ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
در راستای تلاشهای فیسبوک برای بهینهسازی هرچه بیشتر نیوزفید، این شرکت برنامههای جدیدی را برای محدود کردن صفحاتی که کاربران را تشویق به لایک و یا به اشتراکگذاری مطالب دارند به اجرا درخواهد آورد. سیاستهای فیسبوک صفحات جمعآوری کننده لایک برای پستهای مختلف یا صفحاتی که تصاویری را به صورت هرزنامه گسترش میدهند را نیز در بر میگیرد.
برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید
لینکهای اسپم نیز که در واقع پستهایی هستند که از انواع و اقسام روشها برای فریب کاربران جهت کلیک بر روی مطالب استفاده میکنند نیز در این دسته قرار میگیرند. به عنوان مثال ممکن است افرادی ادعا کنند که لینک آنها شما را به عکس یا آلبوم خاصی رهنمون میسازد اما با کلیک بر روی آن شما به تبلیغات یک برند هدایت شوید.
نکته جالب اینکه بسیاری از پستهای موجود بدین جهت محبوب میشوند که کاربران فیسبوک آنها را به اشتراک میگذرانند و یا لایک میکنند. در اکثر مواقع، مشکل متوجه کاربرانی است که این محتوا را منتشر میکنند و البته کاربران دیگر به تکثیر آن کمک میکنند. وقتی مطالب از این دست، کمتر بر روی نیوزفید کاربران ظاهر شوند، کاربران مشغله کمتری خواهند داشت. متاسفانه کاربران همواره فیسبوک را به خاطر این اسپمها مورد شماتت قرار میدهند. از آنجایی که بسیاری از کاربران، این مطالب را منتشر نمیکنند، نگرانی برای این دسته وجود ندارد. فیسبوک اذعان داشته در تلاش است مقدمات اجرای تنبیهاتی را با در نظر گرفتن نگرانیهای برندها و بازاریابان به اجرا بگذارد.
فارنت