پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

تکرار خاطره سونیک برای گیم‌خورهای 20 سال پیش

بیست سال از زمانی که سونیک، جوجه‌تیغی دوست داشتنی شرکت سگا پا، به جهان‌ بازی‌ها گذاشت، می‌گذرد و شرکت سگا این واقعه را با یک بازی متفاوت از سری بازی‌های سونیک جشن می‌گیرد. این بازی Sonic Generations نام دارد.

بازی سونیک در طی نسخه‌های گوناگون، تغییرات متنوعی را شاهد بوده است اما Sonic Generations می‌تواند برای علاقه‌مندان عنوان سونیک یک بازی فوق‌العاده محسوب شود.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

در واقع هنوز که این بازی منتشر نشده است، نمی‌توان به طور قطعی درباره خوب بودن این بازی اظهار نظر کرد اما ایده ساخت این بازی، واقعا برای بسیاری از طرفداران این عنوان خاطره‌انگیز است.

Sonic Generations در حالی شروع می‌شود که سونیک و دوستانش در حال جشن گرفتن 20 سالگی خود هستند که ناگهان، چاله سیاه زمان ظاهر می‌شود و جشن را به هم می‌زند و هر یک از کاراکترها به زمان خاصی منتقل می‌شود. حال سونیک در جست‌وجوی دوستان خود به این سو و آن سو می‌رود که ناگهان، با سونیک قدیمی که 20 سال پیش تولد یافته، رو‌به‌رو می‌شود. حال یک رقابت و نوعی همکاری میان سونیک جدید و قدیمی به راه می‌افتد تا بتوانند زمان را به حالت عادی بازگردانند و دوستان سونیک را بیابند.

بازی شامل مراحل متنوع دو بعدی و سه بعدی است. مراحل دوبعدی، از نسخه‌های اولیه سونیک برداشت شده است و همان حال و فضا را با گرافیکی به‌روز شده و امروزی به نمایش می‌گذارد اگر چه گیم‌پلی و قابلیت‌های سونیک کلاسیک بدون تغییر باقی مانده است. در مقابل سونیک مدرن نیز در مراحل نسخه‌های موفقی که اخیرا منتشر شده‌اند به گشت و گذار خواهد پرداخت. این مراحل گاهی دو بعدی و در بیشتر اوقات سه بعدی هستند. برخی از مراحل جدید و قدیمی نیز تغییر بعد داده‌اند و سونیک جدید را به جهان کلاسیک سونیک و سونیک قدیمی را به جهان مدرن سونیک راه می‌دهند. تعداد دیگری از مراحل نیز به عنوان مراحل دوره میانی سونیک از نسخه‌های قابل اجرا در کنسول Dreamcast انتخاب شده‌اند که به احتمال زیاد هر دو سونیک مدرن و کلاسیک در این مراحل بازی خواهند کرد.

در کنار مراحل مختلفی که هر یک از دو سونیک می‌توانند تجربه کنند، مراحل اضافی دیگری نیز وجود خواهند داشت که کاراکترهای دیگر مجموعه سونیک در آن ایفای نقش خواهند کرد. برخی از مراحل به عنوان مراحل تشویقی و یا پس از کشف راه‌های مخفی بازی، باز می‌شوند. تعدادی از این مراحل نیز تنها در نسخه Collectors Edition این بازی قابل تجربه هستند. علاوه بر این سگا مجموعه‌ای از DLCها را برای این بازی آماده کرده است که در طی یک سال آینده و به مرور زمان برای دانلود ارائه خواهند شد.

شرکت سگا این بازی هیجان‌انگیز را برای کنسول‌های Xbox 360 ،PS3 ،Nintendo 3DS و سیستم‌عامل‌های خانواده ویندوز آماده کرده است. گرافیک و گیم‌پلی بازی‌های سونیک همیشه در کنسول‌ها بسیار جذاب بوده است در حالی که به ندرت پیش آمده که این بازی در رایانه‌ نیز به خوبی اجرا شود. نسخه‌هایی که تنها برای اجرا در رایانه طراحی شده‌اند، معمولا نسخه‌های ضعیفی بوده‌اند اما در مورد این نسخه جدید، این‌گونه نخواهد بود. سگا مدعی است که نسخه قابل اجرای این بازی در سیستم‌عامل‌های ویندوز، به خوبی نسخه‌های PS3 و Xbox 360 خواهد بود. البته خوب است بدانید که احتمالا نسخه قابل اجرا در 3DS بهترین نسخه از این بازی باشد.

این بازی در یک نوامبر سال میلادی جاری، یعنی کمتر از یک هفته دیگر، به عرضه عمومی گذاشته خواهد شد

منبع:مجله بایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد