پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

پشتیبان گیری از داده های فیس بوک

کاربران فیس‌بوک هر چند هفته با انواع تهدیدات مضطرب می‌شوند، چه اینکه در خصوص حریم خصوصی از درون خود شبکه اجتماعی باشد، یا منابع بیرونی. اگر عکس‌ها، اطلاعات تماس دوستان‌، و دیگر داده‌های مهم در حساب‌کاربری فیس‌بوک تان قرار گرفته، دانلود یک نسخه کپی از تمام آنها برای اطمینان ایده خوب و مناسبی است.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


سایت به کاربران این اجازه را می‌دهد که یک فایل zip از تمام داده‌های فیس‌بوک‌شان شامل عکس‌ها، تصاویر پروفایل، و پیغام‌ها را دانلود کنند

اما ممکن است که تمام کاربران این فرآیند را تجربه نکرده باشند. بنابراین در زیر خواهید دانست که این فرآیند در واقع چگونه کار می‌کند – چه اتفاقاتی در طول این فرآیند رخ می‌دهد، چقدر زمان می‌برد، و چه مراحلی برای آن نیاز است.

سایت فیس‌بوک این فرآیند را آسان و بی دردسر معرفی کرده، اما سخت‌تر از آن است که شما فکرش را می‌کنید. از شروع تا پایانش گاهی 80 دقیقه زمان می برد، اگرچه بیشتر این زمان (یک ساعت) صرف انتظار برای دریافت ایمیل تایید خواهد شد. علاوه بر این، پیش از اینکه آزمایش تایید را بگذرانم دو مرحله باید ثابت کنم که در واقع همان فردی هستم که ادعایش را می‌کنم، تا اندازه‌ای هم متعجب از آزمایش سخت بودم که تقریبا در بار اول نتوانستم آن را بگذرانم. همانطور که در راهنمای گام به گام زیر به همراه تصاویری از هر مرحله مشاهده می‌کنید، این فرآیند آزمایش آسانی نیست.

از یک طرف، به نظر می‌رسد که فیس‌بوک تلاش نموده حسن نیت در امنیت را نشان دهد. عاقلانه به نظر می‌رسد که دانلود تمام داده‌های‌تان از سایتی که اطلاعات شخصی بسیار بیشتری از دیگر سایت‌ها را میزبانی می‌کند، سخت باشد. از طرف دیگر، فرآیند تایید بسیار عجیب است، و برای شخصی که خود را به جای شما جا زده، در صورتی که اندکی تلاش نماید عبور از آن نیز سخت نیست.
پیش از آنکه از عکس‌ها، پیغام‌ها، و اطلاعات فیس‌بوک‌تان پشتیبان‌گیری نمایید، اطمینان حاصل نمایید که متوجه هستید به چه فرآیندی وارد می‌شوید، و زمان کافی برای انجام آن کنار می‌گذارید.

1. پیوند را بیابید

به Account در گوشه بالا و راست صفحه فیس بوک بروید و Account Settings را انتخاب کنید. در انتها لینکی را با عنوان «دانلود یک کپی از داده‌های فیس‌بوک‌تان» - Download a copy of your Facebook data – یافته و بر روی آن کلیک کنید. بر روی Start My Archive کلیک نمایید.

2. منتظر یک ایمیل بمانید

منتظر ایمیلی بمانید که به شما می‌گوید بایگانی ایجاد شده است. برای من، این مرحله حدود یک ساعت زمان برد (اگرچه حساب فیس‌بوکی که من برای آزمایش استفاده می‌کردم محتویات زیادی نداشت، بنابراین این مرحله می‌تواند برای دیگران زمان بیشتری طول بکشد).
سپس، شما بایستی هویت خود را از طریق یک فرآیند چند مرحله‌ای به اثبات برسانید. بخش اول برای من عقلانی بود، اما بخش دوم بسیار عجیب است.

 

3. تایید، بخش اول
بر روی پیوندی که در ایمیل دریافتی مشاهده می‌نمایید کلیک کنید. این پیوند شما را به یک صفحه از فیس‌بوک می‌برد که بایستی رمزعبور فیس بوک تان را دوباره وارد نمایید. سپس فرآیند پشتیبان گیری آغاز می‌شود...

 

4. تایید، بخش دوم
پیش از آنکه بتوانید فایل‌تان را دانلود نمایید، فیس‌بوک بایستی مطمئن شود که شما در واقع همان فردی هستید که ادعا می‌کنید. فیس‌بوک این کار را با تعیین هویت پنج نفر از دوستان‌تان که در عکس‌ها تگ شده‌اند انجام می‌دهد و اگر دوستانی داشته باشید که تصاویر سگ‌ها، نوزادان، کارتون‌ها، را به عنوان خودشان تگ می‌کنند یا ماسکی پوشیده‌اند، این مرحله بسیار سخت می‌شود.


  برای هر مرحله، دو عکس ظاهر می‌شود، و شما بایستی از یک لیستِ انتخاب چندگانه مشخص نمایید که چه فردی در دو عکس تگ شده است. به تصویر بالا نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید منظور من چیست. حتی اگر آن شخص را بشناسم، نمی‌دانم که آیا می‌توانم او را از آن عکس‌ها شناسایی کنم یا خیر. اگر نتوانستید شخص را از لیست چند انتخابی شناسایی نمایید، تنها دو مرحله فرصت دارید که از عکس ناشناس صرف نظر کرده و با عکس های دیگری این بخش را پشت سر بگذارید.

5. اگر در مرحله تایید هویت شکست بخورید چه اتفاقی می افتد؟

موفق نشدم! صفحه شکست می‌گوید: «متاسفیم، مطمئنا اشتباه کرده‌اید. یک بار دیگر تلاش کنید یا با پشتیبانی تماس بگیرید.» من دوباره به ایمیلم رجوع نمودم، و دوباره بر روی پیوند کلیک کردم، و شانس دیگری یافتم تا به این مرحله دسترسی یافته و افراد را شناسایی نمایم.

 

نسخه پشتیبان شامل چه چیزهایی است؟
بعد از آن که در دومین بار مرحله تاید هویت را گذراندم، قادر به دانلود یک فایل Zip با تمام اطلاعاتم بودم. اما در واقع چه نوع اطلاعاتی را دریافت کردم؟
بسته دریافتی من به دو پوشه اصلی تقسیم می‌شد: HTML و تصاویر. پوشه تصاویر شامل زیر پوشه‌های بیشتری می‌شد: تصاویر پروفایل و تصاویر دیوار فیس‌بوک. پوشه HTML شامل ده فایل می‌شد: هشت فایل HTML، یک فایل CSS، و یک فایل کوچک gif آیکون.

محتوای فایل‌ها
فایل‌های HTML تنها شامل اطلاعات شما هستند – نه کل فیس بوک – بنابراین اگر با HTML ناآشنا هستید، نگاه به آنها برای شما کسل کننده خواهد بود. فایل CSS تعدادی طرح مانند فونت‌ها را به صفحات می‌افزاید. اما حداقل تمام اطلاعاتی که شما ارسال کرده و دریافت داشته‌اید، دم دست است.

در فایل HTML به نام messages (عکس بالا) می‌توانید تمام چت ها و پیام های مستقیمی که من ارسال کرده و دریافت داشته‌ام را مشاهده نمایید. در انتها می‌توانید تمام پست‌های وال و تمام نظرات دوستانم را مشاهده نمایید. دقت داشته باشید که هر بخش از اطلاعات تاریخ و زمان دارد.
عکس‌هایی که همراه با فایل‌های‌تان دانلود شده به همان تعدادی است که آپلود کرده بودید. گرچه من تعداد اندکی عکس در این حساب کاربری داشتم بنابراین حداقل می‌توانم درباره خودم تایید نمایم که به تعداد درست عکس برای من بازگردانی و دانلود شد.

منبع:نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد