پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

جشنواره برترین‌های 2011

همه ساله جشنواره‌ای تحت عنوان Bossie Awards برگزار می‌شود که در آن بهترین‌های متن‌باز در سال گذشته انتخاب و معرفی می‌گردند. این جشنواره شامل بخش‌های متعددی است که از آن جمله می‌توان به شاخه برنامه‌های کاربردی، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بهترین‌های دسکتاپ، نرم‌افزارها، بخش مربوط به پایگاه داده‌ها و همچنین ارزیابی از نظر نرم‌افزارهای مجهز به فناوری محاسبات ابری اشاره کرد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

اولین دوره جشنواره Bossie در سال 2007 و در 6 شاخه برگزار شد و در آن به 36 نرم‌افزار و برنامه کاربردی متن‌باز جوایزی اهدا گردید. امسال نیز همانند سال‌های گذشته این جشنواره برگزار شد که در‌ آن بهترین‌های سال 2011 انتخاب و معرفی شدند.

یک جست‌وجوگر قوی

موتور جست‌وجوی Solr به آدرس اینترنتی

http://lucene.apache.org/solr

با معرفی خود به عنوان یکی از قدرت‌مندترین موتورهای جست‌وجوی متن‌باز و با داشتن پایگاه اطلاعات متن‌باز بسیاری قوی، توانست یکی از جوایز سال 2011 را به خود اختصاص دهد. جست‌وجوی کامل و قوی در میان متون پایگاه داده، یکپارچه‌سازی پایگاه اطلاعات و امکان جست‌وجو در فایل‌های Word و PDF از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این سایت بیان شده است.

مدیران را حلقه به گوش ‌کنید

از دیگر منتخبین این جشنواره می‌توان bonita را نام برد. مدیریت بهتر فرآیند کسب و کار یا BPM که مخفف (Business Process Management) برای مدیران و فعالان عرصه تجارت، هدف این برنامه اعلام شده است.

محتوا نیاز به مدیریت دارد

پلتفورم متن‌باز Drupal که در جهت تامین نیازهای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و نرم‌افزارها طراحی و ارائه شده است از دیگر برندگان این جشنواره است. قدرت بالا، انعطاف‌پذیری و مهم‌تر از همه ارتقاء همیشگی توسط کاربران سراسر جهان، ویژگی‌هایی است که در این برنامه کاربردی به چشم می‌خورد.

فایل‌های فشرده را فراخوانی کنید

از دیگر نام‌هایی که در میان نرم‌افزارهای متن‌باز منتخب خودنمایی می‌کند برنامه 7-Zip است. این برنامه کاربردی، همان‌طور که از نامش مشخص است برای کار با فایل‌های فشرده طراحی شده است. بسیاری از فرمت‌های فایل‌های فشرده با این برنامه قابل بازگشایی است. سرویس رمزگذاری پیشرفته نیز از دیگر ویژگی‌های این برنامه است.

گوگل از قافله‌ای جا نمی‌ماند

همان‌طور که حدس می‌زنید شرکت گوگل با فعالیت‌های گسترده‌ای که انجام می‌دهد در این جشنواره نیز جایی برای خود باز کرده است. مرورگر گوگل‌کروم و سیستم‌عامل آندروید گوگل موفق به کسب جوایزی در این جشنواره شدند. با این‌که این سیستم‌عامل گوگل به عنوان یکی از پروژه‌هایی که به اندازه کافی متن‌باز نیستند معرفی شده بود اما باز هم توانست یکی از جوایز این جشنواره را از آن خود کند.

یک پرینتر مجازی

‌نرم‌افزار PDFCreator یکی از نرم‌افزارهای کاربردی و رایگان است که در این جشنواره جایزه کسب کرده است. این برنامه کاربردی به شما کمک خواهد کرد تا فایل‌های متنی خود را به راحتی به فرمت PDF تبدیل کنید. پس از نصب این برنامه یک پرینتر مجازی به نام برنامه برای شما نصب خواهد شد که کافی است برای تبدیل فایل‌های خود از آن استفاده کنید. در صورت انتخاب گزینه پرینت و تعیین پرینتر مربوط به برنامه می‌توانید مراحل تبدیل فرمت را دنبال کنید.

بوی اکالیپتوس می‌آید

ابزار قدرت‌مند اکالیپتوس به اندازه کافی قدرت داشت تا بتواند نظر داوران جشنواره را برای اهدای جایزه جلب کند. این ابزار متن‌باز که بر پایه محاسبات ابری کار می‌کند شرایط لازم برای اتصال به سرورها و ایجاد شبکه‌های ابری را فراهم می‌سازد.

بفرمایید کیک

برنامه‌نویسانی که با زبان PHP آشنایی دارند باید نام CakePHP را شنیده باشند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا استفاده بهینه‌ای از کدنویسی داشته باشید. مزیت‌های عمده در بخش طراحی، بالا بردن ضریب امنیت سایت‌های طراحی شده و همچنین امکان استفاده از سایر ابزارها مانند Ajax از جمله دلایلی بوده که یکی از جوایز جشنواره 2011 را به CakePHP اختصاص داده است.

یکی برای همه

نرم‌افزار WordPress از دیگر منتخبین این جشنواره بوده است. نرم‌افزاری که به شما کمک می‌کند تا سایت و یا وبلاگ ساده‌ای را راه‌اندازی کنید. هسته آن به همت صدها نفر از برنامه‌نویسان داوطلب جامعه متن‌باز طراحی شده است و در حال حاضر بیش از 25میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند.

دانلود، نصب، حرکت

سایت http://portableapps.com ابزار بسیار مفید و رایگانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند برخی از نرم‌افزارها و ابزارهای کاربردی را که به‌صورت قابل حمل (Portable) نیز ارائه می‌شوند را در قالب یک برنامه کاربردی داشته باشند. ابزار PortableApps با ارائه مجموعه‌ای از این ابزارها و همچنین قابلیت‌هایی همچون به‌روزرسانی آن‌ها خود را در فهرست برندگان جشنواره 2011 جای داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد