پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

انتقال شبکه به هارددیسک

یکی از کاربردهای مهم شبکه، انجام فعالیت‌های گروهی روی پروژه‌های مشترک است. در این شرایط، معمولا مجموعه‌ای از فایل‌ها روی سرور برای یک گروهی کاری به اشتراک گذاشته می‌شود.

هر یک از کاربران با دسترسی به این پوشه‌ها، بخشی از پروژه را انجام می‌دهند و نسخه کامل‌تری از فایل را با نسخه قدیمی، تعویض می‌کنند. اما اگر رایانه شما از شبکه جدا شده باشد و یا سرور به طور موقت در دسترس نباشد، این روال به هم می‌ریزد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


مایکروسافت برای رفع چنین مشکلاتی قابلیت جالبی در ویندوز ایجاد کرده است. این قابلیت Offline Files نام دارد. Offline Files به کاربر اجازه می‌دهد تا پوشه‌ها و یا فایل‌هایی را که در شبکه به اشتراک گذاشته شده است، در رایانه خود ذخیره کند.

این کار چند امکان مفید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نگاه اول، به سادگی می‌توان از شبکه جدا شد و همچنان به فایل‌های شبکه از طریق هارددیسک رایانه دسترسی داشت.

شاید این کار شبیه به یک کپی کردن ساده باشد اما وقتی قابلیت همگام‌سازی نیز به کپی‌کردن ساده افزوده می‌شود، بسیار کارآمد خواهد شد. شما می‌توانید روی فایل‌ها تغییرات اعمال کنید و به محض اتصال به سرور، تغییراتی که روی فایل‌های خود اعمال کرده‌اید، به فایل‌های سرور انتقال دهید.

البته این اقدام می‌تواند دو طرفه انجام شود، یعنی تغییرات فایل‌های موجود در سرور نیز در فایل‌های موجود در هارددیسک شما اعمال می‌شود.

در نهایت، اگر عضو یک شبکه کند باشید، می‌توانید فایل‌ها را به صورت Offline و در یک فرصت مناسب ذخیره کنید تا در مواقع ضروری و یا فوری، کندی شبکه دست و پاگیر شما نشود.

برای استفاده از این قابلیت در ویندوز 7 عبارت Manage Offline Files را در منوی استارت تایپ کنید تا تنظیمات کلی از جمله حجم اختصاص داده شده به این فایل‌ها، امکان رمزگذاری و زمان تناوب مراجعه به شبکه را تنظیم کنید.

حال با راست کلیک کردن روی پوشه‌ها و فایل‌های موجود در شبکه و انتخاب عبارت Always Available Offline پوشه یا فایل مورد نظر خود را در رایانه خود ذخیره کنید. با وارد کردن عبارت Sync Center در منوی استارت، می‌توانید فایل‌های Offline و اصلی موجود در شبکه را همیشه همگام نگه دارید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد