پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مصاحبه با Blake Ross ، برنامه نویس مرورگر فایرفاکس

امروزه بیشتر جوان‌ها ترجیح می‌دهند که در شاخه‌هایی فعالیت داشته باشند که به نوعی با فناوری‌های نوین مرتبط است و به دلیل علاقه بسیاری که به رایانه‌ها و اینترنت دارند، بیشتر ترجیح می‌دهند تا از این طریق درآمدزایی کنند.

همان‌طور که شما هم می‌دانید در بیشتر شرکت‌های فناور نیروهای جوان فعالیت دارند اما نکته جالبی که در این میان به چشم می‌خورد این است که بسیاری از جوان‌ها مانند مارک زوکربرگ، هم تصمیم می‌گیرند که به یک‌باره به تنهایی از توانایی‌هایشان استفاده کرده و کاربران جهان فناوری را با محصولات تولیدی‌شان شگفت زده کنند.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

از جمله این جوانان پرتلاش می‌توان به جوانی از فلوریدا با نام بلیک راس (Blake Ross) اشاره کرد که از اولین برنامه‌نویسان نسخه‌های مرورگر فایرفاکس است.

او در وب سایت اختصاصی‌اش می‌گوید: بیست و سه سال سن دارم و در رشته مهندسی رایانه در گرایش نرم‌افزار درس خوانده‌ام. اکنون مدیریت شرکت پالو آلتو را بر عهده دارم و از این طریق امرار معاش می‌کنم. اما مردم بیشتر مرا به خاطر خلق فایرفاکس می‌شناسند و به همین دلیل، محبوبیت بسیاری به‌دست آورده‌ام. فایرفاکس مرورگری برای صفحات وب می‌باشد که قدرت زیادی دارد و تا جایی که اطلاع دارم طیف گسترده‌ای از مردم از آن استفاده می‌کنند و استقبال چشم گیری از این مرورگر انجام داده‌اند. وی در سال ۱۹۸۵ در میامی متولد شد و تقریبا از چهار سالگی به طور تفریحی با کامپیوتر کار کرده است.

در پانزده سالگی به عنوان کارمند رسمی شرکت نت‌اسکیپ (NetScape) مشغول به‌کار شده است. او از دوران تحصیلش در دبیرستان چنین می‌گوید: زمانی‌که همه دوستانم از سختی درس‌ها در دبیرستان شکایت می‌کردند، من تصمیم گرفتم مانند آن‌ها به زندگی نگاه نکنم. این شد که در شرکتی مشغول به کار شدم و جالب بود که از جوان‌ترین کارمند آن شرکت حدود ۹ سال کوچک‌تر بودم.

پایگاه seattlepi.nwsource گفت‌وگویی با این جوان موفق داشته است که در ادامه آن را می‌خوانید.

پایه و اساس فایرفاکس در چه زمانی و چگونه گذاشته شد؟

پروژه ایجاد و ساخت فایرفاکس با جمع شدن گروه کوچکی از کارمندان شرکت نت اسکیپ آغاز شد.

این شرکت برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی تصمیم گرفت که با ساخت مرورگرهای مختلف به تجارت بپردازد و برای ایجاد گروه اولیه ساخت موزیلا هم بیشتر از دو میلیون دلار هزینه کرد.

اما به دلایلی کار متوقف شد. در آن زمان من ایده‌ها و افکار جالبی را در سر داشتم و بعد از آن هم این افکار را پرورش دادم و تنهایی به ادامه کار پرداختم. نتیجه آن هم چیزی است که شما امروز می‌بینید.

بعد از ایجاد مرورگر فایرفاکس، برخورد افراد گوناگون با شما چگونه بود؟

من مدت زیادی به نرم‌افزارهای مختلف و کاربردشان فکر کردم و همیشه دوست داشتم که چیزی بسازم که توجه همه را به خود جلب کند.

در مورد فایرفاکس وقت بسیاری گذاشتم و همه جوانب آن را سنجیدم تا یک نرم‌افزار مفید و تا حد امکان بدون ایراد تولید کنم.

فایرفاکس ظاهر زیبا و فریبنده‌ا‌ی نداشت، اما از جهات دیگر سعی کرده بودم که کامل باشد.

در مورد برخورد سایر افراد هم باید بگویم که جوان بودن من تا حد بسیاری برایم مشکل‌ساز شد و افراد کمی به کیفیت کارم اطمینان می‌کردند اما کم‌کم فایرفاکس توانست جای خود را به‌خوبی در میان کاربران اینترنتی باز کند.

گروهی که برای ایجاد نسخه بعدی فایرفاکس فعالیت می‌کردند، بیان کرده‌اند که این نسخه‌ها به طور چشم‌گیری نسبت به نسخه اول آن پیشرفت داشته است. آیا این گفته صحت دارد؟

بله؛ در مرحله‌های بعدی کار، فشار کاری ما مطمئنا مضاعف شد، دلیل اصلی این فشار هم آن بود که برای ارائه نسخه‌های بعدی، سطح کار ما باید بالاتر می‌بود.

دلیل آن هم مشخص است چرا که سطح توقع کاربران مختلف از کار ما بالاتر رفته بود و کاری را از ما می‌خواستند که بهتر و با کیفیت‌تر از نسخه قبلی باشد. بیشتر انگیزه ما برای ارائه نسخه‌های بعدی لطف و استقبالی بود که مردم از نسخه اول داشتند.

نامه‌ها و ایمیل‌های بسیاری به‌دست من رسید که انگیزه‌ام را برای گسترش کار، دو چندان کرد.

من فکر می‌کنم که شما در اوج جوانی در قله موفقیت قرار گرفته‌اید و از لحاظ کاری در جایگاه بسیار بالایی قرار دارید. فکر نمی‌کنید که در دوران میان‌سالی انرژی خود را از دست بدهید و نتوانید بازدهی کافی برای کارهای جدید داشته باشید؟

تا حدودی با نظر شما موافقم. اما سعی می‌کنم که همیشه تعادل را حفظ کنم و تا حد امکان انرژی‌هایم را بین کارهای مختلف تقسیم می‌کنم.

امیدوارم بازدهی که الان در کارهایم دارم تا مدت زیادی با من باشد.

منبع:مجله بایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد