این ویژگی جدید بخشی از یک قرارداد چند ساله با شرکت LyricFind تورنتو
میباشد، و در واقع یک منبع درآمد جدید برای نوازندگان(موسیقیدانان) و
ناشران است.
اگرچه معامله با LyricFind شامل صدور مجوز بینالمللی
است؛ با این حال شرایط معامله انجام شده هنوز به شکل عمومی مطرح نشده است،
اما مدیر عامل ویکی از بنیانگذاران شرکت LyricFind، داریل بالانتین، فکر
میکند که در دل آن، درآمدی قابلتوجه نهفته است که میتواند برای
میلیونها ناشر موسیقی و ترانهسرا سهمی قابل توجه بیافریند.
براساس
گفتههای بالانتین: «امتیازدهیها براساس تعداد دفعاتی که یک متن یا شعر
مشاهده شده است میباشد، هرچهقدر تعداد دفعات مشاهدات بیشتر باشد، ناشران
بیشتر درآمد دارند.»
این برای کاربران به این معنی است که شما دیگر مجبور نیستید برای دریافت متن آهنگ جدید به سایتهای دیگری بروید.
گوگل
نیز با هر جستوجو، لینک کامل متن شعر را در گوگلپلی به شما میدهد تا
شما مجبور باشید یا آن را بخرید و یا یک ایستگاه رادیویی رایگان شروع کنید.