پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

RSS و خبرخوان: چگونه اخبار روز دنیا را در یک صفحه مشاهده کنیم؟

RSS اطلاعات بروز را بصورت خودکار در اختیار شما قرار می دهد. با RSS می توانید اخبار، مقالات، لیست شغل ها، اطلاعات طبقه بندی شده و موارد دیگر را بدون باز کردن وب سایت هر کدام تحت نظر قرار دهید. امروزه اکثر وب سایت های دنیا از RSS یا Feed پشتیبانی می کنند. با استفاده از آدرس RSS یک سایت، می توانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به وب سایت مورد نظر، از آخرین مقالات و اخبار آن مطلع شوید. نرم افزارهای مختلفی برای خواندن RSS وجود دارد که در ادامه با بهترین آنها آشنا خواهید شد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


RSS مخفف Rich Site Summary یا چکیده اخبار سایت است. با استفاده از RSS نیازی نیست برای مشاهده اخبار سایت های مختلف، همه آنها را باز کنید.

RSS در یک جمله

شاید شما هم گاهی اوقات آرزو کردید که ای کاش نرم افزاری داشتید که اخبار جدید سایت های مورد علاقه تان را جمع آوری کند تا هر زمان که نیاز داشتید، سری به آنها بزنید. RSS دقیقا همین کار را می کند و هر زمان که خبر جدیدی در سایت مورد علاقه تان درج شود، شما را مطلع می کند.

برای مشاهده RSS سایت ها، به چه چیز نیاز داریم؟ Feed reader یا خبر خوان

نرم افزار های خبر خوان یا RSS Feed Reader قادرند RSS سایت های مختلف را بخوانند. یعنی در واقع آدرس RSS سایت را یکبار در اختیار آنها قرار می دهید و از ان پس خود نرم افزار، اخبار و مقالات سایت مورد نظر شما را برایتان جمع آوری کرده و در یک صفحه نمایش می دهد. منظور از یک صفحه این است که برای مشاهده اخبار سایت های مور علاقه تان، تنها کافی است یک صفحه را باز کنید و تیتر خبر ها را در همین یک صفحه مشاهده کنید. خبرخوان ها در انواع مختلف مبتنی بر وب یا بصورت یک نرم افزار مستقل تحت ویندوز و یا مک کار می کنند.

روش استفاده از خبر خوان

1- ابتدا خبرخوان مورد نظر خود را انتخاب کنید. ما خبر خوان مبتنی بر وب  Google Reader و یا خبر خوان OutLook را به شما پیشنهاد می کنیم. برای استفاده از سرویس گوگل ریدر، به روش زیر عمل کنید.

2- برای استفاده از این سرویس باید یک اکانت در گوگل داشته باشید. گوگل ریدر را با استفاده از پروتوکل HTTPS باز کنید. آدرس https://www.google.com/reader را در مرورگر خود وارد کنید.

3- ابتدا به دنبال یکی از آیکون های  و یا  درسایت مورد نظرتان باشید یا کلمه RSS یا Feed را جستجو کنید.

4- روی آیکون فید یا RSS کلیک کنید و سپس آدرس صفحه جدیدی که باز می شود را کپی کنید. سپس خبرخوان مورد نظر خود را باز کنید (مثلا گوگل ریدر که در شماره 2 آدرس آن را مشاهده کردید).

دکمه Subscribe را کلیک کرده و آدرس صفحه فید را در آن وارد کرده و OK را انتخاب کنید. حال اخبار این سایت به خبرخوان شما اضافه شده است و می توانید هر بار با مراجعه به آدرس http://www.google.com/reader اخبار سایت مورد نظر خود را مشاهده کنید.

منبع:zoomit

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد