پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

آیا امکان نصب دو ویندوز روی یک درایو وجوددارد؟طریق نصب 2ویندوز!

امکان نصب دو ویندوز روی یک درایو وجود ندارد.

(اگر چنین کنید ویندوز و برنامه هایتان به هم می ریزند.) ولی اگر هارد شما تنها شامل یک پارتیشن (:C) است. شما هنوز هم می توانید بدون اینکه ویندوز فعلی تان را از دست بدهید ویندوز جدیدی نصب کنید.

اگر ویندوز فعلی شما xp باشد شما برای ایجاد یک پارتیشن جدید از فضای خالی هارد نیاز به برنامه ای نظیر partition magic دارید تا هارد تان را بدون از دست دادن اطلاعات روی ان به دو پارتیشن تقسیم کنید.
برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

اگر ویندوز فعلی شما ویندوز هفت باشد شما برای اینکار نیاز به هیچ برنامه کمکی ندارید:
برای اینکار از برنامه disk management خود ویندوز استفاده می کنید:
-اول برای اطمینان بیشتر از کلیه فایلهای مهم خود روی یک دیسک دیگر بک اپ تهیه کنید.
- با تایپ کلمات disk management در مستطیل جستجوی منوی استارت و انتخاب گزینه create and format hard disk partitions از لیست جستجو شده (یا به هر روش دیگری) برنامه disk management را اجرا کنید.
-در پنجره باز شده بر روی پارتیشن موجود هارد خود(:C ) راست کلیک و گزینه shrink volume را انتخاب کنید.
- در صورتی که فضای خالی کافی روی هارد موجود باشد برنامه از شما می خواهد حجمی که می خواهید از درایوتان کم کنید را وارد کنید.(بسته به میزان فضای خالی موجود و میزان فضایی که می خواهید برای پارتیشن جدید در نظر بگیرید عدد مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه shrink کلیک کنید.
-حال شما یک فضای خالی free space روی هاردتان دارید. روی آن راست کلیک کرده و new volume را انتخاب کنید. پنجره ویزاردی باز می شود. next را بزنید.در این مرحله شما باید سایز پارتیشن جدید را انتخاب کنید.( می توانید مقدار پیش فرض را نگه دارید تا کل فضای خالی انتخاب شود. می توانید مقدار کمتری را انتخاب کنید تا بخشی برای پارتیشن های جدید باقی بماند) next را بزنید. در صفحه بعد شما یک حرف باید به پارتیشن اختصاص دهید. اگر با حرفی که برنامه پیشنهاد داده مشکلی ندارید بقیه مراحل را فقط next بزنید و ادامه دهید. وگرنه(و معمولا چنین است) do not assign a drive letter انتخاب کنید و بقیه مراحل را با next ادامه دهید و در نهایت روی finish کلیک کنید.
-شما اکنون یک پارتیشن جدید دارید که دوست دارید نام آن :d باشد ولی متاسفانه درایو سی دی شما حرف :d را به خود اختصاص داده است:
بر روی درایو سی دی یا درایو دیگری که حرف  دارد راست کلیک کرده و change drive letter را انتخاب و سپس از پنجره باز شده remove را انتخاب کنید و سپس با انتخاب add حرف مورد نظر خود مثلا E را به این درایو اضافه کنید.سپس به روی درایو جدیدی که ایجاد کرده اید راست کلیک کرده و به همین روش حرف D را به آن اختصاص دهید.

(توجه : شما می توانید به این روش حرف اختصاصی به هر یک از درایوهایتان را که بخواهید تغییر دهید ولی توجه کنید که اگر شما نام حرفی درایو :C یا هر درایو دیگری که در حال حاضر ویندوز یا برنامه های کاربردی تان روی آن قرار دارد را تغییر دهید با مشکل جدی مواجه خواهید شد. ولی تغییر نام حرفی پارتیشن های دیگر و فلاش دیسک ها و درایو سی دی و دی وی دی مشکلی ایجاد نمی کند.
حال شما یک درایو جدید دارید که می توانید ویندوز جدیدتان را روی آن نصب کنید. پس شروع کنید!!!

راهنمای فوق برای ویندوز هفت نوشته شده است. ولی به احتمال زیاد در ویندوز ویستا نیز قابل استفاده است.(من چون ویندوز ویستا ندارم و هیچ وقت هم نداشته ام اظهار نظری نمی توانم بکنم.) پارتیشن هارد شما حتما باید ntfs باشد و این روش برای پارتیشن های FAT32 در دسترس نیست. در هر صورت شما در ویندوز هفت هم می توانید از برنامه های کمکی نظیر partition magic استفاده کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
majidgamer جمعه 25 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 21:49

خیلی ممنون عالی بود تشکر.

رضا یکشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 14:40

اصلا جواب نداد من 5 گیگ تنظیم کردم 100 مگ شد

از ویندوز اکس پی به بعد یه پارتیشن بازیابی و ترمیم فایل ها به مقدار 100مگ میسازه
شما 100گیگ تنظیم کنی 100مگشو جدا میسازه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد