پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

ویژگی های فایرفاکس برای جلوگیری از ردیابی آنلاین

مرورگر محبوب فایرفاکس دارای ویژگی های قدرتمندی برای جلوگیری از ردیابی آنلاین شما است، اما این ویژگی ها به صورت پیش فرض فعال نیستند.

 به نقل از Pichgooshti، در ادامه مطلب با نحوه ی فعال کردن  این گزینه ها آشنا خواهید شد.

ردیابی نشوید

هنگامی که به یک وب سایت متصل هستید فایرفاکس می تواند از وب سایت بخواهد که شما را ردیابی نکند. این ویژگی به صورت پیش فرض غیر فعال است،

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


پس باید خودتان برای فعال کردنش دست به کار شوید:

روی منوی فایرفاکس کلیک کرده و Options را انتخاب کنید. سپس روی آیکون Privacy کلیک کرده و تیک گزینه ی Tell websites I do not want to be tracked را بزنید.

متاسفانه تعداد کمی از وب سایت ها از do-not-track حرف شنوی دارند. همچنین این ویژگی در مرورگر اینترنت اکسپلورر ۹ و سفری اپل وجود دارد اما جای خالی آن در گوگل کروم احساس می شود.

پبشنهادات جستجو


فایرفاکس هر حرفی که در جعبه ی جستجو تایپ می کنید، به موتور جستجوی پیش فرضتان می فرستد. شما می توانید با راست کلیک کردن در جعبه ی جستجو و برداشتن تیک Show Suggestions آن را غیر فعال کنید.



مرور امن صفحات وب

فایرفاکس همانند گوگل کروم دارای تکنولوژی محافظت در برابر فیشینگ و نرم افزارهای مخرب است و پس از دانلود لیستی از وب سایت های مخرب، هر ۳۰ دقیقه یک بار آن را به روز رسانی می کند.

اگر سعی کنید وارد یکی از این وب سایت های مخرب شوید، فایرفاکس برای تایید، مشخصاتش را برای گوگل می فرستد.

برای گوگل ممکن نیست که بتواند دقیقا در مورد هر وب سایتی که می خواهید وارد شوید حکم کند، اما کوکی های گوگل که روی کامپیوترتان دارید فرستاده می شوند. محافظت در برابر فیشینگ و نرم افزاهای مخرب به شما کمک می کند تا از اطلاعات شخصی و کامپیوترتان محافطت کنید، اما اگر باز هم اصرار به ردیابی نشدن دارید، می توانید آن را در پنجره ی security غیر فعال کنید.

کوکی ها

روی جعبه ی Firefox will در پنجره ی privacy کلیک کرده و برای دیدن آپشن کوکی های فایرفاکس Use Custom Settings for History را انتخاب کنید.


بسیاری از شبکه های تبلیغاتی با استفاده از کوکی های third-party شما را در وب سایت های متعدد ردیابی می کنند. می توانید با برداشتن تیک گزینه ی Accept third-party cookies این کوکی ها را غیر فعال کنید. این ممکن است باعث بروز مشکلاتی هنگام باز کردن بعضی وب سایت ها شود، پس احتمالا در آینده مجبور می شوید آن را دوباره فعال کنید.


علاوه بر این کوکی های First-party هم می توانند برای ردیابی استفاده شوند، اگر کوکی ها را به طور کامل غیر فعال کنید نمی توانید به بساری از وب سایت ها دسترسی پیدا کنید.

اما می توانید فایرفاکس را طوری تنظیم کنید که آن ها را به صورت اتوماتیک پاک کند. کافی است در پنجره ی privacy گزبنه Clear history when Firefox closes را تیک بزنید و سپس روی دکمه ی Settings کلیک کنید.

حالا می توانید کوکی ها و هر نوع داده ی دیگری که می خواهید فایرفاکس به صورت اتوماتیک پاک کند انتخاب کنید. سپس روی OK کلیک کنید.

گزارش خرابی ها و اطلاعات عملکرد

فایرفاکس می تواند گزارش خرابی ها و عملکرد را به موزیلا بفرستد تا از این گزارشات برای رفع مشکلات و بهبود فایرفاکس استفاده کند.

می توانید با تیک زدن گزینه ی Submit crash reports در پنجره ی Advanced این گزارشات را کنترل کنید. فایرفاکس تا زمانی که شما نخواسته اید و تیک این گزینه را نزده اید هرگز گزارشات را به صورت اتوماتیک ارسال نمی کند و اطلاعات را با موزیلا به اشتراک نمی گذارد.

گزینه Submit performance data باعث می شود تا فایرفاکس گزارش عملکرد های ناشناس را برای موزیلا بفرستد؛ گزارشات حاوی اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده ی شما از رابط کاربری فایرفاکس، چگونگی عملکرد درست فایرفاکس و سخت افزار کامپیوتر شما است.

به یاد داشته باشید برای ذخیره ی تنظیمات روی OK کلیک کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد