پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

خیزش بلند بتمن برای بازی سال شدن

ابر قهرمانان به خوبی ثابت کرده اند که برای تبدیل به بازی کامپیوتری شدن پتانسیل و توانایی لازم را ندارند .در این میان Superman 64 که در سال 1999 منتشر شد بدترین شکست این ابر قهرمانان بود ، همیشه در میان بدترین بازی های سال نام تعدادی از این ابر قهرمانان به چشم می خورد ،ابر قهرمانانی مثل چهار شگفت انگیز ، Iron Man ، Superman ،مرد عنکبوتی و هالک بزرگ .


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

به دلیل اینکه اینکه بازی بتمن شهر آرخام هنوز نسخه PC ان منتشر نشده است و شاید هستند افرادی که هنوز نسخه کنسولی آن را تهیه نکرده انداین نوشته چیزی از داستان ، گیم پلی و ماموریت های بازی را باز گو نمی کند.

تا مدت ها نیز بازی کننده ها بر این باور بودند که جای این شخصیت ها فقط در کمیک بوک ها و کارتون هایشان است و اصلا به دنیای بازی های رایانه ای تعلق ندارند ، اما در سال 2009 این معادله بهم ریخته شد و امید جدیدی برای بازی دوستان پدید آمد . بازی Batman: Arkham Asylum با گرافیکی عالی و گیم پلی جذاب و محصور کننده به همراه داستانی گیرا منتشر شد و تا مرز انتخاب شدن برای بازی سال هم پیش رفت، این بازی باعث شد دید بازی کننده ها به این ابر قهرمانان تغییر کند به طوری که همه منتظر منتشر شدن قسمت دوم این بازی بودند. بازی که ساخت آن سال گذشته ( اوایل سال 2011) به پایان رسید اما بازیسازان که بازی سال 2011 شدن را نشانه گرفته بودند اعلام کردند بازی برای پویش و پرداخت نهایی با تاخیری 9 ماهه عرضه می شود تا بازی کننده ها بازی از هر نظر کامل را تجربه کنند .

حالا وعده ها به حقیقت پیوسته است .


این بازی با تبلیغ اندک و بدون نصب پوستر در سطح معابر و خیابان ها و چاپ بر روی ساختمان ها در هفته جاری  برای Xbox 360 و PS3 عرضه شد .بنا بر گزارش ها و اطلاعات منتشر شده از سایت های خبری این بازی تا الان امتیاز میانگین 95 را از Metacritic دریافت کرده است .با این حساب این بازی بهترین بازی ساخته شده از روی ابر قهرمانان از آغاز بازی های رایانه ای تا کنون است و حتی امتیاز آن از آخرین نسخه فیلم بتمن ( بتمن شوالیه تاریکی ) نیز بالاتر رفته است .

شخصیت منفی و محبوب این بازی یعنی جوکر نیز از صداپیشه قبلی خود استفاده می کند ، گرچه تصور جوکر بدون صدای زیبای هیث لچر کار سختی است اما استفاده از صداپیشه ای چون Mark Hamill که قبلا برای نقش جوکر در Batman: The Animated Series برنده جایزه امی ( معادل جایزه اسکار برای سریال ها ) شده است نیز در جای خود بسیار مناسب و زیبا است.

Arkham City نه تنها خود را از نسخه Arkham Asylum جدا کرده است بلکه از هر نظر نیز از او بهتر ظاهر شده است و بهترین ها را در هر بخش از بازی ارائه کرده است ، چه از لحاظ گیم پلی ، چه داستان ، چه موسیقی و صداگذاری ،به طوری که این بازی از سایت Game Informer’s نمره کامل 10/10 را دریافت کرده است.تمام منتقد ها از این بازی تعریف و تمجید کرده اند به طوری که از همین الان یکی از 5 شانس اصلی برای بازی سال شدن است. حتی منتقدان بسیار سخت گیر IGN نیز به این بازی ، نمره شگفت انگیز 9.5 از 10 را داده اند.

آقای میلر (یکی از منتقدان) در مورد این بازی این چنین می نویسد :

صدا گذاری در این بازی واقعا عالی است . مرحله های بسیار نفس گیر ، پایان غیرقابل پیش بینی ، و استایل و شخصیت بتمن همگی در این بازی عالی از آب در آمده اند.ضرب و شتم ها و مخفی کاری ها در این بازی به اوج خود رسیده است،غنائم و آیتم های مخفی بسیاری در بازی وجود دارد . بازی Batman: Arkham City نه تنها از نسخه قبلی خود Batman: Arkham Asylum بسیار بهتر است بلکه از تمام بازی های منتشر شده در امسال نیز برای من بهتر و جالب تر بوده است.

اما بحث بر انگیز ترین امتیاز این بازی را آقای Jim Sterling از Destructoid’s با این بازی داده است ،  امتیاز عجیب 8.5 از 10 ( البته این  امتیاز نیز بسیار خوب می باشد ولی در بین امتیازات دیگر سایت ها کم به نظر می اید ). او دلیل اینکار را اینگونه بیان می کند :

بتمن تلاش زیادی به خرج می دهد که با دشمنان و شرارت ها مقابله کند و این تلاش کمی اغراق آمیز است. شما در طول بازی باید دکمه های زیادی را فشار بدهید و ضربات و حرکات زیادی را اجرا کنید و این به نظر من کمی بیش از حد معمول است ، تنوع سلاح ها نیز در بازی زیاد است و دکمه ها مختص آنها کم و این باعث می شود دکمه ها ترکیبی زیادی را اجرا کنید ، این امر باعث از بین رفتن تمرکز شما در بازی می شود!

اما مهمترین نکته این بازی است ، شما واقعا احساس می کنید که بتمن هستید .

در واقع در طول تاریخ 72 ساله این شخصیت ، تعداد زیادی از طرفداران بوده اند که می خواستند حتی برای یک ساعت هم که شده خود را در غالب بتمن احساس کنند و بر فراز شهر گاتهام  به عنوان شوالیه تاریکی پرواز کنند و حالا این رویا به واقعیت پیوسته است ، به طوری که شما در بازی غرق می شوید و حس کامل بتمن بودن به شما منتقل می شود.

نیازی نیست که شما مانند یک کاراگاه باهوش عمل کنید و  خراب کاری ها و شرارت های Mr. Freeze’s را کشف کنید ، شما نیازی به دانشمندان گروه علمی آقای بروس وین ندارید،شما نیازی به پول و سرمایه هنگفت بروس وین ندارید ، اینبار فقط خود شما هستید ، شما بازی کننده در نقش بتمن هستید و می توانید به راحتی بر فراز Arkham City پرواز کنید و با شرارت ها بازی مبارزه کنید.به همین سادگی با تمام لذت ها و فراز و نشیب هایش.

منبع:دنیای بازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد