پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

سرعت بارگذاری اینترنت؛ پنج پله پایین‌تر از بورکینافاسو!

خبرگزاری مهر به تازگی گزارشی در خصوص سرعت بارگذاری در ۱۷۰ کشور دنیا را منتشر کرده است. در این طبقه‌بندی کشورمان در پایین‌ترین رتبه، یعنی رتبه صد و هفتادم ایستاده است.

 سرویس NetIndex سکوی Ookla با استفاده از نتایج میلیون‌ها تست جدیدی که توسط Speedtest.net انجام شده است، به طبقه‌بندی سرعت بارگذاری مصرف‌کنندگان در سراسر جهان پرداخته است.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


ارزیابی‌ها بر پایه خروجی مگابیت برثانیه و در مدت ۳۰ روز و در شرایطی که فاصله میان سرور و مشتری کمتر از ۳۰۰ مایل (در حدود ۴۸۲ کیلومتر) بود، انجام شد.

این اطلاعات از طریق تست IP و در بازه زمانی ۱۹ آگوست تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ به دست آمده‌اند. این رده‌بندی نشان می‌دهد که نه تنها ایران از نظر سرعت بارگذاری در رتبه آخر از میان ۱۷۰ کشور قرار گرفته است، بلکه در عرصه داخلی نیز، سرعت بارگذاری در تهران حائز رتبه نهم از میان ۱۴ شهر شده است.

کشورها با بالاترین سرعت بارگذاری

کشور لیتوانی با متوسط سرعت بارگذاری ۳۲/۳۳ مگابیت برثانیه در رتبه اول طبقه‌بندی NetIndex است. کره جنوبی با متوسط سرعت بارگذاری ۷۴/۲۸ مگابیت برثانیه در رتبه دوم این رده‌بندی قرار گرفت.

جایگاه سوم در این رده‌بندی به سوئد با سرعت متوسط بارگذاری ۶۴/۲۵ مگابیت برثانیه رسید.

در رتبه‌های چهارم تا دهم بالاترین سرعت بارگذاری به ترتیب کشورهای لاتوا با سرعت بارگذاری ۵۵/۲۵ مگابیت برثانیه، رومانی با سرعت بارگذاری ۵۵/۲۴ مگابیت برثانیه، هلند با سرعت بارگذاری ۷۸/۲۳ مگابیت برثانیه، ماکائو با سرعت بارگذاری ۴۸/۲۳ مگابیت برثانیه، بلغارستان با سرعت بارگذاری ۹۶/۲۰ مگابیت برثانیه، آندورا با سرعت بارگذاری ۷۷/۱۹ مگابیت برثانیه و سوئیس با سرعت بارگذاری ۷۶/۱۹ مگابیت برثانیه ایستاده‌اند.

ایران در آخر جدول

در انتهای این فهرست طولانی از ۱۷۰ کشور می‌توان اسامی کشورهایی چون بوتان با سرعت بارگذاری ۷۹/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۲)، کشور سواحلی با سرعت بارگذاری ۷۷/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۳)، بورکینافاسو با سرعت بارگذاری ۷۴/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۴)، مالاوی با سرعت بارگذاری ۷۲/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۵)، سودان با سرعت بارگذاری ۶۷/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۶)، بولیوی با سرعت بارگذاری ۶۵/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۷)، مالی با سرعت بارگذاری ۶۳/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۸)، لبنان با سرعت بارگذاری ۵۷/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۶۹) و در پایان ایران با سرعت بارگذاری ۵۳/۰ مگابیت برثانیه (رتبه ۱۷۰) را مشاهده کرد.

وضعیت ایران در سرعت بارگذاری

سرویس NetIndex در مورد وضعیت سرعت بارگذاری در ایران نوشته است: این کشور در جایگاه ۱۷۰ این رده‌بندی ایستاده است.

این نتایج با بررسی اطلاعاتی که بین ۱۹ آگوست تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ جمع‌آوری شده، به دست آمده است.

در این دوره زمانی در مجموع ۶۴۱ هزار و ۱۶۶ تست روی ۲۳۱ هزار و ۹۴۴ واحد IP انجام شد که در این طبقه‌بندی ۴۲ هزار و ۱۴۳ تست مورد استفاده قرار گرفت.

این رده‌بندی همچنین به بررسی سرعت بارگذاری در شهرهای مختلف ایران پرداخته است.

سرعت بارگذاری در ۱۴ شهر ایران

بر پایه طبقه‌بندی داخلی، شهرهای بابل با سرعت بارگذاری ۶۷/۰ مگابیت برثانیه، قم و شیراز با سرعت بارگذاری ۶۶/۰ مگابیت برثانیه و کرمان با سرعت بارگذاری ۶۵/۰ مگابیت برثانیه به ترتیب رتبه اول تا چهارم را به دست آورده‌اند.

این در حالی است که تهران به عنوان پایتخت پرجمعیت ایران با سرعت بارگذاری تنها ۵۲/۰ مگابیت برثانیه از بین ۱۴ شهر مورد بررسی در رتبه ۹ ایستاده است.

NetIndex در مورد تهران نوشته است: در این شهر در دوره زمانی ۳۰ روز در مجموع ۳۶۲ هزار و ۷۷۱ تست روی ۱۲۶ هزار و ۵۵۹ واحد IP انجام شد که برای این رده‌بندی ۲۳ هزار و ۱۴۳ تست مورد استفاده قرار گرفتند.

در ایران، اینترنت پرسرعت نداریم

گفتنی است مدتی پیش در پاسخ به ارائه آمار مشابهی از سوی یک سایت اینترنتی، محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات، با تاکید بر اینکه سرعت ۱۲۸ کیلوبیت درثانیه نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است، گفته بود: اتحادیه جهانی مخابرات سرعت کمتر از ۵۱۲ کیلوبیت در ثانیه را اینترنت پرسرعت نمی‌داند و در برخی از کشورها حتی اینترنت کمتر از یک مگابیت و دو مگابیت بر ثانیه را اینترنت پرسرعت نمی‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد