پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

از قدرت پنهان‌کامپیوترتان قفل بگشایید (قسمت سوم)

به نظر می‌رسد، برای این‌که کامپیوتر شخصی‌تان را به یک ماشین پرقدرت تبدیل کنید، باید پول زیادی خرج کنید. حافظه اضافی، یک کارت گرافیک جدید و یک پردازنده سریع‌تر کامپیوتر  شما را از این رو به آن رو خواهد کرد، اما همان‌طور که گفته شد، چنین کاری ارزان تمام نخواهد شد. علاوه‌بر این، باید از مهارت فنی قابل قبولی هم برخوردار باشید تا بتوانید اجزای گفته شده را به درستی در کامپیوترتان جاسازی کنید، اما خواهیم دید که برای افزایش کارایی کامپیوتر فعلی‌تان به ولخرجی‌ و خرید اجزای جدید سخت‌افزاری نیازی ندارید،

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


چون با چند تغییر جزئی در سیستم خود می‌توانید سرعت کامپیوتر را به طرز محسوسی افزایش دهید و بدون خرج‌کردن حتی یک ریال از همین حافظه و فضای دیسک موجود استفاده بهتری ببرید.

بازاریابی فضای دیسک

  میانبرهای بدون مقصد را پاک کنید

وقتی بعضی از برنامه‌ها را از روی کامپیوتر پاک یا به بیان دیگر uninstall می‌کنید، میانبرهایشان همچنان باقی می‌ماند و در نتیجه یک آیکون میانبر و بدون استفاده از خود در دسکتاپ و منوی استارت به جای می‌گذارند. یک ابزار جدید  و سودمند برای برطرف‌کردن این مشکل Bad Shortcut Killer است که منوی استارت و دسکتاپ شما را اسکن کرده و میانبرهای مربوط به برنامه‌های خراب را پیدا می‌کند و اجازه می‌دهد تا همه یا برخی از آن‌ها را تنها با زدن یک دکمه پاک کنید. 

 

  یافتن و پاک کردن آیتم‌های یکسان با نام‌های متفاوت
پاک‌کردن فایل‌های تکراری موجود روی دیسک (فایل‌های تصویری، موسیقی و...)‌ به منظور آزاد کردن بخشی از فضای دیسک کار ساده‌ای است، اما اگر نام بعضی از این فایل‌های تکراری را تغییر داده باشید، کار دشوار خواهد شد. برنامه Auslogics Duplicate File Finder این مشکل را حل می‌کند، زیرا می‌تواند آیتم‌ها را نه فقط بر‌اساس نام آن‌ها، بلکه براساس محتوایشان شناسایی کند. می‌توانید هر گونه فایلی را جست‌وجو کرده یا از بین عکس‌ها، فایل‌های صوتی، ویدیویی، آرشیو یا برنامه‌ها و موارد دلخواه را انتخاب کنید. تازه‌ترین نسخه این برنامه برای هرچه سریع‌تر و پایدارتر‌کردن انجام کار و نیز استفاده بهتر از حافظه، بهینه شده‌است.

  خارج کردن امکانات غیرضروری ویندوز7 از حالت نصب
سیستم‌عامل مایکروسافت ابزارها و امکانات زیادی دارد که ممکن است به خیلی از آن‌ها نیازی نداشته باشید؛ به‌عنوان مثال بازی‌ها، Gadgets Platform، مدیا‌سنتر، DVD Maker، اینترنت‌اکسپلورر وTablet PC Components. خوشبختانه غیرفعال کردن برنامه‌هایی که به آن‌ها نیازی ندارید، خیلی ساده است. به منوی استارت و بعد به ترتیب بهControl Panel، Programs و سپس Programs رفته و لینک Turn Windows feature on or off را کلیک کنید. برای غیرفعال کردن یک قابلیت، کافی است تیک عبارت مربوط به آن‌را بردارید. با تیک زدن یک عبارت می‌توانید دوباره آن‌را فعال کنید.

  غیر فعال کردن ویژگی Hibernation در ویندوز7
 Hibernation در ویندوز7 فرآیند بوت شدن را سریع‌تر می‌کند، اما از طرف دیگر فضای زیادی را اشغال‌می‌کند. اگر سیستم خود را هیچ‌وقت به وضعیت Hibernate نمی‌برید، می‌توانید آن‌را غیرفعال کنید. به منوی استارت رفته CMD را تایپ کرده و روی مدخل CMD.exe کلیک راست کنید.  آن ‌را به عنوان مدیر سیستم یا administrator اجرا کنید. در پنجره فرمان، عبارت powercfg –h off را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید.

  شناسایی فضای هدر رفته با استفاده از RidNacs
هارددیسک شما به مرور زمان از فایل‌های ناخواسته پر‌می‌شود. RidNacs در آدرس Spashsoft.de برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند بیشترین فضاهای هدر رفته دیسک را شناسایی کنید. این برنامه هم درایوهای خود کامپیوتر و هم درایوهای موجود در شبکه را اسکن می‌کند و تمام فایل‌ها و پوشه‌های آن‌ها را در یک فهرست به شکل نمودار فراوانی نشان می‌دهد. RidNacs همچنین ضمن یکپارچه شدن با ویندوز اکسپلورر به شما اجازه می‌دهد تا محتوای هر پوشه را با کلیک راست کردن روی آن و انتخاب منوی context بررسی کنید.


قسمت اول مقاله

قسمت دوم مقاله



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد