پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

جسچرهای سه بعدی وچشمی درلابه لای کدهای گوگل گلس یافت شد

بله، به نظر می رسد گوگل مجموعه ای جالب از جسچرهای غیر صوتی را برای پروژه گلس در نظر گرفته که به شما امکان می دهند با انگشتان، چشم ها و سر تان به دادن دستورات مختلف بپردازید. به عنوان مثال می شود با گرفتن دو انگشت مقابل دوربین در مرورگر اینترنت زوم به داخل یا به خارج را انجام داد (شبیه صفحات لمسی که با نشگون گرفتن یا باز کردن دو انگشت از هم، چنین کاری می کنیم.) دستور دیگر، پلک یا چشمک زدن برای گرفتن عکس است.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

این اطلاعات توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit لو رفته که جسچرها را در عمق MyGlass پیدا کرده؛ MyGlass اپلیکیشنی است که گوگل گلس را همراهی می کند و هفته گذشته ارائه شد. این کاربر، تصویر زیر را هم از کدهای مربوطه منتشر کرده.

جالب ترین اشارات، جسچرهای سر، جسچرهای چشم (از جمله چشمک زدن برای ثبت عکس)، زوم دو انگشتی در مرورگر، حالت میهمان و حالت همراه هستند. دو تای آخر احتمالا مربوط به دادن دستگاه به افراد دیگر بدون نگرانی از دسترسی آنها به اطلاعات شخصی و امکان نمایش منظره چشم انداز دستگاه خود برای همراهان است. سه مورد اول هم به نظر می رسد همپوشانی هایی داشته باشند، یعنی برای یک دستور چند نوع چسجر قابل تعریف باشد.


البته که ممکن است این جسچرها هرگز روشنایی آفتاب را به روی خود نبینند ولی وجود این کدها به آن معنا است که حداقل گوگل تست های اولیه را انجام داده. مسلما جسچرهایی مثل جسچر سر که برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می شوند، حساسیت بر انگیز نیستند ولی اگر قرار باشد با یک پلک بر هم زدن از منظره مقابل عکس گرفته شود، آن وقت دیگر چه کسی می تواند متوجه شود که دارنده دستگاه عکسی از او گرفته یا نه؟
البته که عکس گرفتن با پلک زدن می تواند برای محیط هایی که امکان دادن دستورات صوتی وجود ندارد، (مثلا سالن سینما) توجیه پذیر باشد ولی به هر حال نمی توان نگرانی های مربوط به حریم خصوصی دیگران را نادیده گرفت. شاید کم کم شعار "خبیث نباش" گوگل هم به سرنوشت شعار "متفاوت بیندیش" اپل دچار شود، البته اگر تا الآن نشده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد