پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

اینترنت در شأن ایران!

یکی از نمایندگان کمیته صنعت و معدن مجلس گفت: سرعت اینترنت کشور در شان ایرانیان نیست. نظارت بر وضعیت اینترنت و دیگر خدمات مخابراتی کشور بر عهده این کمیته از مجلس است و جالب این است که بارها و بارها اعضای این کمیته به وضعیت نابه‌سامان اینترنت اعتراض کرده‌اند و خواستار رفع محدودیت‌های پهنای باند، ترافیک و کاهش قیمت اینترنت شده‌اند.

در عین حال خبر دیگری از رگولاتوری در مقایسه با گفته نماینده مجلس در خور توجه است. مدیر کل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این نکته که محدودیت‌های اینترنتی برداشته خواهد شد، عنوان کرد:

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

منظور ما از این که باید محدودیت برداشته شود این بود که کلیه کاربران ADSL بتوانند تا سقف 41 گیگابایت ترافیک با مبنای اشتراک خط یک به 10 داشته باشند.

اصغریان درباره محدودیت اینترنت 128 کیلو بیت بر ثانیه نیز گفت: در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد و هر کسی اگر مدارک خود مبنی بر درخواست دریافت سرعت بالاتر را ارائه کند، می‌تواند از سرویس‌های 256 و 512 کیلو بیت بر ثانیه نیز استفاده کند و اگر حتی فقدان محدودیت هم در مجلس تصویب شود، مسلما دیگر هیچ مشکلی نیست و می‌توانیم به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شویم!

تعریف رگولاتوری از رفع محدودیت، عین محدودیت است، چرا که باید بدانید تعریف خدمات اینترنت نامحدود یعنی تا هر اندازه که سخت‌افزار می‌تواند پشتیبانی کند.

در کشور کره جنوبی، متوسط سرعت دسترسی به اینترنت از 100 مگابیت بر ثانیه فراتر رفته است، در حالی که بیشتر هارددیسک‌های امروزی نمی‌توانند با این سرعت، اطلاعات را روی خود ذخیره کنند. جالب است بدانید که حتی با چنین نرخ تبادلی، مسئولان ارتباطات کشور کره به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند سقف پهنای باند خود را افزایش دهند اما در کشور ما، 512 کیلوبیت بر ثانیه، اینترنت نامحدود قلمداد می‌شود.

13 سال پیش، وقتی فناوری ADSL به طور عمومی به کار گرفته شد، پهنای باند 8 مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر خود قرار می‌داد اما امروز، در حالی که ده‌ها فناوری پیشرفته‌تر برای دسترسی به اینترنت مطرح و به کار گرفته شده است، مردم ما باید از اینترنت 128 کیلوبیت استفاده کنند؛ یعنی کمترین پهنای باندی که می‌توان از ADSL دریافت کرد.

حال اگر کسی نتواند با مدرک، نیاز خود به اینترنت بیش از 128 کیلوبیت بر ثانیه را ثابت کند، تکلیفش چیست؟

این طرز فکر تاریخ مصرف گذشته برخی از مسئولان درباره اینترنت است که در شان ایرانیان نیست!

مجلس به‌طور دائم به وضع اینترنت معترض است و در عین حال رگولاتوری و دیگر بخش‌های وزارتخانه، در انتظار دستور مجلس هستند.

در این میان یا مجلس اقدامی اصولی و قانونی انجام نمی‌دهد تا به وضع اسفناک اینترنت ایران پایان دهد و یا انتظار برای قوانین مصوب مجلس، بهانه‌ای است که وزارت ارتباطات برای توجیه کم‌کاری‌ها خود تراشیده است و دائم نیز آن را تکرار می‌کند.

امید است مجلس هر چه زودتر به طور جدی و قانونی، قوانینی مناسب برای اینترنت ایران تصویب کند که در شان ایرانیان باشد و بخش‌های دولتی مرتبط نیز ثابت کنند که در برآورده کردن نیاز مردم به اینترنت از هیچ همتی دریغ نمی‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد