پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

Nvidia، سلطان گرافیک جهان

مولفه زیبایی و جذابیت در مورد انتخاب یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار هم به‌وضوح وجود دارد و شاید بتوان گفت که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک رایانه مربوط به بخش گرافیک آن است.

 به نقل از مجله بایت یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان که در زمینه فناوری و طراحی کارت‌های‌گرافیک فعالیت دارد، شرکت آمریکایی Nvidia است.

http://s1.picofile.com/file/6751522132/JHH_Feb1_2008_preview1.jpg

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

این شرکت علاوه بر طراحی کارت‌های‌گرافیک، به طراحی سیستم‌های دسکتاپ و ایستگاه‌های کاری نیز مشغول می‌باشد.

Nvidia در سال ۱۹۹۳ در ایالت کالیفرنیا توسط Jen-Hsun Huang بنیان گذاشته شد و می‌توان گفت که این شرکت، فروشنده مدارهای مجتمع پردازنده‌های گرافیکی، کارت‌های‌گرافیک، رسانه‌های دیجیتال، ابزارهای ارتباطی و کنسول‌های بازی است.

شاید بسیاری از کاربران این شرکت را به‌خاطر سری کارت‌های‌گرافیک GeForce بشناسند.

سری GeForce برای بازی‌هایی با گرافیک بالا و برای طراحی‌ها و کارهای حرفه‌ای آماده شده و بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که با انتشار این سری، گام بسیار بزرگی در عرصه گرافیک دیجیتال و فناوری تراشه‌های گرافیکی برداشته شده است.

این شرکت اکنون تحت نظارت Curtis Priem Chris Malachowsky و Jen-Hsun Huang اداره می‌شود.

اولین کارت تولیدی این شرکت، NV1 بود که در حقیقت می‌توان گفت، شروع بسیار موفقی برای کار در زمینه گرافیک به‌حساب می‌آمد و پس از آن بود که بازار گرافیک در دستان Nvidia قرار گرفته و هر تحولی که در جهان کارت‌گرافیک به‌وجود می‌آمد، ریشه‌ای در فعالیت‌های این شرکت داشت.

پس از ارائه سری چهارم کارت‌گرافیک و چیپست‌های GeForce، شرکت قدرتمند Nvidia توانست در عرضه افکت‌های سینمایی با کارت‌های معتبر خود نیز جلب توجه کند.

پس از این دوره، شرکت Nvidia با ارائه سری‌های مختلف، تغییراتی در جهت صرفه‌جویی در مصرف برق و بهبود کیفیت تصویر و از بین بردن سایه‌ها ایجاد کرد.

شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین رقیب Nvidia در ابتدا شرکت ATI بود که بعدها توسط شرکت AMD خریداری شد ولی باز هم در مقایسه با موفقیت‌های این شرکت، هیچ شرکت دیگری حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

اعتبار و موفقیت‌های Nvidia به اندازه‌ای بوده است که مدیرعامل این شرکت یعنی جن هسون هانگ در سن ۴۸ سالگی به‌عنوان شانزدهمین مدیرعامل پردرآمد جهان شناخته شده است.

سایت Vizworld.com مصاحبه‌ای را با وی در مورد گوشی‌های تلفن‌همراه داشته است که در ادامه می‌خوانیم.

پلت‌فرم Tegra باعث شده که از ۲۰۰۷ تا به‌حال فروش شما در حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کند؛ از فعالیت در این راستا راضی هستید؟

Tegra بر مبنای پردازنده گرافیکی جدید ما طراحی شده است و به‌دلیل این‌که اندازه آن کوچک‌تر از پردازنده‌های شرکت INTEL بود، برای تولید رایانه‌های همراه، گوشی‌های تلفن‌همراه و وسایل قابل حمل بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. در واقع اندازه آن یک‌دهم پردازنده‌های شرکت INTEL است و مصرف برق آن‌هم در مقایسه با دیگر پردازنده‌ها بسیار کمتر می‌باشد.

فکر می‌کنید که برای تولید تراشه گرافیکی می‌توانید با شرکت‌های بزرگی مانند INTEL و IBM رقابت کنید؟

ما بیشتر برای فروش کارت‌های‌گرافیک فعالیت می‌کنیم و به‌دنبال این هستیم که بفهمیم کاربران بیشتر کدام پردازنده‌ها را انتخاب می‌کنند تا با تولیدکننده آن پردازنده همکاری کنیم. در واقع در زمینه تولید پردازنده نمی‌توان با پیشگامانی چون INTEL یا IBM رقابت کرد.

با وجود این‌که INTEL شریک شماست اما گویا به‌تازگی مشکلاتی با هم پیدا کرده‌اید.

این شرکت در چند ماه گذشته در کنفرانس‌های تبلیغاتی که داشته، اعلام کرده است که در آینده پردازنده‌های گرافیکی نابود خواهند شد؛ ما فقط با این صحبت‌ها مخالف بودیم و این اختلاف نظر را اعلام کردیم.

درمورد سخت‌افزاری که درزمینه تلفن‌همراه ارائه می‌کنید، توضیح دهید.

به‌نظر من اگر شرکت‌هایی مانند INTEL و AMD تولید رایانه و لپ‌تاپ را متوقف کنند، تلفن‌های‌همراه بسیار زودتر از آن‌چه که فکر کنیم، می‌توانند جایگزین آن‌ها شوند. من در طی چند سال گذشته ترکیبی از ۲ فناوری بی‌سیم و نمایشگرهای LCD را به‌عنوان سخت‌افزار اصلی تلفن‌همراه بررسی کردم.

با ارائه محصول جدید ما، کاربران شوکه خواهند شد و شاید بتوان گفت که ما سرانجام می‌توانیم یک قطعه سخت‌افزاری افسانه‌ای تولید کنیم.

پلت‌فرم Tegra به چه محصولی شباهت داشته و چه کاربرانی به‌سمت آن جذب می‌شوند؟

به‌نظر من کامل‌ترین و بهترین تلفن‌همراه جهان، گوشی iPhone است و ما تلاش کرده‌ایم که کاربرانی را به‌سمت خود جذب کنیم که به این محصول علاقه زیادی دارند اما تا حدودی درگیر مشکلات و ایرادهای فنی آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد