پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

۱۰ بازی اثر گذار

۱٫ MAX PAYNE

یک بازی سراسر خاستری داری درد یک مرد غمگین که بعد از به قتل رسیدن همسر و فرزند خود به مسکن ها روی اورده و فقط به یک چیز فکر می کرد و ان هم چیزی نبود به غیر از انتقام . هنوز برای من جای تعجب است که چقدر یه مرد می تواند زیر بار درد هایش و خیانت های که به او شده باز هم کمر راست کند و باز با تنی زخمی به راهش ادامه دهد و فقط دو چیز به او قدرت راه رفتن بدهند یک انتقام دو مسکن های که می خورد . البته موسیقی بازی که جای حرفی ندارند یکی از دلیل های اول شدن این بازی از نظر اثر گذار بودن و بر گیمر نقش مهمی داشت . .

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


۲٫GOD OF WAR

کریتوس خدای جنگ مردی که همسر و دختر بچه خود را به قتل رساند این حرف در حد یک پیش گوی یک پیر زن بود که به کریتوس گفته بود دست از جنگ های خود بردار و گرنه به این عذاب دچار می شوی و کریتوس که معروف است به فردی سرکش زیر بار نرفت و ان شد که باید نمی شود او تمام کسانی را که به او صدمه زده بودن تک به تک کشت از جمله تمام هم خون هایش را تا عذاب وجدانی را که داشت پاک کند .
۳٫
FAHRENHEIT

شما یک فرد بی گناه را در دست شوی یک رستوران به قتل می رسانید بدون اینکه از خودتان اختیاری داشته در این حال دختر بچه ای دستش را به سوی شما دراز می کند تا شما اختیار خود را بدست اورید و بعد از این که اختیار خود را بدست اوردید و فهمیدید چه اتفاقی افتاده بهت زده از این اتفاق جسد ان فرد را درون توالت دست شوی قرار می دهد و جای خون ان فرد را با تی پاک می کند و از ان محل فرار می کند شما در نقش باب باید بفهمید چرا این اتفاق برای شما افتاده ولی در این بین شما می توجه می شوید دارای قدرت های عجیبی شدید مثل خواند فکر و دیدن اینده .
۴٫Heavy Rain

ایا حاضرید برای کسی که دوستش داذید هر کاری را انجام دهید ؟ این سوال چیزی هست که هر بار این بازی را انجام می دهید و با ان مواجه می شوید . داستان بازی مردی را نشان می دهد که فرزندش توسط یک قتل روانی سریالی دزده شده و این مرد به دنبال فرزنده خود می گردد . این قاتل عادت دارد بعد چهار روز پس از دزدیدن مقتول خود جنازه او را در محلی رها کند با دو نشانی که یکی از این دو نشانی گل ارکیده ودیگری شکلی کاغذی بصورت بالا . شما در Heavy Rain مقابل ترس غرور غم شادی عشق و نفرت قرار می گیرید که هر کدام یک از ان ها بر داستان شما اثر گذار است. Heavy Rain بازی با انتخاب ها و بازی با سر نوشت یک مرد است .
۵٫LIMBO

شاید گفته های زیادی درباره جهنم شنیده باشیم یا بازی زیاذی را دیدیم که در جهنم اتفاق افتاده باشد ولی تا بحال هیچ بازی را ندیده ایم که جهنم را سیاه و سفید که تضاد را از همان اول به شما نشان می دهد با معماهای بسیار و سوکت ترس الود و عجیب که شما را پای بازی میخ کوب می کند و ترس اینکه شما می توانید از معمای این مرحل از بازی بگذرید یا نه و یا اینکه برای شما این سوال باشد که چرا شخصیت بازی خودش را تا لبه ی پرتگاه مرگ می برد نشان دهد . داستان بازی کمی ساده است داستان بازی پسری را نشان می دهد که به دنبال خواهر خود از وسط یک جنگل پای بر جنهم می گذارد ولی شما اخر بازی متوجه این داستان می شوید . شاید داستان بازی کمی کیلشه ای بود ولی افکت سیاه و سفید و سوکت معنا دار بازی حس تنها بودن و اتمسفر غم الوده را به شما القا می کند .
۶٫Dante’s Inferno

دانته مردی که دروازهای جهنم را برای نجات دادن همسر خود باز کرد . او با این کار گناهی را در زندگیش انجام داده بود را تک تک دید و در مقابل می خواست جوابی برای کارهای که کرده بود جوایی را پیدا کند . داستان بازی در اولین قسمت دانته را که به دستور شاه ریچارد که در سومین جنگ ها که معروف به جنگ های صلیبی است برای تصرف عکا با یارانش پای به شهر گذاشته را نشان میدهد . دانته پای به قلعه عکا می گذارد پس از مبارزه ای با یکی از سربازان قلعه از پشت خنجری به قلبش می خورد . هنگامی که فرشته مرگ به سراغ دانته می آید او مقاومت می کند و بعد از شکست دادن فرشته مرگ از مرگ جان سالم به در می کند .پس از آن این اتفاق تصمیم می گیرد که به فلورانس بازگردد و تمام عمرش را در کنار همسرش در صلح زندگی کنند ولی هنگامی که به آنجا میرسد می بیند که همسر او را به قتل رسانده اند . سپس به دنبال روح همسرش می رود و آن را در یک کلیسا در حال عذاب مشاهده می کند همسر دانته او به می گوید که می داند که مرا نجات می دهد و حال او رهسپار جهنم می شود تا روح همسرش را نجات دهد .
۷٫ Grand Theft Auto



شاید دیوانگیست که بگویم این بازی روی بعضی افراد انقدر اثر گذاشته است که خود را می خواهند در زندگی واقعی جای یکی از شخصیت های این سری از بازی قرار دهند . اثر این بازی مثل بمب اتمی برای هیروشما است جوری که سالیان سال هیچ موقع فراموش نخواهید کرد . داستان سری بازی Grand Theft Auto در مورد رویای امریکای است رویای پولدار شدن را همراه فساد با پرده ای از فیلم های هالیودی و دیالوگ های جالب به شما نمایان می کند در این بازی با نگاهی طنز کنای امیز به سیاست و فساد در طبقه های بالای روئسا یک شهر را نشان می دهد . در بازی مرگ دوستان شما انقدر اثر گذار است که فکر می کنید یک نفر از خانوده شما جان خود را از دست داده است و با موفقیت یکی از دوستان شما فکر می کنید یکی نفر از خانواده ی خودتان به موفقیت رسیده اند و از این بابت خوشحال می شوید .
۸٫FINAL FANTASY

برترین بالاترین قویتری ترین فانتزی ترین بازی احساسی جهان یه جورای فیلم هندی بازی های کامپیوتری که هر چقدر بگم کم است . این بازی حتی در نسخه موبایل و psp و Ds انقدر داستان فانتزی دارد که بیا و بپرس . اخرین سری از بازی داستان شخصیتی به لایتنینگ را در نشان می دهد که به خواهر گمشده خود می گردد و بعد مدتی خواهر خود را بصورت کیریستالی می یابد . شخصیت پردازی که برای لایتنینگ شده بود کمی عجیب بود .لایتنینگ سرسخت پر غرور قوی پخته در جنگ اوری ولی با باطنی مهربان و از خود گذشته برای دوستانش بود . تمام شخصیت های شماری ۱۳ فینال فانتزی داری عنصر بودن و شاید بخاطر همین پتانسیل بود سازندگان بازی خواستن شماره ۱۳ ۲ را وارد بازار کنند .
۹٫ CALL OF DUTY Modern Warfare 3

شاید کمی تعجب اور باشد که این بازی رده نهم را برای خود باز کرد ولی کسانی که نسخه ی اخر سری CALL OF DUTY بازی کردند فقط می داند که این بازی چقدر غمگین و درد ناک بود . اکثر شخصیت های بازی Modern Warfare داری ارتباطی با گیمر که این بازی را انجام می دهد را دارد . داستان بازی به سری قبل ارتباط دارد و درست بعد از اتفاق سری دوم بر می گردد بعد از مرگ شپرد توسط مک تاویش با همان چاقوی که مک به چشمانش او نشانه رفته بود . مک تاویش که با تنی زخمی با کمک پرایس و نیکولای به هیلی کوپتر منتقل می شود و برای درمان مک به هند می رود . ماکاروف حالا وسعت جنگ را بیشتر کرده و بعد از درمان مک پرایس به دنبال او می گردد . یکی از مرگ هایی که در این بازی ملت گیمرا در غم فرو برد مرگ مک تاوش بود . من به جرات می توانم بگم او جز ۱۰ شخصیتی برتر نسل هفتم کنسول ها بود . یک صحنه ی عمیق دیگر که فقط با دیدن این بازی بصورت اول شخص به این خوبی می توانست بیان کند صحنه ی اخر بازی بود که پرایس را نشان می دهد که ماکاروف را دار می زند بعد این سیگار معروف خود را روشن می کند و در حالی زانو هایش را بغل کرده به جسد اویزان شده ماکاروف نگاه می کند از سیگارش کام می گیرد . این صحنه معنی های زیادی دارد .
۱۰٫ Red Dead Redemption
این بازی بر عکس Grand Theft Auto دیگر بازی شرکت بزرگ Rockstar Games را شما یک فرد بی گناه که بعد از اتفاقاتی دستتان به خون اغشته نشان نمی دهد بلکه تقریبا برعکس . شما در نقش جان مارسون دزدی که با گروه خود به بانک ها دست برد می زد و حتی برای پول حاضر به گرفتن جان مردم را نشان می دهد که بعد از یک سرقت گروه حان او را جا می گذارند که بمیرد ولی جان به زندان می رود . جان که از زندان خارج شده به فردی خانواده دوست تبدیل و می خواهد شخصیت خود را تغییر دهد . اما ماموران دولتی بعد از مدتی به دنبال او می گردند و او را پیدا می کنند از او می خواهند که به دنبال دوستانش بگردد و ان ها را دستگیر کند چون ان ها مثل جان جنات را کنار نگذاشته اند . ماموران حتی خانواده جان را تهدید می کنند که اگر تو این کار را نکنی خانواده تو را به قتل می رسانیم . جان در این بازی مردی اهل خانواده و با شخصیتی دیده می شود . داستان ان قدر قوی است که حتی واقعه ی تاریخی مثل انقلاب مکزیک و تغییر تمدن در قرن ۲۰ را هم نشان می دهد . ادامه جان مارسون قولاش وفا می کند و بعد به خانه و خانواده اش بر می گردد ولی به دست ماموران کشته می شود او تا اخرین قطره ی خونش ایستاد مردان مرد صحنه هیچ وقت از ذهن پاک نمی شود . صحنه های دیگری مثل اسب دوانی در اولین حضور جان مارسون در مکزیک و اهنگ زیبای که متناسب با ان حال هوا بود و کشته ان ۳ مکزیکی که جان را به تمسخر گرفته بودن و کشدن صلیب روی بدن یکی از مکزیکی صحنه های قابل تحسینی هستند .


منبع:دنیای بازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد