پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

من و دنیای بازی (خاطرات یک گیمر قدیمی)

چندی پیش نمایشگاهی در فرانسه برگزار شد به نام : داستان بازی

فکر میکنم بد نباشه خاطرات خودم رو از ۳۰ سال بازی کردن مرور کنم ، حدودا ۷ یا ۸ سالم بود که پدرم با یک اسباب بازی جدید اومد خونه

شاید خیلیها حتی دستشون هم به این کنسول نخورده ، اما همه میشناسنش ! حدود دو سال با بازیهای این کنسول (آتاری ) زندگی کردم ، دوستانی که الان با گرانتوریسمو و فورزا سرگرم هستند این بازی ماشینی رو هم ببینند بد نیست :

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید



حدودا ۱۰ ساله بودم که کلاس مثلا کامپیوتر رو تجربه کردم !!




الان هرچقدر فکر میکنم چیزی از این کمودور ۶۴ بیاد نمی آورم! یعنی چیزی یاد نگرفتم که بخوام بیاد بیارم !!
اما ورود دومین کنسول بازی به زندگی من از بیادمانی ترین خاطرات من بود :

FamilyComputer یا بقول نینتندو : Famicom
فوق العاده دلچسب بود بازی کردن کنترا با این کنسول !


تقریبا دو سالی هم با این کنسول ۸ بیتی زندگی کردم اما خوب دنیا رو به پیشرفت بود و در سن ۱۴ سالگی بین یک دو راهی بزرگ مستاصل شده بودم :
انتخاب سومین کنسول با سخت افزار بسیار مدرن ۱۶ بیتی !!!



یا یک سوپر کامپیوتر شخصی !! :


فکر میکنید کدوم رو انتخاب کردم ؟ اشتباه فکر میکنید ! هردو رو انتخاب کردم !!
از آمیگا بازی فلاش بک رو بخوبی بیاد دارم ، اونزمان گرافیک این بازی واقعا دهان هر بیننده ای رو ساعتها باز نگه میداشت :


ضمنا واسه دوستانی که شاید ندونن فلاپی رو هم از اون زمان شناختم !
و اما سگا . . . اینو دیگه تقریبا همه میشناسن و اکثرا نیز لذت بازی کردن کامبت ۱ تا ۴ رو با این کنسول تجربه کردند ، اما کنسولی رو که شاید کمتر دیده باشید دستگاهی بود که سگا رو تبدیل میکرد به یک کنسول ۳۲ بیتی و با درایو CD !!


یه چیزی رو اینجا یاد آوری کنم تقریبا ۱۵ ساله بودم که وارد دنیای تجارت با صنعت گیم شدم !! یعنی با همون سگا و یه تلوزیون ۱۴ اینج با پسر عمو و چندتا نینتندو یک کلوپ باز کردیم !!
برگردیم سر سگا و کنسول CD خور که اولین ضرر سنگین رو در دنیای گیم به من وارد کرد !! بعد از عدم استقبال از این کنسول و اشتیاق بچه ها یا بهتر بگم مشتریها برای دیدن یک دستگاه پیشرفته تر ، کنسول ۱۶ بیتی نینتندو رو به کلکسیون نداشته !! خودم اضافه کردم !

از همون موقع با مفهوم منطقه بندی بازیها نیز آشنا شدم ، کنسول سمت چپ مخصوص آمریکای شمالی و NTSC و کنسول سمت راست مخصوص ژاپن و آسیا و PAL
تقریبا کسی فکر نمیکرد که دوران طلاییه کامبت و سگا رو سوپر نینتندو با این بازی تقریبا کمرنگ کنه :

مسابقات نفسگیر فوتبالی بین بچه های کلوپها با این بازی شروع شد و البته تا الان هم با PES و FIFA ادامه داره . یادمه در یک بازه زمانی تمام ۸ کنسول کلوپ تبدیل شد به سوپر نینتندو و فوتبال !!!
خب داستان دومین ضرر سنگین من در دنیای گیم هم اینجا اتفاق میفته و با این کنسول :

کنسول ۳DO از شرکت پاناسونیک ! بازیهای معروف این کنسول Crime Patrol و Mad Dog McCree بودند که بازی ایرانی انتقام تقلیدی از این بازیهاست .
اما پایان دوران این کنسول همراه شد با پیشرفت چشمگیر صنعت گیم و شروع یک افسانه :

Playstation کنسول ۳۲ بیتی سونی ، از این تاریخ دیگه فکر میکنم همه خاطرات مشابهی داشته باشن اما واسه اینکه به تیتر این مطلب وفادار باشم بصورت گذرا خاطراتم رو ادامه میدم ، بازی کردن بازیهایی مثل رزیدنت اویل ، تامب رایدر ، تکن روی این کنسول رو هیچکس از یاد نخواهد برد، ازدواج من مصادف شد با ممنوعیت استفاده از این کنسول در کلوپها توسط اداره وقت ارشاد !! اما جایگزین این کنسول نیز از بهترین کنسولهای زندگی من بود :

نینتندو ۶۴ با اون طراحیه عجیب و کنترلرهای عجیبتر !! بازیهای ۰۰۷ golden Eye و Mario 64 هم از بیادماندنی ترین بازیهای این کنسول بود .

زمان رسیدن به سومین ضرر من در دنیای گیم ! بعد از ممنوعیت Playstation ، من بدنبال جایگزینی بجز نینتدو بودم که این کنسول نیز به زندگی من وارد شد !! :



منبع:دنیای بازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد