پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

هر کلیک در گوگل ۷ تا ۳۰ سنت برای این شرکت درآمد دارد!

معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه هر کلیک در گوگل ۷ تا ۳۰ سنت برای این شرکت درآمد دارد، گفت: گوگل، یوتیوب و امثال آنها در کنار بهره‌کشی فرهنگی در ویترین فرهنگی، کار اقتصادی می‌کنند.

به نقل از فارس، سیاهکلی در همایش تخصصی فنی و ارتباطی تجارت و اقتصاد الکترونیکی اظهار داشت: بزرگ‌ترین شرکت‌های اقتصادی دنیا، بی‌سیم فرهنگی دارند.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما ادامه داد:‌ برای مثال شرکت گوگل که شرکتی با سوددهی بسیار بالاست یک بی‌سیم کاملاً فرهنگی دارد و در واقع چه کسی تصور می‌کند که گوگل فعالیت اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: علی‌رغم این ظاهر کاملاً فرهنگی و اجتماعی این شرکت درآمد فوق‌العاده‌ای دارد.

معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما افزود: شرکت‌های گوگل و یوتیوب و امثال آنها از کاربران خود بیگاری می‌کشند و هر کلیک کاربر را می‌فروشند.

سیاهکی افزود: برای مثال هر کلیک در گوگل ۷ تا ۳۰ سنت فروخته می‌شود.

ساهکلی ادامه داد: در مورد شرکت یوتیوب نیز هر روزه میلیون‌ها ویدئو در این سایت به صورت رایگان توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و این در حالی است که یوتیوب از محل کلیک روی هریک از این ویدئوها کسب درآمد می‌کند.

بنابراین، در کنار اینکه این قبیل شرکت‌ها بهره‌کشی فرهنگی می‌کنند در هر زمینه کار اقتصادی انجام می‌دهد. 

وی در ادامه به نقل قولی از لاریجانی رئیس سابق سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت:‌ لاریجانی در سفری به ژاپن از مدیرعامل صدا و سیمای ژاپن پرسیده بود که استراتژی پنهان شما در اداره مالی صدا و سیما چیست؟

وی گفت: رئیس صدا و سیمای ژاپن پس از قدری ممانعت سرانجام اینطور گفت که استراتژی ما این است که ژاپنی جنس ژاپنی بخرد.

سیاهکلی در ادامه سخنان خود این پرسش را مطرح کرد که چرا صدا و سیمای ایران نمی‌تواند این فرهنگ که ایرانی جنس ایرانی بخر را منتقل کند؟ 

وی گفت: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در صدا و سیمای ایران کم نبوده است، آگاهی‌رسانی به تنهایی کافی نیست، بلکه باید باور را عوض کرد و روی افکار کار کرد.

معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: تجار ایرانی باید حتماً نگاه فرهنگی به محصولات داشته باشند و تا زمانی که باور مردم عوض نشده نمی‌توانیم بگوییم “ایرانی جنس ایرانی بخر”.

وی در ادامه به تولید محصول IPMEDIA توسط صدا و سیما اشاره کرد و گفت: این محصول به صورت داخلی تولیدشده و تمام نیازمندی‌های رسانه‌ای یک کاربر از طریق ترکیبی از تلویزیون و اینترنت به صورت یکجا به کاربر ارائه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد