پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بازگشت سلطان ماشین جنگی

در نسل های گذشته بازی های زیادی بودند و هستند که هنوز در خاطرات و ذهن ما نقش بسته اند و شاید هیچ گاه آنها را فراموش نکنیم. یکی از بازی های نسل قبلی کنسول سونی بازی Twisted Metal یا همان ماشین جنگی خودمان است. عنوانی که یکی از محبوب ترین بازی ها در کلوپ های قدیمی بود که پای Psone ساعت ها وقت خود را به آن اختصاص می دادیم، آن روزها سپری شدند تا این که نسل بعدی کنسول سونی یعنی PS2 آمد اما خبری از یک TM دوست داشتی و جذاب نبود،

البته به جز Twisted Metal: Head On که هر چند بازی خوبی بود اما به هیچ وجه نتوانست به مانند نسخه قبلی خود موفق ظاهر شود.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


گفتنی است که این نسخه در ابتدا برای کنسول دستی PSP به بازار عرضه شد و سپس برای PS2 و به صورت یک نسخه کامل تر پورت شد. به طور کلی، در سری TM دو نسخه اول بودند که توانستند بدرخشند و پس آن با دو عنوان ضعیف تر یعنی نسخه های سوم و چهارم رو به رو شدیم که حتی به گفته خالق سری با اینکه بازی های خوبی بودند اما نشانه های یک Twisted Metal اصلی در آنها دیده نمی شد. در حالی که در بازار داغ بازی های انحصاری PS3 هر عنوان پر زرق و برقی که بگویید روئیت می شد اما با طی شدن چیزی در حدود ۵ سال از عمر این کنسول هنوز هم خبری از یک Twisted Metal برای آن نبود و طرفداران قدیمی این سری دیگر امید خود را از دست داده بودند تا اینکه قبل از E3 2010 شایعاتی در مورد عنوان جدیدی از این سری به میان آمد. دیوید جفی که چندین بار این شایعه را رد کرده بود از بازی رسما در کنفرانس سونی رونمایی کرد. شاید بی ربط نباشد اما مهمترین عاملی که می توانسته تا به این لحظه امیدها را به این بازی برگرداند بازگشتن دیوید جفی به تیم سازنده به عنوان کارگردان است که خود پررنگ ترین نقش را در موفقیت این بازی ایفا می کند همان طور که با خلق یک IP جدید در سال های پایانی نسل قبلی یعنی God of War طرفداران بسیاری را برای این سری جمع آوری کرد پس او خواهد توانست Twisted Metal را به روزهای اوجش بازگرداند.

از معدود نکات جالب در مورد این ریبوت این است که در ابتدا قرار بود به صورت یک بازی قابل دانلود بر روی شبکه PSN عرضه شود با توجه به استقبال مخاطبین و طرفداران قرار شد این عنوان به صورت یک بازی کامل عرضه شود و از همین رو سازندگان تصمیم گرفتند در کنار بخش چند نفره یک بخش داستانی نیز به آن اضافه کنند تا بازی کامل تر از گذشته شود و همه را به خود مشغول کند. از همین رو بخش داستانی نقش فرعی را در TM جدید بر عهده داشته و بخش آنلاین و چندنفره قسمت اصلی بازی را تشکیل می دهد که شامل مدها و حالت های مختلف است. داستان بازی از کجا آغاز می شود ؟ ماننده قبل Calypso در اقدامی تورنمنتی را برگذار کرده است که همه می توانند در آن شرکت کنند و ماشین های خود را تا حد امکان مسلح کرده و با یکدیگر مبارزه کنند و در آخر کسی که بتواند جان سالم به در ببرد برنده نهایی بوده و خواسته اش برآورده می شود. در این نسخه اکثرا شخصیت های قبلی بازگشته اند. شما با کدام یک بیشتر در نسخه های اول بازی کرده اید ؟ کالیپسو فرد اصلی سری که تورنمنت ها را برگذار می کند و یا در شماره چهارم سری می توانستید او را کنترل کنید و البته مشخص نیست در این نسخه قابل بازی است یا خیر. Sweet Tooth دیگر شخصیت دوست داشتنی سری که حتی در E3 2010 نیز از ماشین بستنی فروشی او استفاده شد. Axel دیگر شخصیت قدیمی سری که در این نسخه حضور دارد و ماشین او خود اوست! اکسل دو چرخ بزرگی را که به وسیله خودش در میان آنها قرار گرفته است هدایت می کند. افراد و خودروهای بسیار دیگری وجود دارند که هر کدام یه ویژگی و قابلیت متفاوت دارند. جفی قول یک بخش چند نفره جذاب با روایت زیبا را داده است و به گفته وی بخش داستانی سرآمد بازی های قبلی است. این نکته قابل ذکر است که این ماشین ها و شخصیت ها در ابتدا همگی برای شما قابل دسترس بوده و محدودیتی در انتخاب آنها ندارید. تاکنون در حدود ۹ نسخه از سری ساخته و منتشر شده اند که آخرین نسخه اصلی Black یکی از بهترین های سری بود که حتی درجه سنی M را دریافت کرد و البته سازندگان این راه را در نسخه جدید ادامه داده اند. این طور که دیده شده و با توجه به صحبت ها در Comic Con این نسخه نیز درجه سنی M را به خود اختصاص خواهد داد، به گفته ی جفی زمانی که خون در بازی آنها وجود نداشته باشد آن بی روح عجیب می شود! بازی همچنان ساختار اصیل سری را حفظ کرده است، همان گیم پلی سریع و درگیر کننده که تنها یک انفجار بزرگ می تواند حواس شما را از بازی پرت کند! باید گفت موفق ترین عامل محبوبیت این سری همین فرمول یعنی گیم پلی رعد آسا و لذت بخش بازی است.

با شلیک کردن به ماشین ها و دیگر افراد امتیاز دریافت می کنید که می توانید با استفاده از آنها ماشین ها را آپگرید کنید و یا آنها را به انواع و اقسام سلاح های مرگبار مجهز کنید. هر مرحله دارای یک باس متفاومت بود که البته مبارزه با آنها چالش بزرگی را برای شما ایجاد خواهند کرد چرا که به گفته دیوید از بین بردن این باس ها نه تنها سخت بلکه زمان بر نیز خواهد بود. از طرفی در زمان مبارزه با باس ها دیگر ماشین هایی نیز هستند که از او محافظت کرده و کار را برایتان سخت تر می کنند. از آنجایی که مبارزات با ماشین ها و سلاح ها بخش اصلی بازی را تشکیل می دهد تعداد و تنوع سلاح ها و خودروها نیز بالا بوده و می توانید با انتخاب هر کدام از آنها تا حد امکان خسارت و خرابی در سطح شهر به وجود آورید. در حدود ۱۶ خودروی مختلف در بازی وجود دارد که اکثرا آنها را قبلا دیده اید و هم اکنون بالگرد نیز یکی دیگر از این وسایل قابل کنترل خواهد بود که می توانید آن را انتخاب کنید. یکی دیگر از عواملی که کنترل و گیم پلی بازی را از نسخه های اولیه لذت بخش تر کرده است وجود امکانات بیشتر در کنترلر است که به سازندگان جای مانور بیشتری را می دهد و آنها طوری برنامه ریزی کرده اند که شما در حین بازی حس کنید که بر بازی کاملا مسلط هستید. اما بپردازیم به بخش آنلاین و حالت های مختلفی که قرار است بخش اصلی بازی را تشکیل دهند. در این بخش ۱۶ نفر می توانند به صورت هم زمان با یکدیگر مشغول به بازی شوند و علاوه بر مدهایی که در دیگر بازی ها دیده شده اند حالت هایی در بازی وجود خواهد داشت که سازندگان بر روی آنها تاکید زیادی کرده اند. حتی به گفته خود جفی اگر این بازی را برای بخش تک نفره آن خریداری کنید ممکن است شما را ارضا نکند چرا که تمرکز تیم سازنده بر روی بخش آنلاین بازی بوده است. بخش چندنفره به دو بخش مجزای Split Screen و بخش آنلاین تقسیم می شود. Team Death Match نیازی به گفتن ندارد و به این صورت خواهد بود که دو گروه به مبارزه با یکدیگر می پردازند تا یکدیگر را نابود سازند. DeathMatch نیز حالت دیگری است ماننده مد قبلی با این تفاوت که این بار مبارزه به صورت کلاسیک بوده و تنها بین دو یا ۴ نفر اتفاق می افتد. Last Man Standing دیگر حالتی است مشابه Team Death Match اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد که آن را کاملا متمایز می کند، در این حالت همه افرادی که در گروه شما وجود دارند تعدادی جان مشترک داشته و از همین رو امکان Respawn وجود نداشته و پس از مرگ شما تنها نظاره گری بر روی بازی خواهید بود. از همین رو در این حالت عامل اصلی موفقیت شما همکاری گروهی و به کار بردن استراتژی در بازی است تا بتوانید موفق عمل کنید. در این حالت با توجه به این که مرگ هر فرد در یک گروه باعث می شود آنها مجبور شوند با تعداد افراد کمتری به کار خود ادامه دهند و این عامل کار را سخت تر می کنند و از سوی دیگر گروه مقابل در صورتی که بتواند سریع تر از گروه مقابل تلفات بگیرد پیروز میدان خواهد بود.

Team Hunted حالت دیگری در بازی است که اطلاعات دقیقی از آن مشخص نشده است. در حالت کلی در بخش آنلاین و چند نفره مبارزات بر پایه رویایی گروه ها و تیم های مختلف است. از همین رو حتما در نمایش های بازی و نقشه ی شهر مجسمه های بزرگ و غول پیکر را دیده اید که آنها نماد اصلی رهبر این گروه ها و حزب ها هستند. اما می رسیم به آخرین حالتی که به بررسی آن می پردازیم یعنی همان حالتی که گفته شد سازندگان بر روی آن مانور زیادی می دهند. The Nuke نام این حالت ویژه است که شاید روش دنبال کردن آن در بازی برای شما عجیب و حتی مضحک به نظر برسد. Nuke بخشی است که جفی از آن به عنوان یکی از بخش هایی که به بازی عمق بیشتری بخشیده است یاد می کند و می گوید این حالت جایی است که شما باید خود را نشان دهید. با توضیحات این بخش ممکن است شما به یاد بخشی تغییر یافته از حالت Capture the Flag فکر کنید اما جفی خود می گوید که هیچ شباهتی به این حالت ندارد. هدف اصلی شما در Nuke این است که رهبر گروه مقابل را نابود سازید. در این بخش باید قربانی ها را به دست آورید تا بتوانید مجمسه بزرگ را با استفاده از سلاح هسته ای و موشک نابود سازید. در این بخش افراد به دو گروه ۸ نفره تقسیم شده که یک گروه نقش محاطفت و مقابله با تیم حمله کنند را بر عهده دارند و تیم دیگر در نقش حمله کننده ها بازی می کنند. پس از به پایان رسیدن یک راند جای گروه ها و تیم ها عوض می شود و این بار تیم دیگر حمله می کند، قبل از شروع بازی می توانید گزینه هایی مثل زمان بازی یا تعداد شلیک ها در یک بار به سمت مجسمه را تغییر دهید و آنها اختیاری هستند. در این حالت تیم حمله کننده در اولین کار باید رهبر تیم مقابل را گروگان و به عبارت دیگر به اسارت خود در بیاورد و سپس با استفاده از موشک او را به سمت مجسمه بزرگ و اصلی پرتاب کند. نقشه ها و محیط های بازی هماننده قبل راه های گوناگون و بعضا راه مخفی ها را در اختیار شما قرار داده و از همین رو می توانید از جهت های مختلف حمله کنید. تاکنون تعدادی از محیط ها در نمایش های بازی مشخص شده اند که برای نمونه می توان به Sunsprings و Harbor City و یا محیط Black Rock اشاره کرد. به گفته ی سازندگان مراحل بازی بنا به پیدا کردن وسایل و تجهیزات بیشتر گسترش یافته و همچنین می توانید قسمت های اضافی را در صورتی که مانع پیشروی شما از مسیر اصلی بازی می شوند حذف کنید. یکی دیگر از تفاوت های بارزی که بین نسخه های قبلی و این عنوان وجود دارد این است که همه افراد دیگر گروه ها هم می توانند از هر وسیله ای که بخواهند استفاده کنند. مورد دیگر سلاح ها و تجهیزات هستند که همگی سلاح ها دارای ویژگی تغییر آتش شلیک هستند و به شما اجازه می دهند به شکل دیگری از سلاح خود استفاده کنید. همان طور که گفته شد بسیاری از ماشین ها از بازی های قبلی بازگشته اند اما موارد دیگری نیز برای اولین بار دید می شود ماننده همان بالگرد، برای استفاده از بالگرد نیاز به دو بازیکن است که یکی هدایت آن را بر عهده می گیرد و دیگری وظیفه شلیک کردن را بر عهده دارد. این هلیکوپتر نیز قابلیت ویژه خود را داشته و می تواند ماشین ها را از روی زمین بلند کرده و به دیگر نقاط نقشه حمل کند. از جمله دیگر موارد می توان به Talon ، Juggernaut و یا Meat Wagon اشاره کرد.

Juggernaut نیز یک کامیون بزرگ بوده که می تواند دو ماشین از هم تیمی هایش را به صورت هم زمان در درون خود جا بدهد و کاربرد آن این است که پس از قرار گرفتن این دو می توانند Turret را بر عهده بگیرند که یکی تا زاویه ۳۶۰ و دیگری تا ۲۲۰ درجه قابلیت چرخش دارد و خروجی آن این است که قدرت تخریب پذیری بی نظیری را ارائه می دهد اما نقطه ضعف آن این است که اگر این Juggernaut نابود شود دو هم تیمی دیگر و ماشین هایشان نیز جان خود را از دست خواهند داد. Meat Wagon در اصل همان آمبولانسی است که حتما آن را در نمایش های بازی دیده اید، سلاح این آمبولانس بیمارهای آن هستند، بله می توانید با استفاده از بیمارهایی که بر روی ویلچر نشسته اند و به آنها بمبی متصل شده است دیگر دشمنان را نابود سازید. همان طور که می بینید جو دیوانه وار و جذاب بازی را به ریشه های خود بازگردانده است و با توجه به این که بالانس بسیار خوبی چه در بخش ماشین ها و تجهیزات و چه در حالت های آنلاین وجود دارد باعث شده هر فرد متمایل به انجام بازی با تمامی شخصیت ها و ماشین ها شود و این عامل یکی از مهمترین نکات این بازی خواهد بود. بخش دیگر بازی گرافیک آن است، در اولین نمایش بازی گرافیک حرفی برای گفتن نداشت و عده ای عقیده داشتند این گیم پلی بازی است که مهم بود نه گرافیک و جلوه های بصری آن و در حالی که قرار بود بازی در آخرین ماه های امسال عرضه شود جفی تصمیم گرفت آخرین نقطه ضعف موجود در بازی یعنی گرافیک را نیز بهبود بخشد و از همین رو عرضه بازی به سال بعد موکول شد. جفی این تاخیر را اینگونه بیان کرد که جلا دادن این دیوانه باعث می شود بتواند بهتر بدرخشد! به گفته وی او و تیم سازنده یعنی Eat, Sleep, Play قصد دارند یک تجربه چندنفره بی نظیر را ارائه دهند و از طرفی این بازی را به بهترین TMیی که تا به حال ساخته شده است تبدیل کنند. جفی قصد دارد عقیده کسانی که فکر می کنند سبک Car Combat تنها یک ایده ی دهه ۹۰ ساده و عتیقه بوده است را تغییر دهد. جفی در هنگام گفتن این خبر خود اظهارنظر می کند که طرفدران لایق یک بازی کامل و با کیفیت هستند و از همین رو با توجه به طرز تفکر وی و ویژگی های شخصیت خود باید بدانیم که با یک عنوان عالی مواجه خواهیم بود. دیگر قسمت های بازی محیط ها هستند که از لحاظ وسعت و جزئیات کاملا نسخه های قبلی را پشت سر می گذارند و از طرفی تخریب پذیری محیط ها یکی دیگر از عوامل افزوده شدن جذابیت به بازی هستند و اینکه شما نتیجه شلیک های مرگبار خود را بر روی محیط ها و ساختمان های درون شهر ببینید بی شک لذت وصف ناپذیری برایتان دارد! بازی تماماً از آهنگ های متال تشکیل شده که جفی در این مورد می گوید دنیای Twisted Metal، برخورد دنیای واقعی با رویاهای سبک متال است و البته این گفته وی در موسیقی های به گوش رسیده در تریلرها کاملا قابل درک است. به گفته دیوید نسخه Collectors Edition بازی نیز قرار است عرضه شود که هنوز اطلاعاتی از آن در اختیار عموم قرار نگرفته است. در آخر باید گفت TM جدید با وجود جفی کامل به نظر می رسد و پس از چند نسخه ناامید کننده خواهد توانست طرفداران و علاقه مندان خود را راضی کند و حتی مخاطبین بیشتری را برای خود جمع آوری کند. کنسول خود را آماده کنید، ماشین ها را تا سر حد مرگ به سلاح های مرگبار مجهز کنید، جهنم آماده ورود سواران مرگ است.

نوشته: مصطفی دژفر (M_2033).»منبع:دنیای بازی




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد