پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

افتتاح مدرسه youTube

بزرگ‌ترین سرویس اشتراک ویدئو در جهان، بخش تازه‌ای را با نام یوتیوب برای مدارس که برای دانش آموزان مناسب است، در سایت خود راه‌اندازی کرده است.

به نقل از عصر ارتباط، یوتیوب برای مدارس با وعده دسترسی کلاس‌های درس به فیلم‌های آموزشی به راه افتاده است بدون این که دانش‌آموزان برای مشاهده آخرین نماهنگ‌ها یا ویدئوهای سرگرم‌کننده، وسوسه شوند.

سایت یوتیوب در فوریه ۲۰۰۵ آغاز به کار کرد و در نوامبر۲۰۰۶ توسط گوگل خریداری شد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


این وب سایت ویدئوهای مرتبط به هم را با در نظر گرفتن بازه سنی کاربران فهرست می‌کند.شرکت گوگل امیدوار است با ارائه این سرویس تازه، مدارسی را که به خاطر محتوای نامناسب از یوتیوب استفاده نمی‌کردند، جذب کند.

برایان ترونگ، مدیراین پروژه در وبلاگ رسمی یوتیوب نوشته است: ما معمولاً از آموزگاران می‌شنویم که می‌خواهند طیف وسیعی از ویدئوهای آموزشی یوتیوب را در کلاس‌های درس خود استفاده کنند.

اما نگران این هستند که دانش‌آموزان با آخرین نماهنگ‌ها، ویدئوهایی از گربه‌های بانمک یا تصاویری که برایشان مناسب نیستند، مشغول شوند.

مدارسی که به خاطر پرت شدن حواس دانش‌آموزان دسترسی به یوتیوب را مسدود می‌کنند، همزمان دسترسی به صدها هزار ویدئوی آموزشی که مثلاً روند فتوسنتز یا تاریخ یونان باستان را شرح می‌دهند را هم محدود می‌کنند این امکان تازه اجازه می‌دهد تا مدارس، محیط شبکه خود را به گونه‌ای باز کنند که دسترسی به محتوای آموزشی یوتیوب، امکان‌پذیر شود. در میان این ویدئوها، فیلم‌های تولیدشده دانشگاه MITو سخنرانیهای محبوب TED هم دیده می‌شود.

ایان مک‌لارن، کارشناس فناوری آموزشی از این حرکت استقبال کرده، اما خواستار احتیاط بیشتری بر روش‌های یادگیری مبتنی بر ویدئو شده است: یادگیری در یک مفهوم عمیق‌تر، به تعامل دو طرفه نیاز دارد.

به عبارتی دیگر دانش‌آموز روی مسائل کار می‌کند، بارها و بارها تلاش می‌کند، مفاهیم تازه را درک می‌کند و در این روند از آموزگاران و دانش‌آموزان خبره‌تر بازخورد می‌گیرد.

بنابراین استفاده از ویدئو ممکن است به پیشرفت کمک کند و به عنوان ابزار جانبی و تکمیلی مفید باشد، اما بدون فعالیت‌هایی چون تمرین، تعامل و ارتباطات و به خودی خود منجر به یادگیری عمیق و واقعی نخواهد شد.

یوتیوب تنها شبکه اجتماعی نیست که امیدوار است در مدارس نفوذ کند.سایت‌هایی دیگر مانند Edmodo به دنبال استفاده از شبکه‌های اجتماعی «باز»ی چون فیس‌بوک هستند بدون آن که بخواهند خطرات ناشی از استفاده از یک وب‌سایت عمومی را به جان بخرند.

آقای مک‌لارن گفته که این تغییرات به این معنی است که گوگل دیگر نمی‌خواهد در مدارس به عنوان یک منطقه ممنوعه شناخته شود.این موضوع جنبه‌های مثبتی دارد.

به ویژه حذف بخش نظرات و آگهی‌ها یعنی جاهایی از سایت که می‌تواند باعث مسدودسازی یوتیوب در مدارس شود، مثبت است.

مسلماً ویدئوهای بیشتری هستند که به درد دانش‌آموزان و آموزگاران می‌خورند. به ویژه برای کسانی که با استفاده از آموزش مجازی درس می‌خوانند. ویدئوها را می‌توان در این محیط‌ها منتشر کرد تا محتوای دروس غنی‌تر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد