برسام 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد