پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

سقوط غول ها: سونی و ریم در سراشیبی

چند روز پیش خبرکوتاهی در مورد ضرر دهی سونی در نارنجی خواندید. در دنیای فعلی فناوری اوضاع برای چند شرکت که از غول های تکنولوژی به حساب می آید زیاد خوب نیست. سونی و شرکت ریم (که آن را با محصولات بلک بری میشناسید) طی چند سال گذشته وضعیت خوبی در بازار نداشته اند و زنگ خطر برای این شرکت ها به صدا در آمده است.

سایت تک کرانچ در تحلیل اش اعتقاد دارد که سونی زمانی مشهور ترین و بهترین محصولات جهان را تولید می کرده. اما با طلوع فناوری موبایل و تصمیم اشتباه سونی در همکاری با اریکسون.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

(تصمیمی که همین چند روز پیش پس از ۱۰ سال به پایان رسید) این شرکت در مهم ترین بازار حال حاضر دنیا عقب افتاد.

از طرف دیگر سونی در شاخه های مختلف بهترین محصولات جهان را تولید می کرد. اما هر کدام از این بازار ها توسط رقیبان سونی مانند سامسونگ، دل، اپل و اچ پی یک به یک از دست اش گرفته شده اند.

سونی بهترین پخش کننده های موسیقی را در جهان تولید می کرد (نام واکمن را یادتان هست؟) اما سال ها است که یک محصول برتر و پرفروش در این زمینه نداشته است و اپل بازار اش را تصرف کرده. سونی به خاطر لپ تاپ هایش شناخته می شد اما حالا دل و اچ پی این بازار را از دستش خارج کرده اند و سونی به خاطر تلویزیون های خوب و سیستم های صوتی عالی اش مشهور بود و سامسونگ حالا این بازار اش را در دست گرفته است.


داستان برای شرکت ریم هم نسبتا مشابه است. هر چند این شرکت به خاطر نبود خدمات اش در ایران کمتر شناخته شده است. اما بد نیست بدانید «ریم» تا همین چند سال پیش بازار تلفن های هوشمند را در آمریکا در تصرف خود داشت و حالا در وضعیت خوبی قرار ندارد.


این دو شرکت بسیاری از محبوب ترین فناوری های جهان را به ما عرضه کرده اند، اما دنیای رقابت جایی برای عقب ماندن باقی نمی گذارد. سونی طی چند هفته اخیر نشان داده که تصمیم های بزرگی برای تغییر گرفته و می خواهد روح جدیدی در بازارهایش وارد کند. باید ببینیم این غول ها در مقابل رقبیان متعدد و باهوش خودشان چه کاری از پیش میبرند. آیا همچنان روندی نزولی خواهند داشت یا اینکه راهی برای خروجی از وضعیت فعلی پیدا می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد