پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

عجایب دنیای چاپ (قسمت اول)

هرچند که شکل ظاهری و ابعاد پرینترها آن‌ها را به ابزارهایی نه چندان دلچسب تبدیل کرده است اما کاربرد و عملکرد آن‌ها موجب شده که به ابزارهای جدایی ناپذیر از زندگی امروزی مبدل شوند. در دنیایی که در هر لحظه مفاهیم هر ابزار و وسیله‌ای در حال تغییر و تحول است به راحتی می‌توان منتظر تغییر ابزارهای آشنای قدیم‌ و ارایه آن‌ها با ساختار و مفاهیم جدید بود. پرینترها که سال‌هاست یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل در دنیای تجهیزات جانبی کامپیوترها هستند ...


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و توجه طراحان مفهومی را برای ایجاد ابزارهایی که سازگاری بیشتری با زندگی امروزه داشته باشند به خود جلب کرده‌اند. می‌توان امیدوار بود روزی طراحی‌های مفهومی این ابزارها نیز بتوانند جایگزین پرینترهای سنگین، حجیم و نازیبای امروزی بشوند.


RITI
استفاده از دانه‌های قهوه و چای به جای جوهر پرینتر ایده خلاقانه‌ای است. طراحان پرینتر RITI از یک مخزن کوچک برای قرار دادن این دانه‌ها که نقش کارتریج را برای پرینتر ایفا می‌کند، استفاده کرده‌اند. در نتیجه دیگر نیازی به خرید کارتریج نبوده و مسلما دیگر دلیلی برای نگرانی تهیه و شارژ کارتریج نخواهید داشت و مواد اولیه برای چاپ کردن فایل‌ها در هر جایی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

 

پرینتر مدادی
یکی از مشکلاتی که استفاده از پرینتر به همراه دارد این است که در صورتی که در متن اصلی شما مشکل تایپی و جود داشته باشد، به همان صورت چاپ خواهد شد و امکان اصلاح اشتباه وجود نداشته و شما مجبور خواهید بود تا پس از اصلاح متن اصلی در کامپیوترتان، عملیات پرینت را مجددا تکرار کنید که این به معنای هدر رفتن کاغذ و جوهر پرینتر خواهد بود. اما پرینتر مدادی این مشکل را به راحتی از بین خواهد برد. طراحان این پرینتر برای اجرای فرایند چاپ از مداد به عنوان کارتریج استفاده کرده‌اند. کافی است شما یک مداد معمولی را در محل تعبیه شده قرار دهید در نتیجه گرافیت مداد به عنوان جوهر و پاک‌کن آن به مواد اولیه برای پاک کردن تبدیل شده و توسط پرینتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین نه تنها دیگر نیازی به صرف هزینه شارژ کردن کارتریج نخواهید داشت بلکه در صورت بروز یک اشتباه در محتوای کاغذ به راحتی می‌توانید آن‌را پاک کرده و اصلاح کنید.


کاربرد اشعه UV
تصور کنید که بتوانید از یک ورقه کاغذ چندین بار برای پرینت کردن استفاده کنید. این موضوع نه تنها میزان هزینه‌ها را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد بلکه کمک بسیار بزرگی برای جلوگیری از قطع درختان برای تولید کاغذ خواهد بود. طراحان این پرینتر که Re-Printer نام دارد از یک جوهر مخصوص استفاده کرده‌اند که می‌تواند به کمک اشعه UV از بین برود در نتیجه از یک ورقه کاغذ چندین و چند بار می‌توانید استفاده کنید.


بازیافت کاغذ
به طور کلی یک پرینتر برای چاپ کردن یک متن، تصویر و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در اینجا با وسیله‌ای روبرو هستیم که کاملا برعکس عمل می‌کند. این طرح مفهومی اشعه لیزر را برای پاک کردن کاغذ مورد استفاده قرار می‌دهد درنتیجه شما با قرار دادن کاغذ‌هایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته‌اند می‌توانید کاغذ سفید و تمیز در اختیار داشته باشید.

منب:ماهانه شبکه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد