پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

تماس صوتی تلگرام به دلیل ضرر نکردن اپراتورها فیلتر شده است

یکی از قابلیت هایی که برنامه پیام رسان تلگرام اخیرا در اختیار کاربران خود قرار داده، امکان برقراری تماس صوتی است. این قابلیت بلافاصله پس از قرار گرفتن در بروزرسانی تلگرام توسط نهادهای نامشخص در ایران فیلتر شد. هر چند در روزهای اولیه این اتفاق تقریبا هیچ یک از نهادهای قانون گذاری مرتبط مسئولیت فیلتر کردن قابلیت تماس صوتی تلگرام را بر عهده نگرفتند،




برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

اما به تدریج مشخص شد این قابلیت با نظر مثبت شواری عالی فضای مجازی فیلتر شده است. امروز اما دبیر شورای عالی فضای مجازی جنبه دیگری از این اقدام را مشخص کرده که می تواند قابل توجه باشد.


وی در گفت و گویی که توسط ایسنا منتشر شده اعلام کرد فیلتر شدن قابلیت تماس صوتی تلگرام به دلیل رعایت شرایط اپراتورهای تلفن همراه کشور بوده و اصلی ترین هدف این کار در نظر گرفتن ملاحظاتی درباره این اپراتورها بوده است.


به گفته دبیر شواری عالی فضای مجازی از آنجا که اپراتورهای تلفن همراه کشور سالانه موظف به پرداخت مالیات می باشند در نتیجه تلگرام نیز برای ارائه چنین قابلیتی می بایست مالیات پرداخت کند و از آنجا که این اپلیکیشن به صورت رسمی در ایران حضور ندارد در نتیجه توجیهی نیز برای ایجاد شرایط رقابتی به نفع آنها وجود نخواهد داشت.


در این مصاحبه آمده است که در حال حاضر تجارت صوتی در کشور نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان می باشد و در ابتدا شورای عالی فضای مجازی قصدی برای فیلتر کردن تماس صوتی تلگرام نداشته است، اما به دلیل اصرار اپراتورهای تلفن همراه در نهایت تصمیم بر مسدودسازی آن گرفته شده است.


نکته جالب در صحبت های دبیر شورای عالی فضای مجازی آن است که به گفته وی در بسیاری از کشورهای دنیا قابلیت تماس بر روی اپلیکیشن های پیام رسان به دلیل تحت فشار قرار گرفتن اپراتورها فیلتر می شود! این در حالیست که در سال های گذشته میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان به دلیل سهولت، کیفیت و سرعت بالای از نرم افزارهایی مانند فیسبوک مسنجر، اسکایپ و واتس اپ برای برقراری تماس های صوتی بر پایه داده استفاده می کنند.

منبع:سخت افزار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد