پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی ۵ مرورگر وب دنیا؟کدام یک برترند؟(قسمت اول)

سایت تخصصی بنچ مارک و تست سخت افزار TomsHardware چند ماه یک بار به بررسی تخصصی مرورگرها میپردازد. تا کنون ۴ بار چنین مقایسه ای انجام شده است. نام این مجموعه تست Web Browser Grand Prix یا به اختصار WBGP انتخاب شده که به معنی مسابقه ی اسب دوانی مرورگرهای وب میباشد. تامز هاردور برای بار پنجم این مقایسه را انجام داده و نتایج آن را برای مطالعه ی علاقه مندان آماده کرده ام.

مقایسه قسمت {1}

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


Mozilla با عرضه ی سریع تر نسخه های جدید خود با گوگل رقابت میکند. اکنون نسخه ی پنجم Firefox عرضه شده است اما آیا عرضه ی نسخه های جدید موزیلا مثل گوگل کروم همراه تغییرات و ابتکارات بزرگ است یا نه؟ از طرف دیگر آیا موزیلا میتواند بر IE میکروسافت غلبه کند ؟ سوال دیگر این است که دو مرورگر بسیار سریع Opera و Chrome مثل سال ۲۰۱۰ باز هم میتوانند برنده ی هر دو جایزه ی کارایی و سرعت شوند؟

مجموعه ی تست خود را آماده کردیم تا بار دیگر مقایسه کنیم، البته دو مورد از تست ها را حذف کردیم، بنچ مارک جاوا اسکریپت Google V8 JavaScript Benchmark و تست GUIMARK2 HTML5 Vector Charting test که برای بررسی سرعت مرتب سازی و جدول کردن وکتور به کار میرفت، حذف شده است. تست جدید اجرای جاوا اسکریپت با نام JSGameBench که توسط Facebook عرضه شده است را اضافه کرده ایم. همچنین بررسی مقدار مصرف باتری و تست قابلیت اطمینان و پایداری نیز در WBGP5 صورت میگیرد.

عرضه ی نسخه ی ۵ موزیلا آن قدر سریع است که برخی به شدت از آن انتقاد کرده اند. عده ای میگویند شاید بهتر بود نام این نسخه ۴٫۱ یا ۴٫۲ و حتی ۴٫۰۲ گذاشته میشد!!! نه نسخه ی ۵ و علت این موضوع همان طور که میدانید تفاوت بسیار کم ظاهر نسخه های ۴ و ۵ است. علت دیگر انتقادات این است که چرا موزیلا از سبک گوگل در عرضه ی سریع نسخه های بعدی تقلید کرده است؟ علت اصلی معروفیت موزیلا این است که قابلیت اطمینان و پایداری بالایی داشته و کمپانی های زیادی آن را انتخاب کرده اند. طرفداران موزیلا بر این باورند که عرضه ی سریع نسخه های جدید بی مورد است و باعث کاهش محبوبیت موزیلا میشود.

مایکروسافت با اعلام این خبر که استفاده از قابلیت های WebGL مضر است، مزاحم موزیلا و گوگل شده است، این کمپانی در مرورگر بعدی خود IE 10 نیز از قابلیت های WebGL استفاده نکرده است. عده ای از متخصصین نیز از ادعای میکروسافت حمایت کرده اند.

اما از این مسائل بگذریم و سراغ شرکت کنندگان در مسابقه ی پنجم اسب دوانی مرورگرها WBGP5 برویم.

وقتی اولین مسابقه ی WBGP را در سال ۲۰۱۰ برگزار کردیم سریعا پای اسب ها را به زمین کوبیدیم و حرکت کردیم و تست ها را انجام دادیم. ما فرض کردیم که خوانندگان نسبت به ۵ مرورگر برتر آگاهی دارند و آن ها را معرفی نکردیم. به هر حال این ۵ مرورگر، امروز خیلی معروف هستند

Google Chrome



Download Chrome

Mozilla Firefox


Download Firefox

Microsoft Internet Explorer



Download Internet Explorer

Opera




Download Opera

Apple Safari




Download Safari

تست زمان شروع به کار مرورگر با ۱ تب باز

مرورگر باز میشود و صفحه ی اصلی گوگل که پر بازدید ترین صفحه بین تمام سایت های دنیاست را باز میکند. زمان مورد نیاز در نمودار زیر نشان داده شده است:

کروم و اینترنت اکسپلورر در زمانی کمتر از ۱ ثانیه اجرا شده و صفحه را بارگذاری میکنند. مرورگرهای بعدی به ترتیب Firefox و Opera و در نهایت Safari هستند.

 

تست زمان شروع به کار مرورگر با ۸ تب باز

در این تست ۸ تب با مرورگر باز میشود. Opera باز کردن هم زمان ۸ تب را در بهترین زمان انجام داده است. IE9 هم زمان خوبی به دست آورده است. در کل میتوان گفت که زمان اجرای مرورگر و بارگذاری صفحات با دو مرورگر IE9 و Opera 11.50 کمترین است. Opera در باز کردن صفحات متعدد استاد است و ۲ مرورگر دیگر Safari و Firefox ضعیف ترین کارایی را به نمایش گذاشتند.

مرورگرهایی که با WebKit کار میکنند بهترین زمان را در بارگذاری سایت گوگل به دست آورده اند. در نمودار زیر نتیجه را مشاهده میکنید، Chrome و Safari تنها ۲۰ و ۲۲ میلی ثانیه برای بارگذاری سایت گوگل لازم دارند!

زمان بارگذاری سایت Facebook

IE9  این بار خوب عمل کرده، کروم رتبه دوم است. باز هم دو مرورگری که از WebKit استفاده می کنند یعنی Safari و Chrome ، امتیاز مشابهی به دست آورده اند.

زمان بارگذاری سایت Yahoo

در بارگذاری سایت یاهو، مرورگر مایکروسافت رتبه ی اول را دارد و کروم بعد از آن قرار میگیرد.


زمان بارگذاری سایت YouTube

Chrome بار دیگر در بارگذاری یکی از سایت های پربیننده خوب عمل کرده است و در زمان کمتر از ۰٫۲ ثانیه آن را باز میکند.

زمان بارگذاری سایت MSN

بار دیگر مرورگر گوگل بهترین زمان را به دست آورده است. عجیب است که IE9 صفحه خانه ی خود را این قدر کند بارگذاری کرده و رتبه ی آخر را به دست آورده است.

نتیجه ی بنچ مارک سایت PeaceKeeper

مرورگر Chrome شدیدا با رقیب بزرگ خود Opera رقابت میکند. در تست Futuremark وب سایت Peacekeeper امتیازی که گوگل کروم به دست آورده ۱۰۷۶۷ است و Opera با اختلاف کمی در رتبه ی دوم قرار میگیرد. رتبه ی سوم IE9 است که اختلاف زیادی با دو مرورگر Chrome و Opera دارد.

نتیجه ی بنچ مارک جاوا اسکریپت Kraken

Google Chrome در بنچ مارک Kraken رتبه ی اول را به دست آورده است و در زمان ۳۹۰۰ میلی ثانیه تست را به پایان رسانده، مرورگر Firefox 5 در مرتبه ی بعدی قرار دارد و ۴۷۰۰ میلی ثانیه برای انجام مراحل تست زمان مصرف کرده است. Opera با فاصله ی زیاد رتبه ی سوم را دارد و IE9 و Safari آخرین جایگاه ها پر کرده اند.

نتیجه ی بنچ مارک Dramaeo (مربوط به عملیات روی DOM یا مدل شئ گرایی سند)

Opera بار دیگر در زمینه ی کار با DOM بهترین سرعت و امتیاز را به دست آورده است. تعداد اجرای مراحل در هر ثانیه توسط مرورگرهای مختلف در نمودار زیر نشان داده شده است. فایرفاکس در رتبه ی دوم جای دارد و امتیاز نسبتا خوبی به دست آورده، دو مرورگری که از WebKit استفاده کرده اند، یعنی Chrome و Safari، در این تست امتیازی نزدیک به ۱۸۵۰ به دست آورده اند. IE9 نتیجه ی خوبی نگرفته و در آخرین جایگاه قرار میگیرد.


نتیجه ی تست Maze Solver در زمینه ی کار با CSS3

در این تست توانایی مرورگر در کار با پیکر بندی از طریق CSS3 مورد بررسی قرار میگیرد. به این منظور از Maze Solver استفاده شده است که برای حل پازل Maze از CSS3 استفاده میکند. مدت زمانی که مرورگر برای حل پازل صرف میکند نشان میدهد که چه قدر در زمینه ی پیکربندی صفحات وب با استفاده از CSS3 تبحر دارد.

مرورگر Chrome امتیاز بسیار خوبی به دست آورده و در زمانی ۱٫۴ ثانیه پازل را حل میکند. Opera با ۲٫۸ ثانیه در جایگاه دوم قرار دارد. IE9 و Safari در رتبه های بعدی هستند و Firefox 5 به طرز وحشتناکی کند عمل کرده است و بیش از ۱۰۰ ثانیه طول کشیده تا بتواند پازل را حل کند.

پایان قسمت اول

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد