پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

شرکت ASUS وارد حوزه فناوری روباتها میشود!

در جلسه سالیانه سهامداران شرکت ASUS که در تایپه برگزار شد مدیر این شرکت آقای Johnny Shih بر روی سن رفت و چشم اندازی از تصمیمات آینده این شرکت ارائه داد. طبق گفته های او، شرکت ASUS بیشتر انرژی خود را رفته رفته به سمت فناوریهای حوزه روباتها سوق خواهد داد و کم کم از دنیای کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ کناره خواهد گرفت. آقای Shih پیش بینی کرد تولیدات این شرکت در حوزه موبایل تا سال 2017 از تولیدات قطعات کامپیوتر های شخصی و غیره پیشی خواهد گرفت.


برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  


شرکت ASUS در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در زمینه تولید محصولات غیر از PC نظیر تبلت ها داشته است بطور مثال نوآوری این شرکت در ابداع Netbook و جلب رضایت بسیاری از کاربران، از خلاقیت های آشکار این شرکت در حوزه محصولات موبایل بوده است. از دیگر زمینه هایی که ASUS به سرمایه گذاری در آن علاقه خاصی نشان داده است فناوریهای مربوط به گجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند است. اما از گفته های آقای Shih اینطور استنباط میشود که این شرکت علاقه خاصی به فعالیت در حوزه روباتها دارد.


در اواخر سال 2013 شاهد آن بودیم که Google با خرید شرکت Boston Dynamics ثابت کرد تصمیمات جدی برای وارد شدن به فناوریهای روباتیک دارد و حال به نظر میرسد ASUS هم از این قافله عقب نمانده و تمایل دارد در آینده از این سفره نصیبی ببرد.


البته شرکت ASUS قبل از این هم فعالیتهایی در زمینه تولید محصولات روباتیک داشته است که نمونه آن روبات جاروبرقی بود به نام AGAiT ECleaner که در اواخر سال 2009 و اوایل 2010 به بازار معرفی کرد اما این بار مدیر این شرکت رسماً از تصمیم قاطع برای سرمایه گذاری در فناوری روباتها سخن میگوید ضمن اینکه تحقیقات دامنه دار و وسیعی که ASUS در آزمایشگاه مجهزش معروف به "لابراتوار Da Vinci" در زمینه روباتها انجام میدهد گواه کامل بر گفته های مدیر این شرکت است.


 گفته شده است که این آزمایشگاه پیشرفته بر روی نوعی فناوری روباتیک فعالیت میکند که روبات ها را قادر میسازد با انسان ها و بخصوص با کودکان، تعامل داشته باشد.


 نا گفته نماند که این لابراتوار تاکنون پروژه های جالبی را هم در این زمینه به انجام رسانده است. آخرین اظهارات آقای Shih که کمی نیز اغراق آمیز به نظر میرسد این بود که در آینده نزدیک، روباتها به قدری هوشمند خواهند شد که میتوانند به راحتی با انسان تعامل داشته باشند و از طریق همکاری متقابل با انسانها، دنیایی متفاوت از آنچه که هست برای بشر بوجود خواهند آورد.



در ادامه صحبتهای آقای Shih معاون ایشان آقای Jonathan Tzeng اضافه کرد خانه های هوشمند و روبات های ابری (روباتهایی که از فضای اینترنتی برای ذخیره و پردازش اطلاعات استفاده خواهند کرد) دو مقوله مهم و مورد علاقه شرکت ASUS است. او گفت این نوع روباتها علاوه بر تعامل با کودکان و کمک به آنها در انجام کارهای کوچک روزمره شان، میتوانند به بزرگسالان نیز در انجام کارهای مربوط به خانه نظیر باغبانی، نظافت و مرتب کردن وسایل کمک کنند. اینگون روباتها سخن خواهند گفت و انجام وظایفی نظیر نگهبانی از اطراف خانه را نیز به عهده خواهند گرفت. او گفت ASUS در نظر دارد نمونه چنین خانه هوشمندی را در سال 2015 به نمایش بگذارد.


شهرسخت افزار 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد