پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

سامسونگ به جمع تأمین ‎کنندگان حافظه NAND برای آیفون‌ 8 می‌ پیوندد

وب‌سایت دیجی‌تایمز، گزارش می دهد که دو شرکت SK Hynix و توشیبا به عنوان تأمین‌کننده‌ی حافظه‌های NAND برای گوشی آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس، با بازدهی پایین تولید تراشه‏‌های حافظه 3D NAND مواجه هستند




برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


و اپل نیز که تصمیم دارد آیفون‌های جدید خود را در حجم گسترده‌ای تولید کند، با شرکت سامسونگ همکاری خواهد کرد تا کمبود ۳۰ درصدی تولید حافظه‌‌ی NAND برای آیفون‌های جدید برطرف شود.در تعدادی از گوشی‌های هوشمند، از حافظه‌ی NAND استفاده می‌شود که برای ذخیره‌سازی اطلاعات غیر فرار کاربرد دارد و می‌توان آن را معادل با دیسک سخت یا حافظه‌های SSD در رایانه‌های شخصی عنوان کرد. چیپ‌های حافظه 3D NAND، ساختاری چند لایه دارند؛ به همین جهت، استفاده از این ساختار چند لایه برای ذخیره‌سازی اطلاعات، باعث خواهد شد تا فضای ذخیره‌سازی، ضمن ثابت‌ماندن ابعاد حافظه‌ی فلش افزایش پیدا کند.

استفاده از حافظه‏‌های 3D NAND در گوشی‌های آیفون با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در سال ۲۰۱۶، رواج یافت و با این وجود، تأمین‌کنندگان برای تولید گسترده‌ی آن‌ها، همچنان با مشکل مواجه هستند. البته اگر پیش‌بینی‌ها صحت داشته باشد، این وضعیت تا سال آینده‌ی میلادی ادامه خواهد داشت.

بنابراین، بدیهی است که اپل تمایلی به پذیرش خطر ندارد و همین موضوع باعث می‌شود تا این سازنده‌ی کوپرتینویی، به‌دنبال تولیدکننده‌ی دیگری برای تأمین تراشه‌ی حافظه‌ی 3D NAND برای گوشی‌های آیفون ۲۰۱۷ باشد. گمان می‌رود که بازدهی تولید حافظه‌های فلش مذکور توسط سامسونگ، به اندازه کافی مناسب باشد تا اپل را به دلیل کمبود حافظه 3D NAND، به دردسر نیاندازد.

در آیفون ۷، شرکت اپل از چیپ‌‏های حافظه فلش با فناوری NAND با ۴۷ لایه برای ذخیره‌سازی اطلاعات، استفاده کرده است و گمان‌ می‌رود که آیفون ۸ به عنوان گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوپرتینویی‌‏ها به تراشه‌‌ی‏ NAND با ساختاری متشکل از ۶۴ لایه مجهز شده باشد. همان‌طور که گفته شد، این تغییر باعث خواهد شد ضمن حفظ ابعاد چیپ حافظه‌ی NAND، حجم گسترده‏‌تری از اطلاعات روی آیفون‌های جدید شرکت اپل ذخیره شود.

آیفون ۸ اپل در دو نسخه با ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس مانند نسل قبل، در سه مدل با ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه معرفی می‌شود. در رابطه با این مدل‌ها، پیش‌تر خواندید که قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون‌های ۲۰۱۷ تا پایان سال جاری میلادی، بلااستفاده خواهد بود و هم‌چنین، طراحی گوشی پرچم‌‏دار ۲۰۱۷ اپل با انتشار رندرهایی از کیس آیفون 8 نیز فاش شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد