پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

چرا آپدیت نرم افزارهای نصب شده روی کامپیوتر حیاتی است؟

اغلب بی‌اعتنایی به پیغام‌های آپدیت برنامه‌ها برای ما کاری عادی شده است. در این حین بنظر می‌رسد که همه چیز به خوبی عمل می‌کند، اما پس از آپدیت تازه متوجه می‌شویم که برنامه‌ها رفتار عجیبی دارند یا پس از آپدیت به مشکل برمی‌خورند.


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید



به هر حال شما باید وظیفه مهمی را در این قسمت ایفا کنید. کاربران اینترنت سکیوریتی کسپرسکی و توتال سکیوریتی کسپرسکی می‌توانند با خیال راحت بنشینند تا برنامه ها به صورت خودکار در نهایت امنیت آپدیت شوند.

آپدیت کنیم یا خیر؟چرا ما به آپدیت برنامه‌های خود نیاز داریم؟ اولین چیزی که باید بدانید این است که انواع مختلفی آپدیت وجود دارد. برخی از آنها ویژگی‌های جدید یا اصلاحاتی هستند که به برنامه اضافه شده است. بعضی دیگر از آنها نرم‌افزار شما را با دیگر برنامه‌هایتان، پروتکل‌های مختلف، سیستم عامل‌های جدید یا آپدیت آنها و غیره سازگار می‌کنند.

بخاطر این سازگاری شما شاهد درصد کمتری خطا، هنگ کردن و crash برای برنامه‌های خود خواهید بود؛ و در نهایت این آپدیت‌ها شامل آپدیت‌های امنیتی نیز می‌باشد که این آپدیتها آسیب‌پذیری‌ها را پَچ می‌کنند و اشکالات اساسی در برنامه‌ها را رفع می‌کنند. بنابراین زمانی که شما تمام آپدیت‌های دردسترس را نصب می‌کنید، سیستم و برنامه‌های شما امن‌تر، ثابت‌تر و قابل استفاده‌تر می‌شوند.

آیا واقعا آپدیت برنامه‌ها مهم است؟زمانی که در سیستم شما همه چیز به خوبی کار می‌کند و شما از این موضوع و داشتن این ویژگی ها برای سیستم خود خوشحال هستید، قطعا فراموش می‌کنید که سیستم و برنامه‌های خود را آپدیت کنید. اما این اصلا راه درستی نیست، شما نباید منتظر یک مشکل در سیستم خود باشید و سپس آن را آپدیت کنید، یک دلیل برای آپدیت برنامه ها کافی است، آن هم "امنیت" است.

در نظر داشته باشید اکسپلویت‌ها با استفاده از آسیب‌پذیری‌های برنامه‌ها به طور کاملا مخفیانه آنها را تشدید می‌کنند و سیستم را ویران می‌کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند انواع مختلفی از بدافزارها را بر روی سیستم شما دانلود و نصب کنند و به سرقت پول بپردازند یا که نرم‌افزارهای جاسوسی که به مجرمان اجازه می‌دهد تا قربانیان را زیر چشمی بپایند، نصب کنند.

سال گذشته اکسپلویت کیت Angler با استفاده از آسیب‌پذیری‌های موجود در برنامه جاوا، فلش و چندین پلاگین مرورگر دیگر به آلوده‌سازی تعداد زیادی از رایانه‌های شخصی قربانیان با باج‌افزار پرداختند و مجرمان از این حمله حدود ۳۰ میلیون دلار به جیب زدند.

سرایت آلودگی ها به سیستم کاربر عموما با حیله و نیرنگ توسط مجرمان امکان پذیر است، قربانیان بدافزارها را دانلود و نصب می‌کنند و خیال می‌کنند که چیزی که دانلود کرده اند کاملا امن است. با این حال صاحبان مرورگرهای از رده خارج ( همانند اینترنت اکسپلورر) می توانند به راحتی توسط مجرمان باز شود یا که هک شود. نرم افزارهای قدیمی راهی آسان به مجرمان را برای دسترسی آنها به سیستم قربانی می دهد.

در حال حاضر آسیب پذیری‌های جدید شناسایی می شوند و این کار ادامه خواهد داشت. اگر مدت طولانی ای است که سیستم خود را آپدیت نکرده اید، باید بدانید که ممکن است مجرمان سایبری ده ها یا صدها راه را برای هک شما در نظر گرفته باشند. توسعه دهندگان هم این آسیب پذیری ها را در آپدیت ها پَچ می‌کنند، اما اگر شما آپدیت ها را نصب نکنید، سیستم شما آسیب پذیر باقی خواهد ماند.

در ابتدا چه چیزی را آپدیت کنیم؟آپدیت سیستم ها بیشترین اولویت را بین آپدیت ها دارد. ویندوز ۱۰ آنها را به طور پیش فرض نصب می‌کند و البته سیستم شما را برای تایید نسخه ای که به طور خودکار نصب می شود، چک می‌کند و یا حداقل کاری را که انجام میدهد این است که شما را از زمان آپدیت برنامه ها مطلع می سازد. به همین خاطر، به زودی موارد زیر را آپدیت کنید:

• آنتی ویروس( اگر آن ها نمی توانند این کار را انجام دهند از راهکار ما بهره مند شوید)
• بروزرها
• جاوا
• آدوب فلش
• آدوب ریدر و آدوب آکروبات

مطمئن باشید که برای آپدیت برنامه‌های خود، تنها از وب سایت‌های رسمی دانلود کنید، در غیر این صورت شما از جهتی دیگر به خطر خواهید افتاد و بدافزارها به جای آپدیتی که شما به آن نیاز دارید دانلود می شوند.

راه‌های بسیاری برای این کار وجود دارد، آیا راهی وجود دارد که تمام آپدیت ها به طور خودکار انجام گیرند؟

حقیقتا نصب آپدیت ها کار پردردسری است! اگر دوست ندارید که زمان خود را صرف اینکار کنید، می توانید از برنامه ویژه ای که سیستم شما و اینترنت را برای آپدیت ها مونتیور خواهد کرد، استفاده کنید. کاربران اینترنت سکیوریتی و توتال سکیوریتی نسخه ۲۰۱۷ کسپرسکی( که به زودی در ایران توسط همین سایت عرضه خواهند شد ) از این ویژگی برخوردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد