پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بازگشت راننده خسته

عنوان لاتین بازی: Driver: San Francisco

پلتفرم: Xbox360، PS3، PC، Wii


تهیه‌کننده: Ubisoft


سازنده: Ubisoft Reflections


سبک: مسابقه‌ای

بازی «درایور» یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های تمام دوران است که سال 1999 منتشر شد و در آن زمان که تب بازی‌های محیط آزاد همه‌گیر شده بود، توانست رقیبی بسیار جدی‌ برای GTA باشد، ولی برخلاف این بازی نتوانست دنباله‌های قدرتمندی عرضه کند. هر چند درایور2 هم چیزی از نسخه شماره اول کم نداشت، ولی با عرضه درایور 3 تمام طرفداران خود را ناامید و حتی دلزده کرد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

. بعد از مشکلاتی که بین ناشر بازی (سگا) و شرکت سازنده (Reflections) به وجود آمد سال 2006 شرکت معتبر «یوبیسافت» تمام حق امتیاز سری بازی‌های درایور را خرید و با دادن تغییراتی، سعی در احیا کردن این بازی محبوب کرد. «سانفرانسیسکو» عنوانی است که بعد از این تغییرات روانه بازار شده است.

قهرمان بازی، جان تنر (John Tanner) به همراه ضد قهرمان آن، جریکو (Jericho) در انتهای نسخه سوم بشدت آسیب دیدند و به بیمارستان منتقل شدند. الان 3 ماه از آن موضوع گذشته است و جان در کما به سر می‌برد. تمام وقایع مربوط به سانفرانسیسکو در ذهن جان و زمانی که در کما به سر می‌برد، اتفاق می‌افتد، جایی که جریکو از دست پلیس متواری شده و جان باید دوباره خود را برای دستگیر کردن وی به خطر بیندازد. جان خیلی زود متوجه می‌شود قابلیت جدیدی به دست آورده است و آن چیزی نیست جز قابلیت تعویض آنی ماشین‌هایی که سوار می‌شود که شیفت نام دارد. این قابلیت روند بازی جالبی را برای سانفرانسیسکو به ارمغان آورده است که به نظر می‌رسد می‌تواند طرفداران را با درایور آشتی دهد. با این قابلیت، جان می‌تواند در هر زمان که اراده کند وارد هر ماشینی در سراسر سانفرانسیسکو شود و کنترل آن را به عهده بگیرد. آنها را از روی کامیون‌های حمل ماشین بپراند یا شاید چند ماشین پلیس را سر کار بگذارد. شاید در ابتدا این ایده خیلی مضحک و خسته‌کننده به نظر برسد ؛ ولی بعد از مدتی که به بازی می‌پردازید، می‌بینید که چقدر این قابلیت می‌تواند در روند بازی‌تان تنوع ایجاد کند. با کلید شیفت می‌توانید به یکی از ماشین‌های نزدیک به یک مجرم در حال فرار بکوبید و باعث شوید پلیس او را دستگیر کند. با زدن شیفت به یک تریلی بزرگ می‌توانید راه بندان ایجاد کنید و از دست پلیس‌هایی که در تعقیب‌تان هستند، فرار کنید یا تمام رقیب‌هایتان را در مسابقه‌های ماشین سواری در سطح شهر جا بگذارید. این قابلیت با انجام ماموریت‌ها و باز شدن تدریجی کل نقشه شهر برای بازی پیشرفت می‌کند تا جایی که می‌توانید مثل یک پرنده از بالا به شهر نگاه کنید و در یک چشم به هم زدن به هر نقطه از شهر که می‌خواهید بروید. مراحل بازی بسیار متنوع است. مراحل تعقیب و گریز، مراحل اسکورت که باید از ماشینی محافظت کنید، مراحلی که باید تصادف‌های ساختگی برای دستگیری متهمان طراحی کنید و مراحلی که باید به پسرهای جوان ژاپنی کمک کنید تا در مسابقات بین شهری برنده شوند تا هزینه دانشگاهشان را تامین کنند، از این دسته هستند. بیش از 100 نوع ماشین در بازی قابل استفاده هستند که امتیاز همه‌شان خریداری و از روی نمونه‌های واقعی‌شان ساخته شده‌اند. نکته جالب این که کنترل هر کدام با دیگری فرق دارد و بازی‌کننده بخوبی این موضوع را حس می‌کند. ماموریت‌های داستانی بازی خیلی زود تمام می‌شود و شاید 10 ساعت بیشتر طول نکشد، ولی ماموریت‌های جانبی بازی خیلی متنوع هستند و می‌توانید مدت‌ها با آنها سرگرم شوید. بخش چندنفره و آنلاین بازی هم به طور غیر‌قابل پیش‌بینی شده‌ای خوب از آب در آمده است و حالت‌های گوناگونی دارد. گرافیک بازی فوق‌العاده است. جزئیات ماشین‌ها و محیط حرف ندارد و طراحی شخصیت‌ها هیچ کم‌و‌کسری نسبت به بازی‌های «باران شدید» و «لس آنجلس تاریک» ندارد. صداپیشه‌ها وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند و یکی از دلایل روایت عالی داستان هستند. موسیقی هیجان‌آور مراحل هم بسیار خوب کار شده و باعث می‌شود تا همه چیز با هم همخوانی داشته باشد. شاید تنها ایراد بازی هوش مصنوعی نسبتا ضعیف آن باشد، جایی که وقتی کنترل ماشین خود را به آن می‌سپارید تا به ماشین دیگری شیفت کنید، نمی‌تواند مثل خودتان از ماشینتان مراقبت کند. بازی کردن سانفرانسیسکو بسیار لذت‌بخش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد