پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

نرم‌افزارهایی که باید دانلود شوند(بخش اول)

تفاوتی نمی‌کند که روزانه چقدر با کامپیوتر و ویندوز کار می‌کنید و یک کاربر تازه‌کار یا معمولی و حتی کاربر حرفه‌ای هستید. در هر صورت نیاز به برنامه‌هایی دارید که نه در ویندوز یافت می‌شوند و نه در نرم‌افزارهای بزرگ با حجم‌های زیاد. همیشه برنامه‌هایی کوچک و کاربردی وجود دارد که هم رایگان هستند و هم بهترین کارها را برای شما انجام می‌دهند. در این مقاله بیست نرم‌افزار کاربردی کوچک با حجم زیر دو مگابایت را معرفی می‌کنیم. دانلود و نصب تمامی این نرم‌افزارها ساده و سریع است.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

HWMonitor

گزارشگر پردازنده

یک نرم‌افزار بسیار ساده برای گزارش‌گیری از سخت‌افزارهای سیستم است. به خصوص برای کامپیوترهایی که دارای دو هسته پردازنده هستند، HWmonitor می‌تواند دمای هسته‌ها را نشان داده و وضعیت کلی کارایی سیستم را گزارش کند. از هر دو نوع پردازنده‌های اینتل و ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌کند و دما، ولتاژ، سرعت فن و کلی اطلاعات دیگر را به کاربر نشان می‌دهد.

CPU-Z

گزارشگر کارت گرافیک

در میان کاربران حرفه‌ای، نرم‌افزاری بهتر و شناخته‌تر از CPU-Z برای کار با کارت‌های گرافیکی وجود ندارد. این نرم‌افزار بیش از 411 نوع کارت گرافیکی را شناسایی و اطلاعات آن‌ها را نمایش و گزارش می‌دهد. CPU-Z نیاز به نصب ندارد.


Sandboxie

وبگردی امن

با این نرم‌افزار خیالتان راحت باشد که هیچ نرم‌افزار یا فایل آلوده‌ای روی سیستم اجرا نمی‌شود. در هنگام وبگردی ابتدا این نرم‌افزار را اجرا کنید و بعد به سراغ باز کردن وب سایت‌ها و ایمیل‌های خودتان بروید. Sandboxie تمام نرم‌افزارها و فایل‌های مشکوک را به صورت ایزوله و قرنطینه باز می‌کند که هیچ‌گونه آسیبی به سیستم نزنند. این نرم‌افزار از سوی ده‌ها نشریه و موسسه معتبر نشان لیاقت دریافت کرده است.

Restoration

بازیابی اطلاعات

برای همه ما اتفاق افتاده است که فایلی را پاک کرده و Recycle Bin را نیز خالی کرده‌ایم ولی بعد متوجه شدیم که نباید این فایل پاک می‌شد. نرم‌افزارهای بزرگ و تجاری زیادی برای بازیابی اطلاعات و فایل‌ها وجود دارند ولی وقتی یک برنامه بسیار ساده و کوچک وجود دارد، چرا باید به سراغ آن‌ها برویم؟ Restoration نیازی به نصب ندارد و با اولین اجرا تمامی فایل‌های پاک شده را اسکن کرده و برای شما فهرست می‌کند تا هر کدام را که می‌خواهید، بازیابی کنید. این نرم‌افزار حتی می‌تواند فایل‌های چندین بار پاک شده را نیز بازیابی کند.

Stickies

کاغذ یادداشت

این ابزار نقش کاغذهای کوچک یادداشت روی میز کار شما را در ویندوز ایفا می‌کند. در هر برنامه یا محیط نرم‌افزاری باشید، با فراخوانی این برنامه می‌توانید چند خط یادداشت و ذخیره کنید. انتخاب فونت، اندازه فونت، رنگ و شکل یادداشت‌ها، فرمت و چیزهای دیگر نیز در این نرم‌افزار قابل انجام شدن هستند. جالب است بدانید با ریستارت کردن سیستم این یادداشت‌ها نیز قابل انتخاب و دسترسی هستند.





بخش دوم این مطلب به زودی تهیه میشود ودر همین وبلاگ قرار داداه میشود



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد