پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

آلفرد گوگلی شد!

هفته گذشته گوگل اعلام کرد که شرکت Clever Sense را که شرکتی واقع در دره سیلیکون است، تصاحب کرده است.

اگر به یاد داشته باشید در همین بخش آمد که شرکت Clever Sense همان شرکت سازنده نرم‌افزار موبایل به نام Alfred است که این نرم‌افزار موتور ایجاد پیشنهاد است و می‌تواند مناطق تفریحی نزدیک شما را با استفاده از ترکیب هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین به شما پیشنهاد دهد. حالا گوگل به فعالیت این شرکت علاقه نشان داده و آن را برای دستیابی به اهدافش خریده است.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

جزئیات این قرارداد تاکنون مشخص نشده اما گفته شده که تیم Clever Sense بلافاصله به سرویس محلی Google Places ملحق می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید مدیرعامل Clever Sense شخصی اصالتا ایرانی به نام بابک پهلوان است که وی یکی از بنیان‌گذاران این شرکت نیز می‌باشد. مدیر فناوری این شرکت نیز نیما اصغربیگی است او نیز یک ایرانی است. بابک پهلوان از پیوستن شرکتش به گوگل ابراز خوشحالی کرد و این فرصت را برای خود و تیم شرکتش غنیمت شمرد.

گفتنی است که یک هفته پیش از این ماجرا شرکت Clever Sense اعلام کرده بود که در حال بررسی پیشنهادهایی از شرکت Groupon است اما در حال حاضر این طور به نظر می‌رسد که گوگل سد راه هرگونه معامله‌ای بین این دو شرکت شد و Clever Sense را خرید.

فعالیت شرکت Clever Sense در زمینه پیشنهاد مکان‌های تفریحی موجود در اطراف مشتریانش به آن‌ها، تنها یکی از اموری است که می‌تواند انجام دهد. این شرکت همچنین از فعالیتی سخن به میان می‌آورد که با استفاده از فناوری حال حاضرش اقدام به ارائه پیشنهادهایی جهت خرید و انجام معاملات به مشتریانش می‌کند.

این موضوع در حوزه فعالیت‌های شرکت‌هایی مانند Groupon‌ می‌باشد که Groupon می‌توانست با تصاحب این شرکت کار خود را گسترش دهد. شرکت Clever Sense همچنین از توانایی خود برای ارائه پیشنهادهایی در حوزه فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مختلف به مشتریان سخن به میان آورده است.

پیشتر از این خانم ماریسا میر نایب‌رئیس سرویس‌های محلی گوگل از دیدگاه گوگل در رابطه با پروژه‌های ارائه پیشنهادهای محلی به مشتریان صحبت کرده بود. از این رو تصاحب Clever Sense می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف گوگل به آن کمک کند.

از طرف دیگر بابک پهلوان و تیمش نیز می‌توانند مانند گذشته اهداف خود را در قالب گوگل و با امکانات آن جلو ببرند.

البته گوگل در خریدن شرکت‌ها و متوقف ساختن پروژه‌های آن‌ها سوابقی را در کارنامه خود دارد اما یک سخنگوی گوگل در رابطه با Alfred چنین اظهار داشت که گوگل قصد دارد تا مدتی طولانی در آینده این سرویس را فعال نگه دارد.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد