پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مدال برنز برای فایرفاکس

اگر یک نفر از پنجاه نفری که در اینترنت از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کند به استفاده از گوگل کروم روی آورد، مرورگر گوگل جایگاه دوم را در بین پر استفاده‌ترین مرورگرهای اینترنتی جهان از آن خود خواهد کرد.

این نقل قولی است از CNet که بر اساس گزارش‌های پایگاه آماری Net Applications نتیجه‌گیری شده است.

به گزارش CNet در حال حاضر کروم فاصله 4 درصدی را تا مرورگر فایرفاکس دارد که اگر 2 درصد به آمار استفاده کروم افزوده شود و 2 درصد از تعداد کاربران فایرفاکس کاسته شود، آنگاه کروم جایگاه دوم پرکاربردترین مرورگر اینترنتی را از آن خود خواهد کرد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

این پایگاه خبری، در رابطه با وضعیت فعلی سهم کاربران اینترنتی این دو مرورگر چنین پیش‌بینی کرد که در ماه مارس 2012 جایگاه این دو مرورگر با یکدیگر عوض خواهد شد البته به علت وجود نوسانات در سهم کاربری به خاطر فعالیت پویای شرکت‌های سازنده این مرورگرها، احتمال تغییر یا حذف این تاریخ نیز توسط CNet رد نشده است.

اما بشنوید از گزارشی دیگر که توسط پایگاه The Inquirer بر اساس آمار Statcounter گردآوری شده است.

در این گزارش آمده که موقعیت فعلی فایرفاکس با کروم در حال حاضر نیز تعویض شده است. این مسئله به این معنی است که کروم جایگاه دوم پرمصرف‌ترین مرورگر اینترنتی جهان را از آن خود کرده است و حال کروم به جایگاه اول رقیب جدیدش یعنی IE چشم دوخته است.

علت اختلاف در آمارهای گزارش شده مسئله‌ای طبیعی است چرا که این گونه آمارگیری‌ها براساس رصد در بازدیدهای کاربران از گروه‌های مجزا و غیر یکسان پایگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود. اما نکته‌ای که از تمام این آمارها بر می‌آید این است که سهم کاربران اینترنتی فایرفاکس در حال کاهش بوده و در طرف مقابل تعداد کاربران کروم در حال افزایش است. زمانی فایرفاکس رقیب اول مرورگر مایکروسافت یعنی IE به حساب می‌آمد که برای چند سال خواب و خوراک را از IE گرفته بود اما حالا کروم مدعی جایگاه اول شده است.

در حال حاضر صحبت درباره آینده کمی پیچیده است. چرا که مرورگرها به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. تنها طی مدت دو ماه گذشته فایرفاکس به نسخه پایدار خود در نگارش هشتم از نگارش ششم رسیده و جالب است بدانید که در کانال نسخه‌های آزمایشی، شماره دهم در حال بررسی و آزمایش است. مایکروسافت نیز به ویندوز 8 و IE10 که ابداعاتی همچون Metro Style در آن ها گنجانده شده، چشم دوخته است.

در طرف دیگر گوگل همچنان به سرعت می‌اندیشد و اپل با مرورگر Safari خود اگر چه در بین کاربران رایانه‌های‌شخصی جایگاه خوبی ندارد اما عرصه مرورگرهای موبایل را در نوردیده است و در این میدان بالاترین مقام را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد