پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

همه‌چیز درباره رده‌بندی صفحات وب توسط گوگل

بعضی چیزها در دنیا وجود دارند که تقریبا همه از آن‌ها استفاده می‌کند، اما به ندرت کسی پیدا می‌شود که واقعاً از نحوه کارشان آگاهی داشته باشد. Google PageRank احتمالاً یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌هایی است که تاکنون برای وب توسعه پیدا کرده‌اند. با وجود میلیاردها صفحه کنونی و میلیون‌ها صفحه‌ای که هر روز ایجاد می‌شوند، مساله جست‌وجو در وب بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. PageRank تنها یکی از صدها عامل مورد استفاده گوگل برای تعیین بهترین نتایج جست‌وجو است که کمک می‌کند تا جست‌وجوهای ما واضح و موثر باشند. اما این‌کار چگونه انجام می‌شود؟ 

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


PageRank چطور کار می‌کند؟ چه عواملی بر آن تاثیر دارند (یا ندارند)؟ و در نهایت ما واقعا از PageRank چه می‌دانیم؟


PageRank چیست؟
در واقع PageRank یکی از روش‌های مورد استفاده گوگل برای تعیین ارتباط یا اهمیت یک صفحه وب به‌شمار می‌آید. گوگل از عوامل گوناگونی در رده‌بندی خود استفاده می‌کنید. در این میان،PRم(PageRank) به‌عنوان شناخته شده‌ترین عامل در نظر گرفته می‌شود. این الگوریتم دو نکته را در نظر می‌گیرد: تعداد لینک‌هایی که از صفحات دیگر به صفحه وب مورد نظر اشاره می‌کنند و کیفیت سایت‌های لینک‌دهنده. در قواعد PR، ارزش پنج یا شش لینک با کیفیت بالا از سایت‌هایی مانند CNN و nytimes می‌تواند بسیار بالاتر از زمانی باشد که بیش از دو برابر این تعداد لینک از سایت‌هایی با اعتبار و کیفیت پایین‌تر به صفحه مورد نظر لینک داده‌اند.به‌عبارت دیگر، PR به‌عنوان یک تقریب یا حدس از کیفیت یک صفحه وب عمل می‌کند و هیچ ارتباطی با اندازه‌گیری میزان رابطه موضوعی صفحه وب با جست‌وجو ندارد. رابطه موضوعی بر اساس محتوای لینک و عوامل On-page مانند چگالی عبارات کلیدی، برچسب عنوان و یا سایر موارد مشابه سنجیده می‌شود.

روش کار PageRank
واقعیت این است که هیچکس نمی‌داند. بله درست خوانده‌اید، در حال حاضر هیچکس در خارج گوگل نمی‌داند که PR توسط این شرکت دقیقا چگونه محاسبه می‌شود. با این‌حال می‌توان گفت که محاسبات PR یک صفحه با استفاده از معادله زیر صورت می‌گیرد:


PR(A) = (1-d) + d(PR(t1)/C(t1) + … + PR(tn)/C(tn))


t1 تا tn در این معادله، صفحاتی هستند که به صفحه مورد نظر (A) لینک داده‌اند. C تعداد لینک‌های خروجی از این صفحه خواهد بود و d نیز یک ضریب میرایی است و معمولا معادل 0,85 در نظر گرفته می‌شود. البته شما می‌توانید این معادله را با تعریف ساده‌تری بیان کنید. در این تعریف، PR یک صفحه مساوی یک سهم از PR هر صفحه‌ای که به آن لینک داده ضرب‌در 0,85 به‌علاوه 0,15 خواهد بود. یک سهم در این تعریف معادل PageRank صفحه لینک‌دهنده تقسیم بر تعداد لینک‌های خروجی روی آن صفحه است. یک صفحه مقداری از PR خود را به‌عنوان «رای» به هر یک از صفحاتی که به آن‌ها لینک می‌دهد، اعطا خواهد کرد. مقدار PR اعطا شده توسط این صفحه، کمی پایین‌تر از ارزش PR خودش خواهد بود (ارزش خود سایت × 0,85). این مقدار به‌طور مساوی بین تمام صفحاتی که از صفحه مذکور به آن‌ها لینک داده شده است، به اشتراک گذاشته می‌شود.


الگوریتم هسته PageRank گوگل، PR تعیین شده صفحه را مابین تمام لینک‌های خروجی آن توزیع می‌کند. به‌عبارت دیگر، اگر یک صفحه وب با PR معادل 8 و یک لینک روی آن داشته باشید، سایتی که به آن لینک داده شده نیز ارزش بالایی از PR را به‌دست خواهد آورد. اما اگر شما روی همین صفحه 100 لینک داشته باشید، هر لینک مجزا تنها کسری از ارزش PR صفحه مرجع را به‌دست خواهد آورد. بنابراین به سادگی می‌توانید ببینید که ارزش یک لینک از صفحه‌ای با PR معادل 4 و پنج لینک خروجی، بسیار بالاتر از صفحه‌ای با PR معادل 8 و 100 لینک خروجی خواهد بود. بدون تردید PR صفحه‌ای که به شما لینک داده از اهمیت بالایی برخوردار است، اما تعداد لینک‌های خروجی که روی این صفحه وجود دارند نیز دارای اهمیت خواهد بود. هر چه لینک‌های موجود روی یک صفحه بیشتر باشند، صفحه شما ارزش PR کمتری از آن دریافت خواهد کرد.

PageRank از ساختار لینک به‌عنوان یک شاخص برای ارزش یک صفحه مجزا استفاده می‌کند. به‌عبارت دیگر، گوگل یک لینک از صفحه A به صفحه B را به‌عنوان یک رای (از صفحه A برای صفحه B) تفسیر می‌کند. پارامترهایی که گوگل به آن‌ها توجه دارد، بسیار بیشتر از (فقط) تعداد مطلق آرا یا لینک‌هایی هستند که یک صفحه دریافت می‌کند. برای مثال، صفحات اعطا کننده آرا نیز توسط گوگل مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، آرای اعطا شده توسط صفحاتی که به نوبه خود از اهمیت بالاتری برخوردارند، ارزش بیشتری برای کمک به افزایش ارزش سایر صفحات خواهند داشت.


به این ترتیب می‌توان گفت که وقتی نوبت به PR می‌رسد، همه لینک‌ها دارای ارزش یکسانی نخواهند بود. به‌عنوان قاعده کلی، ارزش صفحه لینک‌دهنده به همراه تعداد لینک‌های خروجی روی آن تعیین می‌کنند که چه ارزشی به صفحه لینک شده اعطا خواهد شد. دستیابی به هر سطح بالاتر در رده‌بندی PageRang به‌طور فزاینده‌ای دشوارتر از سطوح پایین‌تر آن خواهد بود. PageRank از محاسبات لگاریتمی استفاده می‌کند، همان‌طور که محاسبات مقیاس ریشتر زمین‌لرزه نیز به‌صورت نمایی انجام می‌شوند. بنابراین حجم عظیمی از محاسبات ریاضی در پشت PageRank گوگل جریان دارند. در این فرآیند، حرکت از PR0 به PR1 تنها یک گام خواهد بود. با این‌حال، صفحه شما برای رسیدن به PR3 باید گام‌های بسیار بیشتری را بردارد و این تعداد در مسیر رسیدن به PR4 باز هم افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب فاصله رسیدن از PR9 به PR10 بسیار طولانی‌تر از فاصله مابین PR8 و PR9 خواهد بود.


توجه داشته باشید که PageRank سایت‌های وب را به‌طور کلی رده‌بندی نمی‌کند، بلکه سطح هر صفحه در یک سایت را به‌طور جداگانه مشخص خواهد کرد. به‌علاوه، PR صفحه A به‌طور بازگشتی بر اساس PR صفحاتی تعیین می‌شود که به آن لینک داده‌اند. گوگل برای یافتن صفحاتی که نسبت به جست‌وجوی کاربر مهم و مرتبط هستند، معیار PR را با تکنیک‌های انطباق متن بسیار پیشرفته‌ای ترکیب می‌کند. در واقع گوگل تمام جنبه‌های محتوایی صفحه (و محتوای صفحاتی که به آن لینک داده‌اند) را برای تعیین این موضوع که آیا یک انطباق خوب با جست‌وجوی کاربر به‌شمار می‌آید یا نه، بررسی می‌کند.محاسبه PR صفحات هر چند ماه یک‌بار انجام می‌شود. پس از انجام یک به‌روزرسانی PR، تمام صفحات وب یک PR جدید را دریافت خواهند کرد و این PR را تا هنگام به‌روزرسانی بعدی حفظ می‌کنند. سایت‌های جدیدی که تازه راه‌اندازی شده‌اند تا زمانی که یک به‌روزرسانی توسط گوگل انجام نشده است با PR معادل صفر شناخته می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که محاسبات PageRank گوگل به‌طور پیوسته ادامه دارد، اما چیزی که در نوار ابزار گوگل یا سایر ابزارهای آنلاین PR مشاهده می‌کنید، یک تصویر لحظه‌ای در زمان است که تقریبا هر 3 ماه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود.


مقادیر PR الزاما اعداد صفر تا ده را در بر نمی‌گیرند. به‌عبارت دیگر، PR یک عدد اعشاری است. در واقع با وجود آن‌که ابزارهای نمایش PR معمولا یک عدد صحیح را برای رده‌بندی صفحه مورد نظر شما نشان می‌دهند، اما محاسبات داخلی PageRank از دقت بسیار بیشتری برخوردار است.همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، ساختار رده‌بندی PR از یک محنی نمایی پیروی می‌کند و دستیابی به هر سطح جدید در آن بسیار دشوارتر از سطح قبلی خواهد بود. بر اساس آزمایش‌های انجام شده می‌توان گفت که نتایج بیانگر یک منحنی با پایه توان 4 هستند. بنابراین دستیابی به یک PR معادل 6 تا چهار برابر دشوارتر از دستیابی به PR معادل 5 خواهد بود. البته تفاوت مابین یک PR بالا در سطح 6 و یک PR پایین در سطح 6 می‌تواند صدها هزار لینک باشد.


به‌طور کلی می‌توان گفت که محاسبات PR با یک مقیاس لگاریتمی انجام می‌شود. به‌عبارت دیگر، تفاوت مابین PR4 و PR5 می‌تواند 5 تا 10 برابر بیشتر از تفاوت مابین PR3 و PR4 باشد. بنابراین تعداد صفحات وبی که PR معادل 2 دارند احتمالا بیش از 100 برابر بیشتر از صفحاتی است که PR معادل 4 دارند. اگر بخواهیم از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که اگر شما صفحه وب شما PR معادل 6 داشته باشد، شما در گروهی از سایت‌های سطح بالا قرار می‌گیرید که تنها 0,1 درصد از کل سایت‌های وب موجود در آن قرار دارند. به این ترتیب اگر اکثر سایت‌های مشابه (و رقیب) شما بین در حال تقلا مابین PR2 و PR3 باشند، شما با فاصله زیادی در این بازی برنده خواهید بود.


گوگل در جست‌وجوهای خود تلاش می‌کند تا صفحاتی را بیابد که نه تنها معتبر، بلکه با موضوع جست‌وجوی کاربر نیز کاملا مرتبط باشند. اگر ظاهرا به نظر برسد که دو صفحه دارای مقدار مشابهی از اطلاعات منطبق با یک جست‌وجوی معین هستند، ما معمولا تلاش می‌کنیم که صفحه‌ای را انتخاب کنیم که تعداد بیشتری از سایت‌های قابل اعتماد به آن لینک داده‌اند. با این‌حال، اگر سایر نشانه‌ها حاکی از این باشند که یک صفحه ارتباط بیشتری با جست‌وجوی مورد نظر دارد، ما غالبا آن را انتخاب خواهیم کرد حتی اگر لینک‌های کمتر یا PR پایین‌تری داشته باشد. برای مثال، یک صفحه وب که به‌طور کامل به یک بیماری اختصاص پیدا کرده غالبا بسیار مفیدتر از یک مقاله خواهد بود که در قسمتی از آن به بیماری مورد نظر اشاره شده است، حتی اگر این مقاله بخشی از یک سایت بسیار معتبر باشد.نکته‌ای که در مورد لینک دادن یک صفحه به صفحه دیگر باید به آن توجه داشته باشید، این است که یک صفحه PR خود را واگذار نمی‌کند بلکه به یک صفحه دیگر «رای» می‌دهد. به‌عبارت دیگر، اعطای ارزش PR یک صفحه به صفحه دیگر از طریق لینک دادن به آن باعث کاهش ارزش PR صفحه اول نخواهد شد. در واقع هیچ نقل و انتقالی در مورد PR مابین صفحات اتفاق نمی‌افتد، بلکه هر صفحه بر اساس ارزش PR خود با لینک دادن به یک صفحه دیگر باعث می‌شود که ارزش PR آن تا حدودی ارتقا پیدا کند.

چه عواملی بر PageRank تاثیر دارند؟
هر لینک ورودی در مجموع ارزش صفحه تاثیر خواهد داشت، البته به‌استثنای سایت‌هایی که رد (Banned) شده‌اند. همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم PageRank به نوعی یک سیستم رای‌دهی به‌شمار می‌آید. صفحاتی که دارای PR بالاتری باشند برای گوگل از اهمیت بالاتری برخوردارند. به‌طور کلی هر چه لینک‌های بیشتری به یک صفحه وجود داشته باشد، PR آن بالاتر خواهد بود. اگر تعداد لینک‌های ورودی صفحه شما هیچ تغییری نداشته باشد اما ارزش PR صفحاتی که به آن لینک داده‌اند افزایش پیدا کند، ارزش PR صفحه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.اضافه شدن صفحات جدید می‌تواند باعث کاهش PR شود. توجه داشته باشید با وجود آن‌که اضافه شدن صفحات جدید باعث افزایش PR کلی سایت شما خواهد شد، اما یک یا چند صفحه موجود در آن دچار افت PR می‌شوند زیرا صفحات جدید در حوزه‌های خاصی PR بیشتری را کسب می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان گفت که هر چه صفحات جدید بیشتری به سایت اضافه شوند، افت ارزش PR صفحات قبلی نیز بیشتر خواهد بود (البته تا یک سطح معین). این تاثیر در سایت‌های بزرگ به سختی قابل مشاهده است، اما در سایت‌های کوچک‌تر به‌خوبی احساس می‌شود.


درج لینک به ‌سایت‌های مترود (Banned) می‌تواند باعث ترد شدن سایت شما گردد. باید با وسواس زیادی مراقب لینک‌های خروجی از سایت خودتان باشید. هرگز به همسایگان بد (مانند مجموعه‌های لینک، سایت‌های مترود و...) لینک ندهید زیرا گوگل شما را به‌خاطر لینک‌های بد جریمه خواهد کرد. پیش از لینک دادن به یک سایت، همیشه ابتدا PR آن را بررسی کنید.توجه داشته باشید که فعالیت‌های غیرقانونی نیز می‌توانند به جریمه سایت شما و در نهایت ترد شدن آن توسط گوگل منتهی شوند. متن‌های مخفی، هدایت‌های فریب‌دهنده، Cloaking (فرآیندی که در آن محتوای ارایه شده به اسپایدر موتور جست‌وجو با چیزی که در مرورگر کاربر نمایش داده می‌شود تفاوت دارد) و یا هر اقدام دیگری که با رهنمودهای کیفی گوگل مغایرت داشته باشد می‌تواند به ترد شدن سایت شما از گوگل منتهی شود.


اجازه بدهید این موضوع را روشن کنیم که اگر PR صفحه شما از دیدگاه گوگل بالا باشد، الزاما به معنای آن نخواهد بود که در بالای فهرست نتایج جست‌وجو قرار می‌گیرد. با وجود آن‌که صفحاتی با PR بالاتر در نتایج جست‌وجو وضعیت بهتری دارند، اما این کاملا طبیعی است که یک سایت در نتایج جست‌وجوی کاربر در صدر فهرست قرار گیرد، حتی اگر PR پایین‌تری نسبت به رقبای خود داشته باشد. در واقع گوگل محتوای لینک‌های ورودی شما را ارزیابی می‌کند و تنها لینک‌هایی که به عبارت کلیدی وارد شده توسط کاربر ارتباط داشته باشند به شما کمک می‌کنند تا در سطح بالاتری برای نتایج آن عبارت کلیدی خاص قرار بگیرید.به این ترتیب می‌توان گفت لینک‌های ورودی یک طرفه از سایت‌های وبی که عناوین آن‌ها به عنوان سایت شما ارتباط داشته باشند می‌توانند باعث ارتقای رده‌بندی صفحه شما شوند. از سوی دیگر، لینک‌های ورودی یک طرفه از صفحاتی که دارای PR بالایی هستند اما عناوین آن‌ها ارتباط چندانی به عنوان سایت شما ندارند به اندازه سناریوی قبلی در ارتقای سطح رده‌بندی صفحه شما موثر نخواهند بود.در نهایت می‌توان گفت که صفحات مختلف یک سایت می‌توانند دارای ارزش‌های متفاوت PR باشند. توجه داشته باشید که موتورهای جست‌وجو به کاوش و شاخص‌گذاری صفحات وب می‌پردازند نه سایت‌ها، بنابراین ممکن است شما PRهای متفاوتی را برای صفحات مختلف سایت خود مشاهده کنید.

چه عواملی بر PageRank تاثیر ندارند؟
به‌روزرسانی مداوم محتوا، به‌طور خودکار باعث بهبود سطح PR صفحه شما نخواهد شد. با وجود آن‌که ممکن است گوگل کاوشگرهای خود را برای دفعات بیشتری جهت آنالیز سایت شما ارسال کند، اما لینک‌هایی که به شما اشاره می‌کنند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردارند. در واقع محتوا در هنگام محاسبه PageRank در نظر گرفته نمی‌شود. از سوی دیگر، محتوا هنگامی در نظر گرفته می‌شود که شما عملا یک جست‌وجو را برای عبارت جست‌وجوی خاصی انجام می‌دهید.بنابراین به‌سادگی می‌توانید نتیجه بگیرید که PR بالا اصلا نمی‌تواند رده‌بندی بالایی در فهرست نتایج جست‌وجو را برای هر عبارت به‌خصوص تضمین کند. اگر چنین وضعیتی صادق بود، سایت‌هایی با PR10 مانند Adobe باید همیشه برای هر جست‌وجویی که انجام می‌دهید ظاهر می‌شدند، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد. گوگل در جست‌وجوهای خود به عمر سایت، ارتباط لینک‌های ورودی به آن و عمر این لینک‌ها را در نظر می‌گیرد، در حالی که PageRank به این موارد توجه ندارد. در واقع اگر لینک ورودی بدون ارتباط تشخیص داده شود، اهمیت چندانی از نظر PageRank نخواهد داشت.


لینک‌های ویکی‌پدیا نمی‌توانند PR صفحه شما را ارتقا دهند. ویکی‌پدیا از یک قاعده no-Follow پیروی می‌کند، به این معنی که لینک‌های خروجی آن نباید توسط Spiderهای موتور جست‌وجو دنبال شوند.حضور در فهرست‌های DMOZ یا Yahoo! امتیاز خاصی در زمینه PR برای شما فراهم نخواهد کرد. گوگل برای تقویت دایرکتوری خود از پروژه دایرکتوری باز (DMOZ.org) استفاده می‌کند. ترکیب واقعیت مذکور با این نکته که سایت‌های فهرست شده در DMOZ غالبا PR بالا و قابل توجهی را به‌دست می‌آورند، باعث شده تا بسیاری تصور کنند که گوگل امتیاز خاصی را برای سایت‌های فهرست شده در DMOZ در نظر می‌گیرد. این موضوع به هیچ‌وجه صحت ندارد. تنها مزیتی که از حضور در DMOZ نصیب یک سایت می‌شود، همان مزیتی است که از یک لینک ورودی از هر سایت دیگری به‌دست می‌آورد. البته توجه داشته باشید که داده‌های DMOZ توسط صدها سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند.دایرکتوری‌های فرعی الزاما از PR پایین‌تری نسبت به دایرکتوری‌های ریشه برخوردار نیستند. بر حسب محدودیت یک سایت وب، دایرکتوری‌های فرعی شما می‌توانند حتی از PR بالاتری نسبت به صفحات اصلی آن برخوردار باشند.


Meta-Tagها نمی‌توانند PR شما را افزایش دهند. گوگل گاهی اوقات می‌تواند از برچسب توضیحات متا برای ایجاد یک خلاصه از سایت شما استفاده کند، بنابراین اگر صفحه خانگی شما اساسا از عناصر گرافیکی تشکیل شده است، استفاده از این قابلیت می‌تواند مفید باشد. با این‌حال، انتظار نداشته باشید که این توضیحات باعث افزایش PR شما شوند.PR سایت‌های .edu و .gov بالاتر نخواهد بود. در واقع برای گوگل مهم نیست که سایت شما یک سایت دولتی است یا آموزشی. این سایت‌ها تنها به این دلیل PR بالاتری را به‌دست می‌آورند که افراد بیشتری به آن‌ها لینک می‌دهند و در عین حال این لینک‌ها غالبا از سایت‌های معتبرتری هستند.لینک‌هایی که با خصوصیت no-Follow مشخص شده‌اند، در محاسبات PageRank گوگل دخیل نخواهند بود. به‌عبارت دیگر، این لینک‌ها دیگر ارزش اعطای رای به یک سایت یا صفحه دیگر را نخواهند داشت.


لینک‌های متعدد به یک صفحه یا سایت از یک صفحه واحد نیز درست به اندازه یک لینک به آن صفحات ارزش خواهند داشت. در واقع به‌سادگی می‌توان درک کرد که هر صفحه می‌تواند تنها یک رای به یک صفحه دیگر اعطا کند و آرای اضافی به همان صفحه محاسبه نخواهند شد. از سوی دیگر، لینک از یک صفحه به خود آن صفحه نیز کاملا بی‌ارزش خواهد بود.

عوامل موثر در رده‌بندی (در کنار PageRank)
همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، PageRank تنها یکی از عواملی است که گوگل از آن‌ها برای تعیین رده‌بندی هر صفحه در فهرست نتایج جست‌وجوی خود استفاده می‌کند. با وجود آن‌که فرمول دقیق هر موتور جست‌وجو برای انجام این‌کار کاملا محرمانه است، اما شما می‌توانید با انجام چند کار ساده موقعیت خود را بهبود بخشید. این کار تحت عنوان SEO یا Search Engine Optimization شناخته می‌شود. البته ممکن است این تکنیک‌ها باعث نشوند که سایت شما مقام اول را در نتایج یک جست‌وجو کسب کند، اما حداقل تا حدودی رتبه شما را افزایش خواهند داد.به‌عنوان اولین نکته، از اسپم و سایت‌هایی که پیشنهاد می‌کنند سایت شما را به صدها موتور جست‌وجو معرفی کنند، فاصله بگیرید. در بهترین حالت، این سایت‌ها تنها وقت شما را تلف می‌کنند و در بدترین حالت می‌توانند عملا به رده‌بندی شما آسیب برسانند.

- عبارات کلیدی
به‌جای تمرکز بر یک عبارت واحد، سعی کنید عبارات بیشتری را برای ایجاد یک جمله کلیدی به‌کار ببرید. اگر خود شما در حال جست‌وجوی سایت خودتان بودید، چه عبارت کلیدی را برای هر صفحه در نوار گوگل وارد می‌کردید؟ توجه به پاسخ این سوال می‌تواند چشم‌انداز مناسب و متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد. از افراد دیگری نیز بخواهید تا صفحه شما را خوانده و عبارات کلیدی پیشنهادی خود را برای آن بیان کنند.سعی کنید در هر صفحه روی یک موضوع تمرکز کنید و یک عبارت کلیدی مشخص را نیز به آن اختصاص دهید. این موضوع به‌معنای آن نیست که باید از متون عجیب و غریب برای این منظور استفاده کنید. متون آشکار و واضح آسان‌تر جست‌وجو و خوانده می‌شوند.

- چگالی
یکی از مواردی که گوگل در هنگام ثبت صفحات به آن‌ها توجه می‌کند، چگالی استفاده از عبارات کلیدی است. به‌عبارت دیگر، گوگل بررسی می‌کند که عبارت کلیدی چند بار تکرار شده است. از عبارت‌گذاری‌های طبیعی استفاده کنید. هرگز سعی نکنید موتور جست‌وجو را با تکرار یک کلمه واحد یا نامریی کردن متن، فریب دهید. این روش کار نخواهد کرد. در واقع بعضی از این رفتارها حتی باعث می‌شوند که گوگل سایت شما را رد (Banned) کند.همیشه یک پاراگراف ابتدایی مناسب و قوی تهیه کنید. معلوم نیست که گوگل بیش از 200 کلمه اول سایت شما را جست‌وجو کند، اما بدون تردید اولین پاراگراف آن را برای تعیین چگالی کلمات کلیدی بررسی خواهد کرد.

تعیین نام مناسب
با استفاده از برچسب <title> نام توصیفی مناسبی را برای صفحات خود انتخاب کنید. این موضوع کاملا حیاتی است. گوگل نتایج جست‌وجو را با استفاده از عنوان صفحه وب به‌صورت یک لینک نشان می‌دهد. یک لینک با نام untitled چندان جذاب نخواهد بود و احتمالا هیچکس روی آن کلیک نخواهد کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد