پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

یاهو مدیرعامل خود را اخراج کرد

هیات مدیره شرکت یاهو سه‌شنبه هفته گذشته مدیر‌عامل این شرکت خانم کارول بارتز را از سمت خود خلع کردند و وی را اخراج نمودند.

خانم بارتز 62 ساله که از پشت تلفن و طی یک تماس غیر منتظره از طرف هیات مدیره حکم اخراجش را دریافت کرد در پیغامی خطاب به کارکنان این شرکت گفت: از این که باید بگویم که توسط هیات مدیره از پشت تلفن اخراج شدم، بسیار ناراحت هستم.


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

باعث افتخار من بود که در کنار شما کار می‌کردم. برای همه شما لحظه‌های خوبی را آرزو دارم.

یاهو پس از اخراج ناگهانی خانم بارتز، رئیس امور مالی شرکت یعنی تیم مورس را به صورت موقت تا زمانی که جایگزین خانم بارتز را تعیین کند به سمت مدیر عامل منصوب کرد. تا کنون از طرف هیات مدیره شرکت یاهو هیچ تیم مشاوره‌ای جهت جست‌وجو و پیشنهاد جانشین مدیر عامل معرفی نشده است؛ البته انتظار می‌رود که به زودی چنین تیمی از طرف یاهو مشخص شود.

یاهو در چند سال اخیر عرصه‌های بسیاری را به شرکت‌های رقیب مانند گوگل و فیس‌بوک باخته است. می‌توان گفت یاهو در یک دهه گذشته موتور جست‌وجوی اول اینترنت بوده است اما فعالیت‌های شرکت‌های رقیب از جمله دو شرکت نام برده سهم بزرگی از تبلیغات تصویری و گرافیکی موجود در وب را از آن خود کرده‌اند.

همچنین ارزش سهام یاهو برای چندین سال است که بی‌تغییر مانده است و تلاش‌های خانم بارتز در جهت همکاری با مایکروسافت برای تقویت بازار تبلیغات و جست‌وجوی یاهو تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

البته خانم بارتز موفقیت‌هایی را نیز توانست در دوره تصدی خود کسب کند. این دستاوردها شامل پیاده‌سازی ساختار سازمانی مناسب و حذف فعالیت‌هایی در شرکت یاهو شد که در سرعت پیشبرد امور خلل وارد می‌کرد. همچنین وی توانست در سال گذشته سود 10 میلیارد دلاری را برای یاهو حفظ کند. اما در طرف دیگر بسیاری بر این باورند که سوءمدیریت‌های خانم بارتز و درنتیجه از دست رفتن بازوی تبلیغاتی یاهو در آمریکا و معرفی نکردن سرویس‌های وب خلاقانه از طرف یاهو به مشتریان، عامل چنین تصمیمی از طرف هیات مدیره شده است.

در سوابق خانم بارتز مدیر عاملی شرکت‌هایی چون Sun Microsystems و Autodesk دیده می‌شود. در زمان فعالیت در شرکت Autodesk، که سازنده محصولات گرافیکی برای طراحان است، 14 سال به طول انجامید و وی توانست در این مدت بهره‌وری و ارزش سهام Autodesk را بالا ببرد. آقای بوستوک یکی از اعضای هیات مدیره در این رابطه گفت: ما از زحمات خانم بارتز تشکر می‌کنیم اما می‌خواهیم تا یاهو رشد کرده و برای سهام‌داران ارزش بیشتری پیدا کند. یاهو اعلام کرده تا زمان یافتن یک مدیر دائمی، شورایی را در کنار تیم مورس برای مدیریت شرکت در نظر خواهند گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد