پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی بازار داخلی اسپیکرها؛ صدرنشینی فراسو

یک کاربر عادی که مهمترین استفاده اش از اسپیکر در محدوده  شنیدن موسیقی  و تماشای یک فیلم و یا لذت بردن از صدای یک بازی است، نیازی به یک اسپیکر حرفه ای با شفافیت و قدرت بالا ندارد.

به نقل از باشگاه فعالان آی سی تی،  به همین دلیل غالب اسپیکرهای رایانه های شخصی از امکانات مشابهی برخوردارند و غالباً دو بلندگو به همراه یک ساب ووفر تمام تقاضایی است که یک کاربر خانگی از سیستم صوتی رایانه اش دارد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

با توجه به این مطلب و نوع این تقاضا ، دیدگاه و شناخت فروشنده درباره برند و کیفیت محصول، تبدیل به یک فاکتور مهم در این بازار می شود ؛البته تشخیص تفاوت کیفیت اسپیکرهای غیر حرفه ای از یکدیگر که دارای قدرت پخش یکسانی می باشند کار دشواری است چراکه می توان گفت همگی تقریباً در سطح یکسانی از کیفیت قرار دارند اما به هر حال اعتبار برندهای موجود و خدمات پس از فروش شرکت های توزیع کننده نیز می تواند در انتخاب تاثیرگذار باشد.

با این وجود و با توجه به نقش فروشنده ، میزان سود،کیفیت محصول،خدمات پس از فروش و نوع رابطه فروشگاه با شرکت تولید و یا توزیع کننده از مهمترین عواملی است که می تواند تاثیر مستقیم بر دیدگاه فروشنده و غیرمستقیم بر تقاضای خریدار داشته باشد.

با توجه به آخرین نظر سنجی انجام شده در هفته دوم خرداد ماه ۹۰ شش برندی که مدت هاست توانسته اند جز شش برند برتر باشند باز هم توانسته اند این شش برند بازار  را دراختصاص خود قرار دهند.

در نمودار زیر می توان مقایسه از میزان محبوبیت این شش برند را مشاهده کنید :

http://s1.picofile.com/file/6778071426/speaker3_1.png

فراسو که با اتکا به شبکه فروش گسترده ای که به مدد نمایندگان فروشش در بازارهای کیبورد و ماوس تشکیل داده ، چند سالی است  در این بازار نیز به طور جدی وارد شده و با توجه به کیفیت محصولات و نحوه ارائه خدمات پس از فروش به سرعت خودش را در جمع مدعیان این بازار قرار داده است به طوری که مدتهاست رتبه ی نخست را به خود اختصاص داده است  و فراسو  توانست افت ناچیز سهم در خواست در آبان ۸۹ را جبران کند و با اختصاص ۱۵%  از سهم آراء مقام نخست این نظر سنجی را به خود اختصاص دهد.

Edifier که یکی از برند های شناخته شده در بازار اسپیکر می با شد توانسته است تا حدی محبوبیت خود را حفظ کند و با اختصاص ۱۱٫۶ % از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و در جایگاه دوم شاخص انجام گرفته اسپیکر قرار بگیرد .

برند MICROLAB با گارانتی PROBIT که با کاهش سهم در خواست روبه رو شده است و با تفاوت ۳% نسبت به  MICROLAB با گارانتی غیر PROBIT در جایگاه سوم قرار گرفته است .

Genius  که قدیمی ترین برند بازار اسپیکر می باشد با ورود برندهای جدید روندرو به افت داشته است و درخواست محبوبیت این برند با روند رو به نزول روبه رو بوده است و در این نظر سنجی صورت گرفته در جایگاه سوم قرارگرفته است .

نمودار برندهای این دوره به صورت زیر می باشد :

http://s1.picofile.com/file/6778079474/speaker22_1.png


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد