پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

از قدرت پنهان‌کامپیوترتان قفل بگشایید (قسمت دوم)

به نظر می‌رسد، برای این‌که کامپیوتر شخصی‌تان را به یک ماشین پرقدرت تبدیل کنید، باید پول زیادی خرج کنید. حافظه اضافی، یک کارت گرافیک جدید و یک پردازنده سریع‌تر کامپیوتر  شما را از این رو به آن رو خواهد کرد، اما همان‌طور که گفته شد، چنین کاری ارزان تمام نخواهد شد. علاوه‌بر این، باید از مهارت فنی قابل قبولی هم برخوردار باشید تا بتوانید اجزای گفته شده را به درستی در کامپیوترتان جاسازی کنید، اما خواهیم دید که برای افزایش کارایی کامپیوتر فعلی‌تان به ولخرجی‌ و خرید اجزای جدید سخت‌افزاری نیازی ندارید،


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

چون با چند تغییر جزئی در سیستم خود می‌توانید سرعت کامپیوتر را به طرز محسوسی افزایش دهید و بدون خرج‌کردن حتی یک ریال از همین حافظه و فضای دیسک موجود استفاده بهتری ببرید.

در این نوشتار 35 راهکار جدید را برایتان آشکار خواهیم کرد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید از راهکارها و ابزارهایی که به احتمال پیش از این از وجودشان آگاه نبودید، قفل بگشایید. با این‌که اجرای ترفندهای این نوشتار، ساده است، اما بهتر است پیش از انجام هرگونه تغییر در کامپیوترتان، یک System Restore ایجاد کنید، همچنین جز در مواردی که می‌دانید چه می‌کنید تنظیم‌های سیستم‌تان را تغییر ندهید.

سرعت بخشیدن به وظایف رایج

با استفاده از Sunrise Seven سرعت واکنش ویندوز را بیشتر کنید. می‌توانید با بهره‌گیری از Sunrise Seven در آدرس www.sunrise2k7.neostrada.pl/download.html زمانی را که ویندوز7 صرف باز کردن بندانگشتی‌های منوها و تسک‌بار می‌کند، کاهش دهید. روی لینک Performance برنامه کلیک کرده و با میله‌ موجود در پایین منو زمان واکنش را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید مدت زمان انتظار ویندوز را پیش از بستن سرویس‌ها و برنامه‌هایی که پاسخ نمی‌دهند، کنترل کنید.

  سریع‌تر کردن منوی استارت
وقتی منوی استارت را باز کرده یا برنامه‌ای را انتخاب می‌کنید، متوجه وقفه کوچکی می‌شوید. برای این‌که با ایجاد تغییراتی کوچک در رجیستری سرعت کار منوی استارت را در هر یک از نسخه‌های ویندوز بیشتر کنید، به منوی استارت رفته و در کادر موجود Regedit را تایپ کنید. پس از اجرای ویرایشگر رجیستری یا Registry Edition به مسیرHKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop رفته و بعد در پنجره سمت راست آیتم MenuShowDelay را پیدا کنید؛ روی آن کلیک راست کرده و گزینه Modify را انتخاب کنید. مقدار عبارت مورد نظر را از 400 به حدود 100 تغییر دهید (این عدد سرعت باز شدن منو را نشان می‌دهد). از این به بعد وقتی کامپیوتر خود را راه‌اندازی می‌کنید، تفاوت زیادی را تجربه خواهید کرد.

  ساختن میانبر  در دسکتاپ برای کارهای مهم
اگر همیشه برای دسترسی به Device Manager یا برای حذف نرم‌افزارها به کنترل پنل مراجعه می‌کنید، بهتر است به جای آن از ابزار Handy Shortcut استفاده کنید تا هم در وقت و هم در انرژی خود صرفه‌جویی کنید. این برنامه ساده و رایگان برای ساخت میانبر برنامه‌ها، گزینه‌های

  افزایش سرعت با Startup Delayer
اگر ویندوز به نسبت کند بارگذاری می‌شود، می‌توانید با حذف برنامه‌هایی که همزمان با بارگذاری سیستم‌عامل آغاز به‌کار می‌کنند، به فرآیند بارگذاری سرعت‌ببخشید. از میان برنامه‌های زیادی که برای این منظور ساخته شده‌اند، Startup Delayer برنامه محبوب ما است. این ابزار رایگان فهرستی از برنامه‌های به اصطلاح استارت-‌آپ را نشان می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا با کلیک روی آن‌ها و انداختن آن‌ها به داخل پنجره برنامه، آن‌ها را غیرفعال کرده یا به حالت تعلیق درآورید. Startup Delayer همچنین شما را قادر می‌کند تا وظایف در حال اجرا و سرویس‌های سیستمی را مدیریت کنید؛ ضمن این‌که تازه‌ترین نسخه این نرم‌افزار می‌تواند به طور خودکار و آنلاین پردازه‌های (Process) ناشناس را شناسایی کند.

  سرعت‌بخشیدن فرآیند خاموش‌کردن (shutdown) کامپیوتر با استفاده از EnhanceMyse7en
برنـامه EnhanceMySe7en به شما اجازه می‌دهد تا با غیرفعال کردن قابلیت‌های غیرضروری مثل تنظیمات group-policy فرآیند آغاز به کار یا استارت‌آپ را سرعت ببخشید. دیگر ویژگی مفید این برنامه قابلیت آن در سرعت بخشیدن به فرآیند خاموش کردن یا Shutdown کامپیوتر است، چون به طور خودکار آن دسته از برنامه‌هایی را که هیچ پاسخی نمی‌دهند، از حالت اجرا خارج می‌کند و زمان انتظار سرویس‌های در حال اجرا و برنامه‌های دچار خطا یا معلق را کاهش می‌دهد.

  افزایش سرعت کپی کردن فایل با استفاده از SuperCopier
کپی یا جابه‌جا کردن فایل‌های بزرگ از یک دیسک به دیسک دیگر می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. SuperCopier سرعت‌انجام این کار را بیشتر می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید فرآیند انتقال فایل‌ها را به حالت تعلیق درآورده یا دوباره از سر بگیرید. همچنین می‌توانید برای این کار محدودیت سرعت در نظر بگیرید و نیز به برنامه بگویید که اگر با نسخه دیگری از همین فایل در حال انتقال مواجه شد، چه کاری انجام بدهد.


  مدیریت ابزارهای واکشی ویندوز
Prefetch و SuperFetch دو تا از قابلیت‌های ویندوز هستند که برای سرعت بخشیدن به کارها طراحی شده‌اند؛ زیرا پیش از آن‌که شما درخواست کنید، تعداد دفعات استفاده از یک برنامه و اطلاعات مربوط به آن‌ را در حافظه بارگذاری می‌کنند.  با وجود این‌که لازم نیست، با این توابع کلنجار روید (چون به طور کامل خوداجرا هستند)، اما برنامه TweakPrefetch مقداری امکانات برای کنترل پارامترهای آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد که در صورت استفاده از دیسک‌های SSD می‌توانید با کمک‌ آن کارایی سیستم را افزایش دهید.




قسمت اول مقاله


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد