پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

اتوماتیک روشن کردن کامپیوتر در یک زمان خاص

ترفندی که به شما کمک میکنه تا کامپیوتر خود را در یک ساعت مشخص خود به خود روشن کنید.


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

تقریبأ همه مادربردهای امروزی این قابلیت را دارند که بتوان آنها را طوری تنظیم کرد که در روز و ساعت خاصی کامپیوتر خاموش را روشن نمایند. اما عده کمی از کاربران از این ویژگی Bios Setup اطلاع دارند. از این قابلیت می توان جهت روشن نمودن سیستم مانند ساعتی که برای کار روزانه از آن جهت بیدار شدنتان از خواب استفاده می کنید و بسیاری کارهای دیگر، بهره مند شوید.


مراحل کار بصورت زیر است:
1- کامپیوترتان را روشن نمایید. به محض ظاهر شدن اولین نوشته ها روی صفحه نمایش کلید Del را چندین بار فشار دهید (معمولأ روی صفحه هم عبارت Press Del to setup را خواهید دید).
2- اگر تنظیمات BIOS رمز عبور داشته باشد در این مرحله وارد نمایید تا وارد Setup شوید. تمام گزینه های موجود را خواهید دید. معمولا صفحه زمینه Setup به رنگ آبی هست.
3- با توجه به اینکه گزینه های Bios Setup در مادربردهای مختلف یکسان نیست باید دنبال قسمت Power بگردید.
4- بعد از ورود به قسمت Power باید دنبال گزینه ای مشابه گزینه Automatic Power Up بگردید و آن را بصورت Enable در آورید. در بعضی از Setupها با عبارات Every Day یا By Date برخورد خواهید کرد.
5- بعد از فعال سازی قسمت بالا باید در صورتیکه By Date را فعال کرده باشید تاریخ آن ماه را مشخص نمایید (عددی بین 1 تا 31- البته تاریخ سیستم میلادی می باشد). در بعضی از Setupها هم می توانید نام روز هفته را مشخص نمایید.
6- در قسمت Time هم ساعتی که می خواهید کامپوتر شما روشن شود را تایپ نمایید.
7- همه چیز را در قسمت Exit از Setup ذخیره نماید و خارج شوید. موقعی که کامپیوتان خاموش هست (کلید اصلی پریز برق منزل نباید خاموش باشد)، در تاریخ و ساعت مورد نظرتان روشن می شود.
همچنین در صورتیکه در قسمت Start –> Program files–> Start up فایل موسیقی قرار دهید پس از روشن شدن سیستم و بالا آمدن ویندوز، کامپیوترتان آن موسیقی را اجرا خواهد کرد و از خواب نازتان بیدار می شوید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد