به گزارش پایگاه خبری گرگان کامپیوتروبه نقل از ایتنا از روابط عمومی شرکت ایدکو(توزیع کننده محصولات کسپرسکی در
ایران)؛ممکن است متوجه نشده باشید فیسبوک بخش جستجویش را تغییر داده و
تقویت کرده است. این خدمات از هفته گذشته با نام جستجوی FYI مخفف (For your information) ارائه شده است.
تام استاکی نایب رئیس بخش جستجو فیسبوک در یکی از پستهای اخیرش گفته
است: "زمانی که اتفاقی در دنیا می افتد اغلب مردم به صفحه فیسبوک شان سر می
زنند تا از عکس العملهای دوستان و خویشان خود نسبت به آن اتفاق آگاه شوند.
برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید
امروز با بروزرسانی که ما در بخش جستجو انجام داده ایم شما می توانید
دوستان و خویشانی که تاکنون در فیسبوک پیدا نکرده اید را بیابید و از
موضوعاتی که در دنیا برایتان جالب هستند زودتر باخبر شوید."
به نظر ایده خوبی می آید. درست است؟ در تئوری درست است. با این حال اغلب پیشرفتهایی که در فن آوری فیسبوک بوجود می آید می تواند پیامدهای منفی هم در بر داشته باشد.
جستجوی FYI مشابه موتور جستجوی گوگل است که شاخص جستجوی آن بر اساس
پستها و کاربران است. اخطاری که الان باید داد این است که هر پستی که بصورت
عمومی ارسال شود در جستجوی FYI براحتی توسط هر کاربر دیگری در فیسبوک پیدا
می شود. برای کاربرانی که از آغاز کار فیسبوک عضوش بوده اند این
جستجو می تواند کمکی باشد تا پستهای مورد علاقه خود در گذشته را بیابند و
حتی با سلایق متفاوت خود در گذشته روبرو شوند.
حال چه کاری باید انجام داد؟
مانند مقاله قبل که با عنوان نکاتی مهم برای والدین ارائه شده بود
توصیه می کنیم که حریم خصوصی تان را در فیسبوک عمومی نکنید. این بدین معنی
است که تنها با افرادی که می شناسید در ارتباط باشید و پستهای شما را هر
شخصی نباید ببیند. بطور پیش فرض ممکن است عمومی بودن پستهایتان به
نظر بی اهمیت بیاید پس بدانید که همیشه افرادی وجود دارند که با ارسال
اطلاعات عمومی شما به شبکه های اجتماعی دیگر پول به جیب بزنند و داده های
شما را طبقه بندی کنند.
بنابراین همین حالا تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک تان را کنترل کنید.