پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

چند ترفند در مورد ارسال ایمیل

1. یادتان باشد که سرویسهای ایمیل رایگان مثل یاهو و جی میل در خصوص حجم فایلی که می توانید ارسال و یا دریافت کنید محدودیت دارند , پس همیشه نامه ها و ضمایم آن ها را از لحاظ محدودیت های حجمی کنترل کنید


2. فشرده کردن ضمیمه نامه مدت زمان ارسال آن را کوتاه می کند , پس سعی کنید همیشه قبل از پیوست فایل به نامه آن را فشرده کنید .

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید



3. نمیتوان تمام محتوای یک فولدر را به نامه ضمیمه کرد بلکه باید آن را زیپ کرد تا به صورت یک فایل در آید و بعد آن را به نامه ضمیمه کرد , با این کار حجم نهایی فایل نیز بسیار کاهش می یابد.

4. اگر عکسی را به نامه ضمیمه میکنید برای کاهش حجم آنها را به jpeg تبدیل کنید و به این نکته هم توجه داشته باشید تصاویری با فرمت jpeg به خودی خود کوچک هستند و فشرده کردن و زیپ کردن دو باره آن کمکی به کاهش حجم آن نخواهد کرد .


5. بعضی از Mail Server ها در مورد اندازه فایل های ضمیمه نامه محدودیت هایی را در نظر می گیرند .شما میتوانید با شکستن فایل و تکه تکه کردن فایل از برخی محدودیت های آن عبور کنید .

6. ممکن است در زمان ارسال نامه خطایی رخ داده باشد و Mail Server پیغام خطایی را به شما نشان دهد و پیغام خطا گویا نباشد در این حالت شما اول صحت آدرس گیرنده را چک کنید .

7. اگر فایلی را با فرمت خاصی تهیه کرده و به نامه تان ضمیمه کرده اید حتما نام برنامه ای که قادر به شناسایی و باز کردن فایل است را در اصل نامه قید کنید تا گیرنده نامه برای باز کردن آن به زحمت نیفتد .

8. برای این که متن نامه هایتان در همه جا و تمام مرورگر ها به صورت صحیح نشان داده شود باید تمام متن خود را به Unicode تبدیل کرده باشید. با این کار دیگر خیالتان راحت باشد که گیرنده نامه متن نامه را به صورت صحیح خواهد دید .


9. از آنجایی که فایلهای Office خصوصا Microsoft Word زیاد از طریق ایمیل رد و بدل می شوند و خود نرم افزار Microsoft Office نیز برای عموم شناخته شده است , اگر فایلی را به فرمت Word به نامه ضمیمه میکنید این امکان را بدهید که گیرنده نرم افزار Word را در سیستم ندارد , شما میتوانید لینک Viewer اسناد ورد را برای گیرنده در اصل نامه تان قید کنید .

10. ارسال اسناد به صورت pdf ( که سازنده آن Adobe Acrobat و باز کننده آن Adobe Acrobat Reader است ) شما قادر خواهید بود حتی یک کتاب را ارسال کنید در کمترین حجم ممکن بدون این که دیگر نگران به هم ریختگی فونت های آن و سایر مشکلاتی از این دست باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد