پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

تنظیمات امنیتی فیسبوک مثل یک آبکش می‌مونه!

تنظیمات امنیتی فیسبوک مثل یه آبکش می‌مونه! هرچقدر که سوراخ‌هاش رو پر کنی می‌بینی بازم از یه جای دیگه نشتی داره، این وضعیت ناامن برای کاربران همیشه دردسرساز بوده و بعضی وقت‌ها سوء استفاده‌هایی که از این نقص شده سر و صدای زیادی به پا کرده.

 در مقابل فیسبوک همیشه تلاش داره تا با ایجاد تغییرات و بروز کردن تنظیمات و قابلیت‌های جدید این نواقص رو پوشش بده و ملت فیسبوک‌نشین رو راضی نگه داره.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

از چند روزه پیش فیسبوک تنظیمات و انتخاب‌های جدیدی برای حریم خصوصی (Privacy) حساب‌های کاربری اضافه کرده و با قراردادن ویژگی Subscribe و Smart Lists (که الهام گرفته از گوگل پلاس است) سعی کرده تا به کاربر قابلیت کنترل بهتری بر نحوه اشتراک گذاری محتوی و تفکیک و دسته بندی دوستان بده.

در تغییرات اخیر فیسبوک، بدون اینکه کاربر متوجه باشه یکسری از دسترسی‌ها عوض شده که البته مواردی از اون به نحوه تنظیمات قبلی ربط داره که شخص اونها رو عمداً یا سهواً باز گذاشته است.

حتماً توصیه می‌کنم تنظیمات جدید رو دوباره مورد بازبینی قرار بدید و تغییرات لازم رو اعمال کنید. البته بنظرم این بخش از فیسبوک هیچوقت ساده و سرراست نبوده و تغییر و بررسی دسترسی همه بخش‌ها خصوصاً برای کاربران ناوارد گیج کننده است.

دیروز که سرگرم ور رفتن با فیسبوک بودم متوجه شدم که بخش تنظیم دسترسی به فعالیت‌های اخیر (Recent Activities) که شامل اعلان‌هایی از نظیر لایک صفحات، کامنت‌ها، نوشته‌ها، دوستی‌های جدید و نظرسنجی‌ها است برداشته شده!

هر چقدر هم که دسترسی فیسبوکتان را محدود و بسته تنظیم کرده باشید باز هم تعدادی از فعالیت‌ها برای افراد غریبه و دوستان محدود شده (Restricted) قابل دیدن است و این اصلاً چیز خوبی نیست.

با سوء استفاده از این ضعف هر کسی می‌تونه فعالیت‌های شما رو در فیسبوک پیگیری کنه و روی دیوارتان سرک بکشه و بفهمه شما عضو چه صفحاتی شدید یا روی دیوار دوستای دیگه چی نوشتید و و و.

متاسفانه تا الان راه حل خوبی برای این مشکل پیدا نشده و افراد زیادی نارضایتی خودشون رو در تاپیک‌های فیسبوک ابراز کردند که فعلاً بی‌جواب مونده. تنها راه حل پیشنهادی می‌تونه این باشه که خودتون بصورت دستی تک تک فعالیت‌ها رو پاک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد